Hoppa till innehåll

Den stora fisketråden


Foffe

Recommended Posts

När jag var igång som mest så körde jag med en grundmäsk med lite tillsatser och majs.

Mörtstugan var alltid full när jag skulle ut och meta gös och gädda.

Ja, jag har hållit på och tävlingsmetat också lite grand. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När jag var igång som mest så körde jag med en grundmäsk med lite tillsatser och majs.

Mörtstugan var alltid full när jag skulle ut och meta gös och gädda.

Ja, jag har hållit på och tävlingsmetat också lite grand. :D

Detta är första året jag provar mörtstuga, har alltid köpt innan eller kört med abborre. Tänkte första köra med grundmäsk, men i och med att det är lite ström ville jag ha något som höll lite längre.

Jag ska börja tävlingsmeta i år, en kollega fick in mig på det förra året. Jag har alltid trott att jag kunde det mesta om mete, men jag har ju märkt att det är inte mycket jag kunde.

Men i morgon är det gäddor som gäller:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte en enda gädda idag, vi hade ute tolv angeldon och inte ett enda hugg. Däremot fick vi hyfsat med abborrar i en sjö där det brukar vara svårt att få abborre på pimpel. Nya tag på gäddorna till helgen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I morgon och på fredag har jag tagit ledigt för att åka iväg till farsans sommarstuga för att isfiska med ungarna! Dags för dem att prova på detta!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta är första året jag provar mörtstuga, har alltid köpt innan eller kört med abborre. Tänkte första köra med grundmäsk, men i och med att det är lite ström ville jag ha något som höll lite längre.

Jag ska börja tävlingsmeta i år, en kollega fick in mig på det förra året. Jag har alltid trott att jag kunde det mesta om mete, men jag har ju märkt att det är inte mycket jag kunde.

Men i morgon är det gäddor som gäller:)

Ok! Det är bra med mörtstuga i en sjö. Visst går det i en å också, men då måste man ha en bra konsistens på mäsket.

Redan på min tid var det en himla utveckling inom metet. Det nya moderna metet.

Det var illa att det inte blev någon kattmat. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FIskade lite förra helgen och fick hyfsat med sik. Brorsan tog ut ett för tidigt födelsedagsfirande och drog upp denna dam på 2 kg. Han var glad som synes när kalabaliken var över. Fisken fastnade i 130mm hålet och den tunna linan gick av. Jag fick ett grepp på fisken och kunde hjälpa honom landa den.

gallery_718_401_41652.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FIskade lite förra helgen och fick hyfsat med sik. Brorsan tog ut ett för tidigt födelsedagsfirande och drog upp denna dam på 2 kg. Han var glad som synes när kalabaliken var över. Fisken fastnade i 130mm hålet och den tunna linan gick av. Jag fick ett grepp på fisken och kunde hjälpa honom landa den.

gallery_718_401_41652.jpg

Vilken vacker Sik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FIskade lite förra helgen och fick hyfsat med sik. Brorsan tog ut ett för tidigt födelsedagsfirande och drog upp denna dam på 2 kg. Han var glad som synes när kalabaliken var över. Fisken fastnade i 130mm hålet och den tunna linan gick av. Jag fick ett grepp på fisken och kunde hjälpa honom landa den.

gallery_718_401_41652.jpg

Den var fet :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite roligt att notera att munnen på siken verkar hålla betydligt bättre när man fiskar med mormyschka jämfört med "vanliga" krokar som tenderar att riva sönder munnen på dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni som bor i Skellefteå eller i närheten kan ju fara på Kaplan skolan i morgon då ska Micke Frödin hålla föredrag. Alla är välkomna även ni som inte bor i Skellefteå med omnejd. Har varit på ett föredrag med Frödin det var intresant vann även 500 kr den kvällen :D

http://www.cykelochf...er.se/demo.html

Vet inte om jag ska dit beror på hur jag mår. Det ksotar visst 50 kr i inträde läste jag i norran. Men tja ville bara tippsa om detta, dom kommer även att vara i Butik för att visa nyheter och Frödin ska binda flugor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fasiken att det ska vara så långt överallt. 38 mil enkel för ett föredrag är lite blodigt även för en norrlänning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fasiken att det ska vara så långt överallt. 38 mil enkel för ett föredrag är lite blodigt även för en norrlänning.

Jo det är lite för långt bara för en kväll även för oss Norrläningar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

var ute på den jätte djupa sjön som jag har snackat om 30 meter djup = väldigt svår fiskad. särskilt på vintern när nästan alla fiskar lägger sig där för att det är varmt och 12 mitt på dan fick vi faktiskt en fiskpinne på 7 hg i det här mulna ,blåsiga och blöta väder så det är jag förvånansvärt väldigt nöjd med B):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har just sett ett underbart fiskeprogram på Discovery som heter vildmarksfiske:Norge. Säger fiske i Tv4 släng det i papperskorgen efter ha sett detta program så kan det bli svårt att se andra fiskeprogram. Ska visas ett avsnitt imorgon kl15.00 tror jag det var. Rekomenderas, inga galna skrik eller annat tjafs. Mycket severt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

var ute på den jätte djupa sjön som jag har snackat om 30 meter djup = väldigt svår fiskad. särskilt på vintern när nästan alla fiskar lägger sig där för att det är varmt och 12 mitt på dan fick vi faktiskt en fiskpinne på 7 hg i det här mulna ,blåsiga och blöta väder så det är jag förvånansvärt väldigt nöjd med B):D

KATTMAT! :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fick 2 till sen en på 7 hg och en på 3 kg det du Jonsson där har du något att bita i :D;):P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fick 2 till sen en på 7 hg och en på 3 kg det du Jonsson där har du något att bita i :D;):P

Fortfarande kattmat! :lol:

Äter inte gädda och inte hunden heller! :lol:

Varför ska man äta kattmat när man får röding levererad till älgjakten från en av jaktkompisarna kommer ner från Gällivare??? :lol:

Han köper dom av en bekant som är same. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fortfarande kattmat! :lol:

Äter inte gädda och inte hunden heller! :lol:

Varför ska man äta kattmat när man får röding levererad till älgjakten från en av jaktkompisarna kommer ner från Gällivare??? :lol:

Han köper dom av en bekant som är same. :)

Varför köpa röding då man kan fiska dom själv. Finns många fina Röding sjöar o tjärnar i våra fjäll. Har aldrig köpt Röding eller Öring, kommer aldrig att göra det, jag skulle skämmas som har fjällblod i mig o göra sånt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför köpa röding då man kan fiska dom själv. Finns många fina Röding sjöar o tjärnar i våra fjäll. Har aldrig köpt Röding eller Öring, kommer aldrig att göra det, jag skulle skämmas som har fjällblod i mig o göra sånt.

Ja, jag vet! Jag har ju aldrig varit någon flugfiskare för det är väl det som gäller med både öring och röding i fjällen. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...