Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Egna Jaktfilmer eller videos

Featured Replies

Publicerat

Här är mina senaste filmer från denna säsongen, hoppas ni gillar dom!  :thumbsup:

http://www.youtube.com/watch?v=pw4g9XUd3WU

http://www.youtube.com/watch?v=xmMOnAvihDA

http://www.youtube.com/watch?v=9v1nhgWHwH4

Slänger även in lite reklam till er som har facebook att gilla min sida så får ni se mer av mina filmer och lite om jakten  :smile:

https://www.facebook.com/jaktkanalen

Ja tänk va grisjakt med hund kan skilja sig från hur en annan jagar, Jagar ni med ställande och kortdrivande hundar ihop?..

• Svar 233
  • Visningar 58,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

nu är äntligen min grisjaktsfilm med hund klar, hoppas ni kommer gilla den !   

• Vakjaktsfilm:  

• Rävjägaren
    Rävjägaren

Lagt ut en ny film igår från den första delen på denna drevjaktsäsongen! Hoppas ni gillar den

Posted Images

Publicerat
Bra jobbat! Härligt att se! Inte många som tar sig tid till eftersök när det "bara" gäller räv känns det som!!

Tack!

Den var illa skadad, trodde det skulle bli ett "dösök" men man måste försöka rätta till misstagen.

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk

Publicerat

Ja tänk va grisjakt med hund kan skilja sig från hur en annan jagar, Jagar ni med ställande och kortdrivande hundar ihop?..

Ja det stämmer men vi använder mer ställande och så fler hundar så man rör i alla hörnor om man säger så. Blir ofta bra rörelse på det då  :thumbsup: sen använder vi mycket korsningshundar som både ställer och driver  :smile:

Publicerat

Contour ser det ut som....

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Ni som filmar era jakter borde göra långa filmer.

1 bra film som blir viral kan räcka för att bli sponsrad.

Kolla hur det gick med jaktbloggen.

Och det är trevligare att kolla på längre filmer :)

Publicerat

Publicerat

Vad filmar du med ?

En contour roam 2 :)

Publicerat

Rävjägaren:

Vad är det för hund 2min in i avslutningsfilmen röd med röd väst?

Publicerat

Ja det stämmer men vi använder mer ställande och så fler hundar så man rör i alla hörnor om man säger så. Blir ofta bra rörelse på det då  :thumbsup: sen använder vi mycket korsningshundar som både ställer och driver  :smile:

Okej.. det är lite synd att jaga i samma såt med 2 helt olika typer av hundar tycker ja.  tex ställande och stöthund. Var på en jakt i december där dem släppte flera hundar i samma såt..Usch inget för min del. Det var riktig hetsjakt och allt kändes osäkert, samt att djur dela på sig (ko och kalv) samt get o kid. Men allt handlar väl om att få skjuta mycket vilt verkar det på sådanna jakter. Men lärorikt och se hur andra jagar! Mvh Andreas

Publicerat

Okej.. det är lite synd att jaga i samma såt med 2 helt olika typer av hundar tycker ja.  tex ställande och stöthund. Var på en jakt i december där dem släppte flera hundar i samma såt..Usch inget för min del. Det var riktig hetsjakt och allt kändes osäkert, samt att djur dela på sig (ko och kalv) samt get o kid. Men allt handlar väl om att få skjuta mycket vilt verkar det på sådanna jakter. Men lärorikt och se hur andra jagar! Mvh Andreas

Handlar inte om att skjuta så mycket som möjligt utan att effektivisera jakten på det viset att tiden inte ska dra iväg, att hundarna inte ska ta slut och att passkyttarna inte ska frysa och ha tråkigt. Det är relativt stora såter, med relativt mycket vilt för hundarna att hålla ordning på och då krävs fler hundförare. 

Tänk dig själv att du tar en såt på 50 ha och står längst uppe i hörnan på en bra plantering och en hundförare får upptag längst iväg från dig i en annan plantering. Då är det roligare att veta att en annan hundförare är inne i planteringen intill dig och rör om.

Sen är det oftare att en get ställer sin kidde och kommer själv vid jakt med långdrivare som drever och tax än att dom ställer dom när dom blir stötta av ett ståndskall.

Känns som jag skrev för mycket nu men blev mycket att säga  :tongue:

Publicerat

Rävjägaren:

Vad är det för hund 2min in i avslutningsfilmen röd med röd väst?

Det är en tollare vi har  :thumbsup:

Publicerat

Handlar inte om att skjuta så mycket som möjligt utan att effektivisera jakten på det viset att tiden inte ska dra iväg, att hundarna inte ska ta slut och att passkyttarna inte ska frysa och ha tråkigt. Det är relativt stora såter, med relativt mycket vilt för hundarna att hålla ordning på och då krävs fler hundförare. 

Tänk dig själv att du tar en såt på 50 ha och står längst uppe i hörnan på en bra plantering och en hundförare får upptag längst iväg från dig i en annan plantering. Då är det roligare att veta att en annan hundförare är inne i planteringen intill dig och rör om.

Sen är det oftare att en get ställer sin kidde och kommer själv vid jakt med långdrivare som drever och tax än att dom ställer dom när dom blir stötta av ett ståndskall.

Känns som jag skrev för mycket nu men blev mycket att säga  :tongue:

Glömde en 0a där va? För 50ha är inte stort :P

Publicerat
Glömde en 0a där va? För 50ha är inte stort :P
50 ha graneplanteringar är rätt stort för en rastlös skåning ;) tar långt tid att springa över ett sånt själv om där är 3 flockar med vildsvin som du vill få ut och hunden håller på med varje gris 10-20 min :)
Publicerat

50 ha graneplanteringar är rätt stort för en rastlös skåning ;) tar långt tid att springa över ett sånt själv om där är 3 flockar med vildsvin som du vill få ut och hunden håller på med varje gris 10-20 min :)

50ha granplantering är som sagt jävligt stort :) Har aldrig sett en plantering i den storleken.

Publicerat

Har de satt granplant över halva Skåne ?

Publicerat

50ha granplantering är som sagt jävligt stort :) Har aldrig sett en plantering i den storleken.

Ja, kanske inte helt sammanhängande utan i olika åldrar upp till 5-20 år med lite kantzoner in mellan men du förstår att det krävs några hundförare till det :)

Publicerat

Ja, kanske inte helt sammanhängande utan i olika åldrar upp till 5-20 år med lite kantzoner in mellan men du förstår att det krävs några hundförare till det :)

grisparadis !!  :biggrin:  alltid i såna riktigt täta granplanteringar dom har daglega ... 

Publicerat

idag  fick jag filmmaterial !  :thumbsup:  2 grisar med skott båda fint på 20 och 30 m och en avlivning med kniv på 20 cm  :tongue:   :thumbsup:  blev 2 galtar och en gylta (årsgrisar 45-55 kg) 

post-10838-0-50572700-1389549601_thumb.j

post-10838-0-91196300-1389549616_thumb.j

Publicerat

De måste varit en långt kniv om han avlivade på 20m ? ;))

Bra du filmar så vi får se, har köpt en contour roam som jag får hemma till helgen så får bli filmande framöver. Måste bara lära mig köippa ihop...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
De måste varit en långt kniv om han avlivade på 20m ? ;))Bra du filmar så vi får se, har köpt en contour roam som jag får hemma till helgen så får bli filmande framöver. Måste bara lära mig köippa ihop...Sent from my iPhone using Tapatalk

Står faktiskt 20cm ;)

Publicerat

Min senaste ;) 

Publicerat

Rådjursjakt som i vanlig ordning bjuder på djur som vi inte får skjuta. Men det är alltid en trevlig dag om man får se andra djur i pass.

Publicerat

Min senaste ;)

Haha ska inte skriva ut det men bäverscenen och efter skottet det var lite roliga ord när trofén blev sönder :biggrin: