Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Det blev 16-17 öringar ute vid havet i em. Dock så var de flesta för små, eller utlekta.. 2 bättre fick följa med hem! ^_^

post-1969-0-64819400-1335293122_thumb.jp

post-1969-0-15200100-1335293154_thumb.jp

Borstmask var melodin idag! Bunden på dubbad ekorrsvan..

post-1969-0-18053400-1335293215_thumb.jp

• Svar 4,9k
  • Visningar 548,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Det blev 16-17 öringar ute vid havet i em. Dock så var de flesta för små, eller utlekta.. 2 bättre fick följa med hem! ^_^

post-1969-0-64819400-1335293122_thumb.jp

post-1969-0-15200100-1335293154_thumb.jp

Borstmask var melodin idag! Bunden på dubbad ekorrsvan..

post-1969-0-18053400-1335293215_thumb.jp

Vilket fiske! Havsöring tillsammans med havsröding är ett av de roligaste fiskar man kan få på fluga. Lite avundsjuk blir man. Här är en halvmeter snö och hela spiralen med is i sjöarna.

Publicerat

idag ska jag nog ut med mina bröder och farsan och fiska lite sill :D mest testa för det är ju ganska tidigt men det kan gå jätte bra ;) för förra året var vi ute och fick en halv spann den 15-20 april där någonstans B) om det blir något tar jag kort så ni får se tänkte bara höra om någon annan har varit ute och testat eller ska ut snart ?

Publicerat

ASP Kungen :D

post-906-0-39613300-1335612883_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Mvh.

Det var en ful fisk på bilden! :lol: :lol:
Publicerat

Mvh.

Grattis gubbe! :lol:;)

Kul att du är tillbaka! :)

Publicerat

Någon som fiskar gädda med fluga här? :)

Har gjort de en hel del men lagt de lite på sidan om, då laxfisket tar all tid :wacko:

Publicerat

Mvh.

Det var en stadig fisk! Grattis! Jag åker till Norge på fredag och gör ett vansinnespass på 36 timmar och sedan hem. Hoppas på katt, stor torsk och med en rejäl tur så kan det bli en flundra också. Ska vertikaljigga och prova dropshot med en vertikaljigg och en dropshotriggad ovanför. Någon här som kan säga vad som är lämplig storlek att sätta som stingerkrok?

Publicerat

Det blir en ny kanot i vår. Kommer att skaffa en Mad river explorer 16. Planen är att göra en långresa i sommar på åtta till tio mil med kanot i ett av Sveriges mest svåråtkomliga områden. Har en lös plan att paddla från Ritteljaure till Måskojaure. Tänker fuska och låta en helikoter lyfta mig och en kompis från sjöfallet och över till Ritteljaure för att slippa paddla hela Satis och bära kanoten tre km över fjället innan resan börjar. Hämtning med fyrhjuling och transport tilbaka till Allavara. Fisket blir efter stor harr ännu större abborre och groteska gäddor som får allt annat att blekna samt någon enstaka öring. Men endast matfisk kommer att sparas.

Publicerat

Idag var jag, sonen och sambon och kikade om sillen kommit in redan, och det kan jag säga att den har! På någon timme bara hade vi en halv hink, och det är ju tidigt på säsongen nän så!! Blir till och rensa sill imorgon mao!

Linus: Fick ni något idag?!

Publicerat

Idag var jag, sonen och sambon och kikade om sillen kommit in redan, och det kan jag säga att den har! På någon timme bara hade vi en halv hink, och det är ju tidigt på säsongen nän så!! Blir till och rensa sill imorgon mao!

Linus: Fick ni något idag?!

vi var aldrig ute :( vi väntar till nästa helg ;):D
Publicerat

Har inte fiskat gädda med fluga medvetet men har fått gädda på fluga när jag fiskat efter Havsöring och Lax. Det var mycket intresant att få på en gädda på fluga.

Ja det är intressant ;D Jag fiskar gädda medvetet med egenbundna gäddflugor och med flugspö avsett för gädda och det är faktiskt riktigt kul! Då jag inte jagar så är jag ute och fiskar eller skruvar på någon bil:)
Publicerat

Har gjort de en hel del men lagt de lite på sidan om, då laxfisket tar all tid :wacko:

Okej:) Ja fiskade lite lax efter orklaälven förr, det är riktigt kul!:D Nu håller man sig mest på hemma plan med rävjakt och gäddfiske:)
Publicerat

Är det med fluga el. spinnspö?

Jag har själv inte börjat med flugfiske eftersom jag inte skulle ha det tålamodet med att sitta och binda flugor. :rolleyes::lol:

Publicerat
  • Författare

Ja det är intressant ;D Jag fiskar gädda medvetet med egenbundna gäddflugor och med flugspö avsett för gädda och det är faktiskt riktigt kul! Då jag inte jagar så är jag ute och fiskar eller skruvar på någon bil:)

Oki :D

Publicerat

Är det med fluga el. spinnspö?

Jag har själv inte börjat med flugfiske eftersom jag inte skulle ha det tålamodet med att sitta och binda flugor. :rolleyes::lol:

Fluga, har gått över till fluga till all fisk, allt blir så mycke roligare då de hugger :P

De var en dåligt bort förklaring, flugor kan man ju köpa ;)

Publicerat

Fluga, har gått över till fluga till all fisk, allt blir så mycke roligare då de hugger :P

De var en dåligt bort förklaring, flugor kan man ju köpa ;)

Ok!

Kanske det, men jag vet inte om jag skulle orka stå och veva med spöet fram o tillbaka innan flugan når ut till platsen där man har tänkt att placera den. :lol:

Publicerat

Ok!

Kanske det, men jag vet inte om jag skulle orka stå och veva med spöet fram o tillbaka innan flugan når ut till platsen där man har tänkt att placera den. :lol:

De var däremot en godkänd bort förklaring till att inte börja med fluga :D

Publicerat

De var däremot en godkänd bort förklaring till att inte börja med fluga :D

Tack!

Jag har x antal tubflugor men än har jag inte fått upp någon lax. :(

Publicerat

Tack!

Jag har x antal tubflugor men än har jag inte fått upp någon lax. :(

Du förstår väl att man måste fiska med dem också? ;)

Publicerat

Du förstår väl att man måste fiska med dem också? ;)

Ja, det gör jag både från land och båt, men inget hjälper. :(

Publicerat

Ja, det gör jag både från land och båt, men inget hjälper. :(

Fiskbilen, fiskbilen .. :lol:
Publicerat

Fiskbilen, fiskbilen .. :lol:

Ha ha ha! :lol: Jag har inte sett en fiskbil åka runt mellan husen sedan jag var pojk på 60-talets början och då kom en fiskbil och for runt mellan gårdar och stugor där mina föräldrar hade sommarstuga vid den tidpunkten. :lol::P

Publicerat

Ingen som jerkar här på forumet?

Publicerat

Min helg har varit fullbokad :)

Lördag så fiskade jag och killarna i Team Sima till oss en 3 plats i Båtklassen i Hakefjorden Cup.

Vi hade en kanon dag med 16 fina havsöringar i båten men endast 5 som klarade måttbandet :P

Med lite blodad tand så gick jag ut med den egna båten i morse och lyckades dra ytterligare 6 öringar där 3 var fina nog att bjuda storfamiljen på middag, den största av dem var 64cm lång den mellersta var 52cm medan den 3 endast klarade minimi måttet på 45cm.

Lördagens fiskar var endast Catch and Release dagen till ära..

Sima är en ny Sportfiskebåt som håller på att ta sig in på marknaden, ta en titt vetja.