Publicerat Februari 3, 201214 yr Härligt! vart bor du? menade att musköt skulle ut med hundarna när det kom ny snö och han bor ju bara några mil från mig och här var det nysnö igår.
Publicerat Februari 3, 201214 yr Härligt! vart bor du? menade att musköt skulle ut med hundarna när det kom ny snö och han bor ju bara några mil från mig och här var det nysnö igår. Var så lite snö och lite onödigt kallt. Men jag fick ett eftersök så jag fick ut ändå.
Publicerat Februari 4, 201214 yr Skriver du om dina eftersök någonstans? Kanske ska ut o spåra mård imån.
Publicerat Februari 5, 201214 yr Ett tips från nya Svensk Jakt! Gravad lax verkar vara mums-mums för mården. 4 mårdar på rätt kort tid i slå-i-hjäl fällan...
Publicerat Februari 15, 201214 yr Härligt, ett litet grattis då! tänkte fixa en fälla i helgen sätta den i mellan två träd på något sätt, med två stockar mellan och sedan rådjurs skinn hängande nära! Även en bit kött i o lite så.
Publicerat Februari 15, 201214 yr Härligt, ett litet grattis då! tänkte fixa en fälla i helgen sätta den i mellan två träd på något sätt, med två stockar mellan och sedan rådjurs skinn hängande nära! Även en bit kött i o lite så. Låter vettigt. Men är nog bättre att satsa på nästa säsong, är ju knappt 2 veckor kvar nu.
Publicerat Februari 15, 201214 yr sant, men kan ju ha det klart och bara ta ut slag fällan, vad kallar man just den delen man tar ut? järnet som slår ihjäl.
Publicerat Februari 16, 201214 yr Tredje mården för säsongen idag. Den första med gravlax som bete. Gravad lax verkar ju bra! grattis!Det känns som inom en snar framtid att laxen ska "toppas" med hovmästarsås för en ännu bättre effekt!
Publicerat Februari 17, 201214 yr Gravad lax verkar ju bra! grattis! Det känns som inom en snar framtid att laxen ska "toppas" med hovmästarsås för en ännu bättre effekt! Tackar.Väntar med spänning på utvärderingen på såsen Har slängt in lite mer lax på gravning så jag har säsongen ut.
Publicerat Februari 20, 201214 yr Författare jag spårade en mård idag men utan skidor och pulsa 1,5 km i 60-70 cm lössnö är jävligt jobbigt! så jag gav upp...
Publicerat Februari 20, 201214 yr jag spårade en mård idag men utan skidor och pulsa 1,5 km i 60-70 cm lössnö är jävligt jobbigt! så jag gav upp... Det gjorde du rätt i , med lite otur hade du haft en 8-9 km kvar till daglegan som hade varit ett hål rakt ner i snön under en stenblock. då hade du blivit tvungen gå hem, eller ringa dit en kompis med grythund och spadar... Spåra mård är svårt, men kul när det lyckas. Spårar man 10 mårdar kanske man får 2, om man har tur, utan tur får man aldrig nån Brukar jämföra det med laxfiske med fluga= många timmar i skogen för varje fångst, men när man lyckats 1 gång så är man fast... Mvh magnus.
Publicerat Februari 20, 201214 yr Författare jag har aldrig lyckats men är ändå fast... jag tycker att det är riktigt spännande och man hoppas att mården är bakom varje gran!
Publicerat Februari 20, 201214 yr 8 av 10 ligger under, så backupp med skoter spett,spadar,extra passkyttar och terrier förbättrar oddsen avsevärt.... Mvh magnus.
Publicerat Februari 23, 201214 yr Författare har spårat en mård men är föt trött förr att orka skriva om det nu...
Publicerat Februari 24, 201214 yr Författare nej den hade krypit upp i en björk med en massa hål i så jag sköt några skott i den men ingen mård hoppade ut och det var i princip mörkt.. så jag svor och gick hem...
Publicerat Februari 24, 201214 yr Gjorde du inte som någon sa och drog med något mot stammen och sedan kollad den va det var för något och då skjuter man
Publicerat Februari 24, 201214 yr Författare nej jag provade sparka i stammen och vänta men inget hände så jag sköt i stammen och inget hände så då gick jag hem hade det varit ljust ute så hade jag huggit ner hela jävla björken...
Publicerat Februari 24, 201214 yr Förmodar att du ringat runt trädet ordentligt? hittar man ett misstänkt träd med håligheter i, bör man slå en ring för att utesluta att mården hoppat vidare mellan trädtopparna. Halvauto är guld vid mårdjakt, en slug 30 cm under misstänkt hål brukar sätta fart på dom. Kommer han som skjuten ur en kanon så så väntar snällt minst 2 5er eller 6er i magget på han Yxa är också bra att ha me , finns inget träd i världen som inte går gnaga av med en liten yxa, tar bara längre tid med en stooor asp , det brakar rätt fränt också Vikten av minst en passkytt kan aldrig nog påpekas, ökar chansen att lyckas avsevärt... Lycka till! M.
Publicerat Februari 25, 201214 yr http://www.vildmarks.se/produkt/svensk-mardjakt-nr1 Är de något tro?