Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Egna Jaktfilmer eller videos

Featured Replies

Jo alldeles för mycket skarv....skulle gärna panga bort hela kolonierna. De tar ju över öar och sen förstör dem, de skarvar jag får in på mitt vatten fiskar slut på allt. Man det är ju skyddsjakt som gäller och jag kanske har svårt att motivera det då jag inte yrkesfiskar där. Som du skriver är det svårt att uppfatta håll med Contouren men var bara nyfiken, absolut ingen kritik på något sätt, mycket bra skjutet dessutom.

Jag har ett stort gäng som sitter på en av mina uddar och torkar vingarna. Om du visste hur ofta jag varit på gränsen att hämta 22:an och ta någon. Från min altan är det ca 50 m....annars kan man bara gå ut på udden och sätta upp gömsle.

Är det svårt att få Lst att godkänna jakten?

iPad Tapatalk HD

 Här i gävleborg så har länstyrelsen  beslutat att 2000st ska skjutas under 2013 så det är bara köra på . det var ca 600 skjutna nu så det är lite kvar :thumbsup: Man måste vara skriven i länet för att jaga men man kan vara med som gästjägare!

  • Replies 233
  • Views 58.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • linus22magnum
    linus22magnum

    nu är äntligen min grisjaktsfilm med hund klar, hoppas ni kommer gilla den !   

  • Vakjaktsfilm:  

  • Rävjägaren
    Rävjägaren

    Lagt ut en ny film igår från den första delen på denna drevjaktsäsongen! Hoppas ni gillar den

Posted Images

Jag hade med en kompis på skarvjakt i helgen. Jag hade countor kameran på bössan. Så nu har jag provat att gjort en

 

en liten film av 1/5 av klippen som blev lite så där inte så bra men men..! Vi sköt 137st skarvar ? 30st blandade arter ! :smile: http://www.youtube.com/watch?v=qOcHhbW47lI&feature=youtu.be

Mäktigt!

Mäktigt!

 hmm.. Skulle vara roligt att prova å ha en apporterande hund med! Vi skulle skjuta det dubbla om vattnet vore städat på fågel. Dom är väldigt känslig på  döda fåglar å kastar direkt

 hmm.. Skulle vara roligt att prova å ha en apporterande hund med! Vi skulle skjuta det dubbla om vattnet vore städat på fågel. Dom är väldigt känslig på  döda fåglar å kastar direkt

Hör av dig om du vill testa.

  • 5 weeks later...

prova å filma med 3d :smile:
Cool effekt! Vilken kamera?
  • 3 weeks later...

Bra action Linus!

iPad Tapatalk HD

Bra action Linus!

iPad Tapatalk HD

tack kalle !

 lägger även in min älgjaktsfilm här  :smile:  hoppas ni gillar den.

Häftig film! Men hundens apportgrepp i slutet lämnade en del övrigt att önska...

Häftig film! Men hundens apportgrepp i slutet lämnade en del övrigt att önska...

apportgrepp i slutet ?

Ja, nu kan jag vara ute och cykla, jag håller bara på med fågelhundar själv, men ska inte hunden apportera älgen efter skott? Jag tycker inte hunden får något vidare tag utan mest får hår med sig...

(Det kan också vara så att jag försökte mig på att skämta men det föll ganska platt...)

haha jaha, jag kan inte så mycket heller men tror alla hundar brukar få med sig rätt mycket hår när dom är och drar i älgen ?

  • 2 weeks later...

ingen jaktfilm, utan fiskefilm. men ni kanske vill se den ändå ?   :smile:  

En liten film från lyckat björneftersök utanför los i lördags!

Härligt, skulle varit längre bara ;-)

Vad är det för hund?

Sent from my C6903 using Tapatalk

ingen jaktfilm, utan fiskefilm. men ni kanske vill se den ändå ?   :smile:  

Kul film, bra fiskelycka och grymt bra musikval!

Härligt, skulle varit längre bara ;-)

Vad är det för hund?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Finnstövare! 

Kul film, bra fiskelycka och grymt bra musikval!

tack kalle ! kul att du gillade den  :smile:

https://www.youtube.com/watch?v=Ln3W6CqVIbY  ingen jakt men, stod en bock i trädgården imorse. (6:a) ganska fin tror jag. den som jag såg i somras tror jag. nu håller han sig i en liten skog på 30 ha så han kan nog taxen få nosa på någon helg.  :thumbsup:

https://www.youtube.com/watch?v=Ln3W6CqVIbY  ingen jakt men, stod en bock i trädgården imorse. (6:a) ganska fin tror jag. den som jag såg i somras tror jag. nu håller han sig i en liten skog på 30 ha så han kan nog taxen få nosa på någon helg.  :thumbsup:

 

Du måste ju hålla stilla videon så att man ser den någotsånär Linus. :thumbsup:

Såg bra ut annars. :smile:

Du måste ju hålla stilla videon så att man ser den någotsånär Linus. :thumbsup:

Såg bra ut annars. :smile:

läs min youtube-kommentar jonsson !  :wink:  jag skrev att jag såg en bock i trädgårdedn så jag flög upp med kameran (genom rutan) därav kvaliten, så det blev lite skakigt annars hade jag tagit mitt stativ såklart !  :thumbsup:  jag tänkte faktiskt på er när jag filmade, mest bara för att ni skulle kunna få se bocken lite   :smile:

Jaja, den är läst också o det kan bli så ibland när det blir hastigt.

Jag ser en o en annan bock innan jakten. :sad:

Jag ser rådjursspår på vintern bakom huset (dom går nattetid) som går i skoterspåren ihop med renarna o söker mat.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.