Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vart går eran fisketur i sommar?

Featured Replies

Publicerat
Fiske efter färna blir de i kväll.Flyt bröd i strömt vatten.
De blev en lyckad kväll nere vid ån 8 st färnor blev de den största vägde 1.5 kg.
  • Svar 71
  • Visningar 8,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Där så få som möjligt satt sin fot...

Danny%20trout.jpg

Publicerat
  • Författare

...och vart är detta... :-* :-* :-* ;D

Publicerat
...och vart är detta... :-* :-* :-* ;D

Hemligt ställe antar jag. ;) ;D

Publicerat

hemligt å hemligt, men ja vill inte sprida det på ett internetforum som alla kan läsa.

kan ge en ledtråd, man får gå ganska långt och ganska brant  ;D

Publicerat
  • Författare
hemligt å hemligt, men ja vill inte sprida det på ett internetforum som alla kan läsa.

kan ge en ledtråd, man får gå ganska långt och ganska brant 

... :'( :'( :'( ;)

Publicerat

kan ge en ledtråd, man får gå ganska långt och ganska brant  ;D

Aha, det säger ju ganska så mycket. :D Hahaha! ;D

Publicerat

Nä nu jä.... ska jag åka o dra ett par fina färnor ;D Få ju stora hemoröjd atacken av o sitta framför datorn.

Publicerat

Blir väl några vändor upp till fjälls skulle jag tro  :)

Har börjat hålla hus på lax och abborvatten så kan hända att man sliter upp en å annan firre i sommar

Publicerat
Blir väl några vändor upp till fjälls skulle jag tro  :)

Har börjat hålla hus på lax och abborvatten så kan hända att man sliter upp en å annan firre i sommar

Har du nå bra tips på abborr-vatten nära vägar runt Kiruna? Det är en enkel och rolig grej att meta abborre med barnen (som bara är 1,5 o 3 år, så det får vara nära en väg...)

Publicerat
  • Författare

... :'(... :'(...nu blir det ingen fjällfiske resa för mig... :'(... :'(...min kamrat som jag ska åka med har backat... :'( för första gången på 11 år så blir det ingen resa... :'( :'( :'(... :P

SUUUUUCK... :(

Publicerat

Men jösses, åk själv. Lungt och skönt och du kan fiska precis som du själv vill  :)

Publicerat
  • Författare
Men jösses, åk själv. Lungt och skönt och du kan fiska precis som du själv vill 

... :-...kan vara kul att skåla lite wirre med någon en skön kväll framför brasan... :-

Publicerat

mmmm

Men nu har du dubbelt så mycket wirre själv istället  :D

Det är alltid trevligt att ha en god vän med när man fiskar men det kan faktiskt vara ganska skönt att åka själv några dagar. Man ska inte underskatta att vara ensam ibland. Du har ingen trogen fyrbent vän att ta med?

Publicerat
  • Författare
Du har ingen trogen fyrbent vän att ta med?

Jo, en 4 månaders virvelvind till Wachtel. :D Tror nog att rip kycklingarna kan ligga risigt till, om det inte finns fjärilar i närheten. ;D

Publicerat

Jag och fjällan var och fiskade i gällivare. E

fter ca 3 timmars fiskande vart resultatet 17 gäddor, 2 under 4 kilo och en på 9kg, samt att vi tappade ett sjöodjur som drog ut och slet av en spunnen adrenalin-lina som håller ca 15 kg....totalt så vägde allt fisk ca 65-70 kg.....synd bara att man var tvungen att fara hem.......

Publicerat

ja i morgon bär det i väg till trollforsen och fiska hela dagen och långt in på natten...får se hur det går . Kameran kommer att vara laddad och "osäkrad" så jag kanske får några fina bilder ;D(Flugfiske).....

Publicerat

Rosen, tyvärr är lite dålig på fiskevatten här i stan då jag mestadels fiskar i stugan. Ett tips är att meta forell längst tuollabäcken? som rinner lite före Sakkaravaara 4'e km efter kurravägen neråt lilla tuollasjön. Om jag inte är helt fel ute rinner bäcken från nukkutus (stavning?) Kan vara lite buskigt men fisket börjar 1m från vägen. Annars funkar det säkert att meta i luossasjön, finns gott om små abborrar som man brukar få på spinnare. Skitabäcken finns ju också, men dom fiskarna hamnar inte på min stekpanna. Fick däremot en å annan fin öring just intill bron där vid rymdgymnasiet.

• 2 weeks later...
Publicerat
Jo, en 4 månaders virvelvind till Wachtel. :D Tror nog att rip kycklingarna kan ligga risigt till, om det inte finns fjärilar i närheten. ;D
Kom med mig en vecka upp till xxxxxjåkkå.....
Publicerat
Rosen, tyvärr är lite dålig på fiskevatten här i stan då jag mestadels fiskar i stugan. Ett tips är att meta forell längst tuollabäcken? som rinner lite före Sakkaravaara 4'e km efter kurravägen neråt lilla tuollasjön. Om jag inte är helt fel ute rinner bäcken från nukkutus (stavning?) Kan vara lite buskigt men fisket börjar 1m från vägen. Annars funkar det säkert att meta i luossasjön, finns gott om små abborrar som man brukar få på spinnare. Skitabäcken finns ju också, men dom fiskarna hamnar inte på min stekpanna. Fick däremot en å annan fin öring just intill bron där vid rymdgymnasiet.

nu vill jag inte vara någon robsoftpoliswannabe men egentligen finns det inget som heter forell, det är öringungar som härstammar från då öringarna gått upp och lekt i småbäckarna. Jag vet, det är skitkul att meta dem vilket ag också gjort många gånger, men man ska helst undvika att ta småfisken i deras reproduktionsvatten om man vill ha öringstammar kvar i framtiden.  :-

Publicerat
  • Författare

JAAAAAA!!!! Resan blir av, jag åker nu på torsdag. Du Ronnie tack för erbjudandet, men vi ska till det där vattnet som vi var till ifjol.

Publicerat
nu vill jag inte vara någon robsoftpoliswannabe men egentligen finns det inget som heter forell, det är öringungar som härstammar från då öringarna gått upp och lekt i småbäckarna. Jag vet, det är skitkul att meta dem vilket ag också gjort många gånger, men man ska helst undvika att ta småfisken i deras reproduktionsvatten om man vill ha öringstammar kvar i framtiden.  :-

Stämmer nog bra det där. Förstår vad du försöker säga, men tror inte det är allt för stor skada skedd, om man tar med ungarna och låter dom fiska lättfångad firre. På så sätt frambringar man framtida fiskare om man inte vill/kan fiska t,ex abborre eller gädda (två fiskarter som här normalt sett åker upp på land efter fångst) Är förvisso en fråga om eget tyckande men personligen tror ja inte det är någon skada skedd om en å annan "forell" eller om man så vill säga "bäcköring" dras upp.  :)

Var vid 14-15års ålder jag sist fiskade "forell" då intresset för fiske av okänd anledning trappats ned  :'(