Publicerat Mars 10, 201214 yr Snyggt jobbat! Nu har väl katterna mat för ett bra tag. Ja nu är dom mätt. Koka 5 st på isen som dom fick av när jag komma hem Sen file jag 20st som ska torkas till hundarna Vi ska ut imorron igen
Publicerat Mars 10, 201214 yr Ja nu är dom mätt. Koka 5 st på isen som dom fick av när jag komma hem Sen file jag 20st som ska torkas till hundarna Vi ska ut imorron igen Bortskämda katter som får kokad fisk! Är den benad också???
Publicerat Mars 10, 201214 yr Bortskämda katter som får kokad fisk! Är den benad också??? Ja sjävklart jag filear alltid å skär bort benen
Publicerat Mars 10, 201214 yr Ja sjävklart jag filear alltid å skär bort benen Fy f*n! Bortskämda katter! En kvinna nere i den södra regionen som jag känner hade då en Anograkatt och den fick bara kokt stömming och rensad från ben och grädde att dricka till.
Publicerat Mars 10, 201214 yr Fy f*n! Bortskämda katter! En kvinna nere i den södra regionen som jag känner hade då en Anograkatt och den fick bara kokt stömming och rensad från ben och grädde att dricka till. Åh fan fetma varning .. strömming och mört äter dom rå. men gädder går inte i om dom inte är kokt
Publicerat Mars 10, 201214 yr Åh fan fetma varning .. strömming och mört äter dom rå. men gädder går inte i om dom inte är kokt Ja, nog är det fetmavarning i allra högsta grad. Det är ju lika mycket ben i både mört och gädda.
Publicerat Mars 11, 201214 yr efter en kväll mete på en liten sjö fick mina kusiner och min bror och jag upp en brax det fanns en grill på platsen så givetvis vill dom grilla den och det gjorde dom rakt över elden och konstigt nog hade kusinernas pappa med sig salt och peppar så dom kryddade braxen den blev hur god som helst visst snacka om benig mat men bara man rensade för varje centimeter man åt så gick det bra så det går att äta beniga fiskar faktiskt
Publicerat Mars 12, 201214 yr Finns det några väl insatta flugfiskare med på tråden? Har lite frågor om ett gammalt flugspö jag köpte på en loppis/antikhandel i Skottland för många år sedan som jag gärna skulle vilja veta lite mer om. Spöt är tredelat, 3 meter långt med mässingsholkar. Nedersta delen är i massivt trä med mässingsringar för infästning av rullen och övergår sedan till ett rör, det handlar inte om splitcane tyvärr. Del 2 och 3 är rörbyggda. Det mest speciella är väl spöringana som hänger löst i sina hållare, alltså håller man spöt horisontellt så hänger ringarna verikalt och reser man upp spöt så vilar ringana mot spöt, har aldrig sett nå't liknande! På spöt sitter en rejäl mässingsrulle så ekipaget blir ganska tungt minst sagt och det känns inte som att de båda egentligen hör ihop. Har försökt få till några bilder men med min kamera tycks bildfokus sitta på allt annat utom det jag vill ha fokus på så bilderna blev väl suddiga, tyvärr! Tar tacksamt emot alla idéer om ursprung m.m men som sagt det är köpt i Skottland och har ingen superfinish så det känns som ett "brittiskt allmogespö" för mig.
Publicerat Mars 12, 201214 yr Finns det några väl insatta flugfiskare med på tråden? Har lite frågor om ett gammalt flugspö jag köpte på en loppis/antikhandel i Skottland för många år sedan som jag gärna skulle vilja veta lite mer om. Spöt är tredelat, 3 meter långt med mässingsholkar. Nedersta delen är i massivt trä med mässingsringar för infästning av rullen och övergår sedan till ett rör, det handlar inte om splitcane tyvärr. Del 2 och 3 är rörbyggda. Det mest speciella är väl spöringana som hänger löst i sina hållare, alltså håller man spöt horisontellt så hänger ringarna verikalt och reser man upp spöt så vilar ringana mot spöt, har aldrig sett nå't liknande! På spöt sitter en rejäl mässingsrulle så ekipaget blir ganska tungt minst sagt och det känns inte som att de båda egentligen hör ihop. Har försökt få till några bilder men med min kamera tycks bildfokus sitta på allt annat utom det jag vill ha fokus på så bilderna blev väl suddiga, tyvärr! Tar tacksamt emot alla idéer om ursprung m.m men som sagt det är köpt i Skottland och har ingen superfinish så det känns som ett "brittiskt allmogespö" för mig. Foto underlättar självklart, även om jag inte kan svara kanske!
Publicerat Mars 12, 201214 yr Foto underlättar självklart, även om jag inte kan svara kanske! OK, nå'n slags bild kommer här men den är inte bra!
Publicerat Mars 12, 201214 yr OK, nå'n slags bild kommer här men den är inte bra! Ja det var ett riktigt gammalt spö det där, jätte svårt och säga någo om. Finns säkert någon inbiten spösvingare som vet, men de hittar du nog på något fiskeforum. Att spö ringarna är lösa har itne och göra med att lacken på lindningarn har gett upp och tråden töjt sig lite då?! För äldre spön är inte lindad med samma stumma plast material som vi har idag!
Publicerat Mars 12, 201214 yr Ja det var ett riktigt gammalt spö det där, jätte svårt och säga någo om. Finns säkert någon inbiten spösvingare som vet, men de hittar du nog på något fiskeforum. Att spö ringarna är lösa har itne och göra med att lacken på lindningarn har gett upp och tråden töjt sig lite då?! För äldre spön är inte lindad med samma stumma plast material som vi har idag! Närå, ringarna är menade att vara lösa! Ringhållarna är lindade med koppartråd ser det ut som och sedan lackade själva ringen sedan är frihängande i hållaren och alla ringar utmed hela spöt rör sig alltså i takt med själva spöt då man svingar det.
Publicerat Mars 12, 201214 yr Aha,så... de sitter säkert lite löst för att spöt ska kunna röra sig då, och inte bli bromsat och shindrat av ringarna!
Publicerat Mars 31, 201214 yr Visst imponerande gädda ,, Men han som är barfota det är en riktig norrläning
Publicerat Mars 31, 201214 yr Visst imponerande gädda ,, Men han som är barfota det är en riktig norrläning Det var en imponerande gris, ja gädda var det ja! Grattis till medlemskapet i 10 kilosklubben men det nu var som fick den. Det var väl inte du som fick den? Ja, si vilket tok! Hade han badat med stövlarna på eftersom han sprang barfota??? :lol:
Publicerat April 2, 201214 yr Det var en imponerande gris, ja gädda var det ja! Grattis till medlemskapet i 10 kilosklubben men det nu var som fick den. Det var väl inte du som fick den? Ja, si vilket tok! Hade han badat med stövlarna på eftersom han sprang barfota??? :lol: Nej det var inte jag den är för lite för att filma. Den här gäddan har jag fått på spö 16.2kgDen stoppa jag upp
Publicerat April 2, 201214 yr Nej det var inte jag den är för lite för att filma. Den här gäddan har jag fått på spö 16.2kg Den stoppa jag upp Snyggt jobbat! Jag ser att det finns andra som monterar bävertänder på sköld mer än jag, men jag har eklöv på mina också för jag ser väl inte fel.
Publicerat April 2, 201214 yr snyggt monterat Ja var och angla igår å fick mycke gädda men det var en som var det en konstig färg på+ en stor abborre på 1455gr
Publicerat April 2, 201214 yr snyggt monterat Ja var och angla igår å fick mycke gädda men det var en som var det en konstig färg på+ en stor abborre på 1455gr Tack! Se där ja! Dom är kul att få upp när dom är så stora. Den gäddan ser konstig ut i färgen.
Publicerat April 2, 201214 yr snyggt monterat Ja var och angla igår å fick mycke gädda men det var en som var det en konstig färg på+ en stor abborre på 1455gr ja den färgen ser lite konstig ut sjön är ren och sådant? för jag har för mig att dom blir sådana när vattnet är väldigt grumligt
Publicerat April 3, 201214 yr Nej det var inte jag den är för lite för att filma. Den här gäddan har jag fått på spö 16.2kg Den stoppa jag upp Fränt att du stoppa upp bjässen!
Publicerat April 4, 201214 yr Fränt att du stoppa upp bjässen! Ja hon blev maffig. 138cm lång och hon hade lekt när jag fick hon .Dom har ca2.0-3.0kg rom så 18-19kg hade hon vägt då