Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

mård och minkjakten 2012

Featured Replies

Publicerat

ett randhagel genom läppen

Skönt :P
  • Svar 123
  • Visningar 16,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

ett randhagel genom läppen

ja så kan man ju också ta hål i läppen om man vill :D

Publicerat
  • Författare

haha när dem frågar hur du skaffade percing så svarar man bara mårdjakt! ;)

Publicerat

haha när dem frågar hur du skaffade percing så svarar man bara mårdjakt! ;)

Dom flesta skulle nog tänka eh va? ;):P
Publicerat

ska beställa filmen nu ikväll är hur taggad som helst på att se den :D

Publicerat

Ni som har minkfällor har ni någonsin provat beta fällan med lockmedel? Funkar det bra och vilket lockmedel använde ni? :) Har kanske tänkt köpa hem och prova :)

Mvh

• 2 weeks later...
Publicerat

Ni som har minkfällor har ni någonsin provat beta fällan med lockmedel? Funkar det bra och vilket lockmedel använde ni? :) Har kanske tänkt köpa hem och prova :)

Mvh

Nja,

Jag har testat med lockmedel. Det var ett medel som skulle funka till mink/mård och tänkte jag skulle prova för skojjs skull. Funkade inte för mig iallafall .

Använder själv löjja och de funkar alltid för mig! :)

Publicerat

Tog en hyfsat stor mink i fällan idag föresten. Hade inget bete alls utan hade istället gnidit in fällan med doftkörtlarna från en mink jag fått tidigare.

Publicerat

Tog en hyfsat stor mink i fällan idag föresten. Hade inget bete alls utan hade istället gnidit in fällan med doftkörtlarna från en mink jag fått tidigare.

grattis :D

Publicerat

Mvh

Har du redan fått en mink så skär pisspåsen av den och dränk fällan i piss. Funkar jävla bra men få de inte på händerna! Du luktar i en vecka :)

Publicerat

grattis :D

Tackdu! :)

Publicerat

Har du redan fått en mink så skär pisspåsen av den och dränk fällan i piss. Funkar jävla bra men få de inte på händerna! Du luktar i en vecka :)

Okej tack för tipset :) En vecka? :P

MVh

Publicerat

fick en ekorre i fällan för några dagar sen :(

men det är sånt som händer.

Publicerat

Min fälla har då farit med vattnet nån gång under veckan.. Men de är sånt som händer de med! :)

Publicerat

Fick två minkar i helgen, sånt som händer;-) dock allt för sällan har haft riktigt dåligt med mink dom senaste åren både på gott och ont blir ju inte Så ofta man får fångst men man gläds bara mer när det lyckas..

Publicerat

Fick två minkar i helgen, sånt som händer;-) dock allt för sällan har haft riktigt dåligt med mink dom senaste åren både på gott och ont blir ju inte Så ofta man får fångst men man gläds bara mer när det lyckas..

härligt :)

ska nog ut med någon fälla ihelgen tror jag :D

• 2 weeks later...
Publicerat

Idag ska jag sätta ut mina två mink fällor och försöka ta dom :) Har byggt som en liten flotte jag ska ha en på och en annan ska jag ha i en trumma va tror ni om dom placeringarna? :)

Mvh

• 1 month later...
Publicerat

jag satt häromdagen och bläddrade i gamla jakttidningar och fick se ett fångsttips för mård. Artikeln var skriven av Bernt Karlsson( Svensk Jakts Norrlandsredaktion)

Och det som fick mig att hajja till var:

" Honung kan användas som bete och har den stora fördelen att den aldrig surnar. Ett bra sätt är att arrangera honungsbetet är att först smälta honungen och sedan låta den sugas upp i vanliga tamponger(?), som fällan sedan kan betas med"

Första tanken var- Vaa ,nämen :ohmy:

Men det låter ju riktigt smart. :yes:

• 2 weeks later...
Publicerat

Ingen som får någon mink nu för tiden eller?:-)

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Publicerat

Jag ska sätta ut mina två mårdfällor till veckan, någon som har tips på bete? , Plats man ska sätta ut den?

Hade funderat ha den bredvid en myr eller möjligen bergskam med lite gammalt virke som ligger.

Gärna tips om någon har! ;)

Publicerat

Bete funkar nog vad som helst! Den jag fick min mård i var betad med köttfärs men i år har jag hare, bäver och älghjärta som jag ska lägga ut:-)

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Publicerat

Älghjärtat hade jag rökt t mig sjäälv och tagit o kokat lungorna eller någon slaktrest istället :)

• 2 months later...
Publicerat

Hei, er ny her !

Jeg bruker honning, anis, fugel innmat og ekorn i mine feller. Luktestoff: Sable Oil.

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

ingen som skjuter nå för hund eller skidor? jag har väl 6-7 spårningsdagar i år utan resultat...längsta spårning är väl på7-8 km