Publicerat Maj 11, 200620 yr Ja nu efter pimpelsäsongen börjar jag med laxfisket och då bara med flugspö. Mina turer kommer att gå till Byskeälven, Kalixälven, Torneälven, Råneåälven, Åbyälven, Lainioälven, Ängesån och säkert någon till. Sedan ska jag hinna med någon Norgeresa också, Beiarn och kanske någon laxälv på Norska finnmark. Efter det börjar jakten igen.....det väntar en härlig tid
Publicerat Maj 12, 200620 yr Följer du efter mig roggie eller? jag bor i lyskeil nu men skall dra mid upp till östersund jag med i sommar!!!! Kan ju ha sällskap... mvh
Publicerat Maj 12, 200620 yr Torneälv Vuentoforsen eller Matkakoski. Beror mycket på om det blir ett bra laxår. Skall renovera huset i sommar så man får fiska när det finns tid till det.
Publicerat Maj 12, 200620 yr Författare Mina turer kommer att gå till Byskeälven, Kalixälven, Torneälven, Råneåälven Om du åker till Råneälven så antar jag att du åker till övre delen, kring min stuga? Om du gör det så hoppas jag att du kommer in på en kopp kaffe.
Publicerat Maj 12, 200620 yr Ja nu efter pimpelsäsongen börjar jag med laxfisket och då bara med flugspö.Mina turer kommer att gå till Byskeälven, Kalixälven, Torneälven, Råneåälven, Åbyälven, Lainioälven, Ängesån och säkert någon till. Sedan ska jag hinna med någon Norgeresa också, Beiarn och kanske någon laxälv på Norska finnmark. Efter det börjar jakten igen.....det väntar en härlig tid Ses Vi i Bondersbyn i sommar el. rättare sagt innan midsommar om det finns någon lax i älven? 8) Torneälv Vuentoforsen eller Matkakoski.Beror mycket på om det blir ett bra laxår. Skall renovera huset i sommar så man får fiska när det finns tid till det. Hur är fisket i Matakoski och i övriga delen av Torneälven?
Publicerat Maj 12, 200620 yr Torneälv Vuentoforsen eller Matkakoski. Vuentoforsen är fin med flugspö, dit blir det med all säkerhet i början på juni. Matkakoski, tja fint ställe med vilken parodi när fiskarna står med armbågslucka och sliter sönder lax > Om du åker till Råneälven så antar jag att du åker till övre delen, kring min stuga? Om du gör det så hoppas jag att du kommer in på en kopp kaffe. Har inte fiskat lax i älven tidigare, så jag vet inte riktigt var jag kommer att vara. Men snart vet jag mer, så kaffe... visst Ses Vi i Bondersbyn i sommar el. rättare sagt innan midsommar om det finns någon lax i älven? 8) Har varit i området några gånger, men inte fått något. Dock finns det fina ställen så inte är det omöjligt att man styr kosan ditåt denna sommar
Publicerat Maj 12, 200620 yr Vuentoforsen är fin med flugspö, dit blir det med all säkerhet i början på juni.Matkakoski, tja fint ställe med vilken parodi när fiskarna står med armbågslucka och sliter sönder lax > Jaha, så det är så trångt. > Har inte fiskat lax i älven tidigare, så jag vet inte riktigt var jag kommer att vara. Men snart vet jag mer, så kaffe... visst Har varit i området några gånger, men inte fått något. Dock finns det fina ställen så inte är det omöjligt att man styr kosan ditåt denna sommar Okej!
Publicerat Maj 12, 200620 yr det blir nog ingen fiskeguidning i sommar :'(, så jag kommer nog att fiska runt kiruna.
Publicerat Maj 12, 200620 yr Gädda i massor vid sommarstugan, bängbåge,harr och öring(sik) i västar och mellersta Finlands åar/älvar, harr uppe i Muonioälven (Rajamaa), about 10 dgr. i Teusadalen (teusa- och ev. suorkejokk), samt en dryg veckas utflykt med start från Pulsujärvi... :) Flyfishing only ! 8) ;D
Publicerat Maj 13, 200620 yr det blir nog ingen fiskeguidning i sommar :'(, så jag kommer nog att fiska runt kiruna. Du kan ju alltid ge råd och tips till undertecknad som är totalt vilsen på fiske i Kiruna området ;D
Publicerat Maj 14, 200620 yr Författare Har inte fiskat lax i älven tidigare, så jag vet inte riktigt var jag kommer att vara. Jag vet var flugfiskarna brukar vara, jag har varit där själv och det är kanonställen. Jag har sett lax där flera gånger.
Publicerat Maj 16, 200620 yr Blir ingen norrlandsresa i sommar (tyvärr). Blir i stället mycket fiske i Testeboån och i mellan-Ljusnan ovanför Färila.
Publicerat Maj 31, 200620 yr Veckan för midsommar blir det några dagar i Jokkfall. Sen blir det gäddfiske i massor. Hoppas på en fjällvecka med sambon också. Samt en minitur planerad med en bekant. Råneälven får nog också nå´t besök. Förhoppningsvis blir det lite harr/örings fiske emellan allting. Kanske ett laxfiske från Hallens stugtomt
Publicerat Maj 31, 200620 yr Nu drar jag ut på vänern o jerkar gädda lämnar info i kväll fast jag brukar ju alldrig få non under 10kg ;D ;D ;D
Publicerat Maj 31, 200620 yr Laxfiske i Viskan, makrillfiske på västkusten, en laxfiskevecka vid Gaula blir vad jag hinner med. /Trevlig sommar !!
Publicerat Maj 31, 200620 yr Nu drar jag ut på vänern o jerkar gädda lämnar info i kväll fast jag brukar ju alldrig få non under 10kg ;D ;D ;DHär kommer info om jerk fisket i vänern o nu får jag skämmas 1 gädda på 3hk 1 gädda på 2kg jaa funderar på o sälga grejorna ;D
Publicerat Juni 1, 200620 yr Jag var ute och trollade gädda igår. Fick bara en liten på 1½ kg. Tror det är lite för kallt i vattnet än. 6 grader.
Publicerat Juni 1, 200620 yr Jag var ute och trollade gädda igår.Fick bara en liten på 1½ kg. Tror det är lite för kallt i vattnet än. 6 grader. Hej beretta ja de var not ruskigt dåligt fiske i går vi var tre gubbar som fiska från 16.00-11.00 o fick två gäddor.
Publicerat Juni 1, 200620 yr Tja!! Det är likadant med tjädertupparna som med de bra fiskevattnen man avslöjar aldrig var dom finns.
Publicerat Juni 2, 200620 yr Ikväll blir det fiske igen. Havsöringen ska få en sista chans att nappa denna vår.