Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

norr vs söder

Featured Replies

Publicerat

Var det ett erkännande?

• Svar 94
  • Visningar 10,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

vad har det för betydelse när tjejerna i södra sverige är mkt snyggare?

Oj oj oj! :lol:

Du har väl inte ens besökt denna fina landsdel och dom vackra brudar som finns här uppe. :lol: :lol: :lol:

Du vet inte vad du har gott miste om! :wub: :wub: :wub:

Publicerat
  • Författare

bara konstatera att vi i norr är bäst på typ allt,,,,förutom se ut om en julgran då vi jagar,,som vi iofs gör 24/7 under lovlighetstiden

Publicerat

Det är nog snarare så att hundar i söder är utsatta för fler risker än de i norr (Utom mina Värmlänska kusiners hundar). En hund i Sörmland som är längre än 5 km från sin förare är troligen överkörd. Detta gör att vi söderut måste hela tiden måster hålla reda på våra hundar & ha möjlighet att blåsa in dessa. Flera av oss hundförare söderut jagar dessutom väldigt mycket (Det finns förhållandevis få hundar) som inbjudna hundförare & är därav de som tar hand om fällt vilt.

//Lasse D

Ps Sverige består av Skåne & därom norr liggande fäbodar. (Säger den i Sörmland boende Skåningen)

Publicerat

haha det är bredden som räknas dessutom så borde ni ha mkt mindre i norrland efter som att det är så kallt där....

och man har ju sett på nätet en hel del norrländska tjejer och om man jämför med de man ser här så......

Publicerat

Hahaha!

:lol: :lol: :lol:

Publicerat
:)
Publicerat

Sanningen är nog den att många i söder inte har jakten i blodet som många av oss i norr har, och där av blir dom lite veka ;)

Publicerat

Sanningen är nog den att många i söder inte har jakten i blodet som många av oss i norr har, och där av blir dom lite veka ;)

+1 även om jag är inflyttad och ingift. :lol:;)

Publicerat

Dessutom, beretta65, så vet ju alla att det inte är utseendet hos jäntorna som räknas, utom deras marks storlek... ;)B)

Publicerat

Dessutom, beretta65, så vet ju alla att det inte är utseendet hos jäntorna som räknas, utom deras marks storlek... ;)B)

Helt rätt! :)

Publicerat

+1 även om jag är inflyttad och ingift. :lol:;)

Ja men det funkar bra det också :D
Publicerat

fast vem vill ha en ful tjej som äger vilt lösa marker i norrland när man kan hitta en snygg tjej i södra sverige som har vilt rika marker oavsett storlek?

Publicerat

Ja men det funkar bra det också :D

Ja visst gör det det! :)

fast vem vill ha en ful tjej som äger vilt lösa marker i norrland när man kan hitta en snygg tjej i södra sverige som har vilt rika marker oavsett storlek?

Dom är inte så viltlösa som du tror! Vi har kanske inte vildsvin & hjortar som ni har men vi har så mycket annat. :)

Nallar, bävrar, skogsfågel, m. m. och framför allt har vi inga stockholmspriser om det är någon som vill / behöver arrendera mark. :lol:;)

Publicerat

björn klarar man sig gott utan, bäver och skogsfågel finns det här med :)

Publicerat

Jag tar då hellre björn på marken än gråben. :lol:

Dom kommer iaf inte i en hel flock. :D

Dom som kommer in från öster är några per år och försvinner i regel snabbt ner genom inlandet.

Jag har då inte hört att någon hund har strukit med här p g a av gråben.

Publicerat

Det ska vi nog kunna ordna... ;)

Publicerat

Det ska vi nog kunna ordna... ;)

Du har ju gott om nallar, så du kan ju ta och samla ihop ett gäng och skicka ner till honom. :lol:;)

Publicerat

Dyker det upp några nallar i området så är jag heeelt oskyldig. Bara så ni vet liksom. B)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Ja visst gör det det! :)

Dom är inte så viltlösa som du tror! Vi har kanske inte vildsvin & hjortar som ni har men vi har så mycket annat. :)

Nallar, bävrar, skogsfågel, m. m. och framför allt har vi inga stockholmspriser om det är någon som vill / behöver arrendera mark. :lol:;)

Stockholmspriser??? jag betalar inte en svensk ettöring för mina jaktmarker :D

Frysen är så full med kött att jag nu skaffat en till för att få plats med allt :P

Har så korta körsträckor till mina marker att tempmätaren på motorn aldrig hinner upp till normal innan jag är framme,går väl åt minst en halv tank för er att ta er någonstans ;)

Stockholmspriser??? Om det är gratis jaktmark och obegränsad tillgång på kött som avses så okej :D

Hmm undrar vad jag ska äta ikväll...ryggbiff av hjort eller gryta på vildsvin hmmm alla dessa jobbiga val ;)

/Mike

Publicerat

Frysen är så full med kött att jag nu skaffat en till för att få plats med allt :P

Har så korta körsträckor till mina marker att tempmätaren på motorn aldrig hinner upp till normal innan jag är framme,går väl åt minst en halv tank för er att ta er någonstans ;)

/Mike

Åka bil till marken???? :blink: Frysa kött ????? :blink:

Jag bor i skogen 2km till väg. Och färskt kött finns året om :D;)

Publicerat

Om du har 2km till närmsta väg hyr kan du då ha internet?

Publicerat

Stockholmspriser??? jag betalar inte en svensk ettöring för mina jaktmarker :D

Stockholmspriser??? Om det är gratis jaktmark och obegränsad tillgång på kött som avses så okej :D

Hmm undrar vad jag ska äta ikväll...ryggbiff av hjort eller gryta på vildsvin hmmm alla dessa jobbiga val ;)

/Mike

Jaja, Mike! Alla bet. väl inte stockholmspriser. Så menade jag inte. :lol:

Jag bet. inget heller och jag har till Bondersbyn drygt 1,7 mil så det är ju rimligt avstånd. :)

Jag har då 1, 5 frys fulla med kött och den andra halvan är det bär, fisk och bröd i. :)

Publicerat

Om du har 2km till närmsta väg hyr kan du då ha internet?

Han har väl sattelit el. mob. bredband. :lol:

Publicerat

Dyker det upp några nallar i området så är jag heeelt oskyldig. Bara så ni vet liksom. B)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Å jag också! :lol:;)