Publicerat Mars 2, 201214 yr jag har tänkt på en sak det här med kalibrar är ju väldigt rolig och nyttig kunskap så jag har funderat på att skapa en tråd där vi samlar i hop så många kalibrar vi kan och skriver lite fakta om dom vikt på kula bra ammunition och så där t.e.x för det kan ju alla lära sig på särskilt jag :wub: vore inte det kul ? Du kan ju göra en sökning på varje kaliber som finns i länken och sedan skriver du ner vad du har fått lära dig om varje kaliber. :lol: Speciella egenskaper osv. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rifle_cartridges Du kommer att ha och göra för ett bra tag framöver.
Publicerat Mars 2, 201214 yr JÄKLAR rrrrrrrrrrr !!!! grejer finns det tyckte det var lite roligt fanns en kaliber som typ hette 600 overkill passar nog rätt bra till namnet
Publicerat Mars 2, 201214 yr JÄKLAR rrrrrrrrrrr !!!! grejer finns det tyckte det var lite roligt fanns en kaliber som typ hette 600 overkill passar nog rätt bra till namnet Det finns hur mycket som helst och jänkarna hittar på nytt var och varannan dag.
Publicerat Mars 3, 201214 yr Författare Satt och glodde på youtube, nu kom det upp en bössa i .308 winchester magnum iaf. Rööörigt värre. Har förvrigt en fundering på om en sako 75 i 308win utan optik för 6000kr är ett vettigt pris. Den är i nyskick och skjuten ca 100skott med. Tror den är köpt typ mitten in på 80 talet.
Publicerat Mars 3, 201214 yr Författare Fast nu fick ja inte ihop de själv, sako 75 från mitten av 80 talet... Trodde inte modellen va så gammal, mitten på 90 lät mer vettigt...
Publicerat Mars 3, 201214 yr Sako 75 är en kalasbössa, som skjuter mycket bra. Får du en i nyskick så är 6000 ett mycket bra pris. Nu är inte jag någon Sako-expert men jag tror inte att Sakofilerna här protesterar.
Publicerat Mars 3, 201214 yr Författare Enligt honom kostade den ca 22000kr ny i butik. Osäker på modell men tror det är en hunter.
Publicerat Mars 3, 201214 yr Sako 75 tillverkas inte längre. Han menade nog Sako 85. Hur som...6000 kr är mkt bra pris för en 75:a. Bare å köp!!! Är den från mitten av 80-talet är det dock ingen 75:a (började tillverkas i mitten av 90-talet som sägs ovan) utan troligen en M591...men den är också ett bra köp för 6000 kr. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk