Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

mård och minkjakten 2012

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

nog kommer jag beställa den när den kommer ut!

• Svar 123
  • Visningar 16,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

ett nät och en yxa ska jag börja ha med mig! speciellt då jag är själv under jakten i 90 % av fallen!

Publicerat

Satte ut en mårdfälla för första gången i mitt liv för tre veckor sen (är bara 15 år) och idag kunde jag hämta hem den första mården :) Bra utdelning tycker jag :) Får väll erkänna att de kanske va lite nybörjartur också :)

Publicerat

Härligt AnteL bruka gå fort i börja det är nog dem yufikna man tar i början! Sedan får man nog vänta ett tag eller fixa bättre bete :D

Publicerat

Här ligger mårdarna i ointagliga stenrös hela tiden, nyss varit och spårat en som lämnat sitt favorit rös i natt. Spåret slutade givetvis i ett annat stort stenrös nu blir det nog nattjakt med finnen för jag börjar tröttna att spåra runt till alla hopplösa stenrös :angry:

Publicerat

På onsdag är mårdjakten slut här :( får väl ta o fixa bättre lockbete nu sista dagarna till fällorna.

Publicerat

Jo det gick fort att få första mården :) Fällan jag fick den i var betad med gammal köttfärs :) Nu har jag också satt ut två fällor till som är

betade med harskalle och lite små köttbitar runt om :)

Publicerat

låter bra, men jag hinner inte ta mer mårdar tror jag...:(

Publicerat

Slutar jakten för er nu elr? :( För mig slutar den 31 mars :)

Publicerat

Här nere i växjö är de sista feb:-(

Publicerat

Här i västerbotten slutar den 31 mars:)

har skjutit en mård på spårningsjakt i år och det var en hanne på 93 cm han jag följde med har skjutut flera mårdar i sitt liv men han sa att den här var en av dom största. blir jakt nu på sportlovet:D

Publicerat

Härligt, de är dåligt med mårdjägare här men det rammalar in fler o fler!

Publicerat

Kan bjuda på en bild på min mård jag fick :)

IMG 1532

Publicerat

Någon som tagit pälsen på någon mård? pilligt? tycker det är för dåligt pris för att gör det och sälja. hade ju kunnat bli lite pengar på tre mårdar ändå, o två illrar!

Publicerat

Jag ska inte ta igen pälsen på min första mård för jag ska stoppa upp den :) Men om jag får några fler i livet så kommer jag ta reda på skinnet :) Har du tagit tre mårdar och tre illrar i år ? :)

Publicerat

Farfar har en iller o en mård uppstoppas redan, Detta jaktåret japp!

Publicerat

Okej :) Härligt då kan du ju vara riktigt nöjd :)

Publicerat

Någon som tagit pälsen på någon mård? pilligt? tycker det är för dåligt pris för att gör det och sälja. hade ju kunnat bli lite pengar på tre mårdar ändå, o två illrar!

Klart man ska ta vara på skinnet!

Visst är det inga större pengar men tycker det hör till jakten att man tar reda på viltet sedan är det faktiskt roligt att lära sig också.

Publicerat

Försäkte på en räv men det sket sig vid svansen, ska be en mer rutinerad visa mig en gång sedan kanske man ska börja flå då :)

Publicerat
  • Författare

mården är utan tvekan det lättaste pälsdjuret att flå så flå på. det är inte ok att kasta så vackra djur ! :)

Publicerat

SKA BLI !

Publicerat

Satt en hona i fällan idag. Om det var gravlaxens förtjänst vete fn men en mård mindre på skogen vart det iaf.

Publicerat

Satt en hona i fällan idag. Om det var gravlaxens förtjänst vete fn men en mård mindre på skogen vart det iaf.

Grattis :)
Publicerat

ÄNTLIGEN snöar det nu går det spåra mård igen:D

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

jag fick en hermeli i fällan häromdagen så jag tog hem fällan och nu har jag satt ut den igen. sen så har jag flyttat 2 andra fällot så nu får vi se om det blir nå :)