Publicerat December 5, 201213 yr När jag vaknade i morse så fanns det nattgamla rävspår utanför mitt sovrumsfönster De håller koll på att jag är hemma innan de går till Åteln och festar, hur gör jag nu?? Verkar som jag får köra samma knep som för morsan när man ville ut och festa fast inte fick Hoprullade kläder osv, kan undra hur sambon kommer reagera på det
Publicerat December 5, 201213 yr Grattis det var tusan vad du är ihärdig nu! Du får ju en annan att framstå som lat Haha tackar, en får ju passa på lite i det fina vädret Du är inte lat, du är familjefar, det är inte jag Den såg ut att ha lite skabb så den fick sig en rejäl bränna!
Publicerat December 5, 201213 yr Haha tackar, en får ju passa på lite i det fina vädret Du är inte lat, du är familjefar, det är inte jag Den såg ut att ha lite skabb så den fick sig en rejäl bränna! Ungarna sover på natten!! Ja e lat ska minsann ändra på det Bra att du fick bort den då jag har fått elda flera ggr i år ,det verkar som skabben hänger kvar i området.
Publicerat December 5, 201213 yr Ungarna sover på natten!! Ja e lat ska minsann ändra på det Bra att du fick bort den då jag har fått elda flera ggr i år ,det verkar som skabben hänger kvar i området. Hehe då får du få tummen ur Jo det var skönt, drygt 100m och v-max, knall o fall som med den andra. Gillar verkligen den kulan nu! Hoppas att jag inte stöter på mer skabb!
Publicerat December 5, 201213 yr Hehe då får du få tummen ur Jo det var skönt, drygt 100m och v-max, knall o fall som med den andra. Gillar verkligen den kulan nu! Hoppas att jag inte stöter på mer skabb! Jag har ett litet gäng V-max som jag ska skjuta slut på sedan blir det nog Normas 3,2 sp för de har haft en kusligt bra knall och fall verkan också , samtidigt som de fäller Rådjur på ett gott sätt också. Då slipper man ha 2 sorters ammunition att hålla koll på när man skjuter in. Annars kan jag bara hålla med om V-maxen , trevlig kula. Finns skabben så lär du säkert få se den de har en tendens att gilla lätt mat när de har skabb= åtel
Publicerat December 5, 201213 yr Jag har ett litet gäng V-max som jag ska skjuta slut på sedan blir det nog Normas 3,2 sp för de har haft en kusligt bra knall och fall verkan också , samtidigt som de fäller Rådjur på ett gott sätt också. Då slipper man ha 2 sorters ammunition att hålla koll på när man skjuter in. Annars kan jag bara hålla med om V-maxen , trevlig kula. Finns skabben så lär du säkert få se den de har en tendens att gilla lätt mat när de har skabb= åtel Jag kör med Lapua 3,6g kula till rådjuren, Norma 3,2g helmantel till gäss/räv och v-max till Räven, alla på samma inskjutning! Min koja är perfekt placerad, även om dom inte vill till åteln så har dom en motorväg på isen förbi kojan när dom löper Bra då kan jag plocka väck dem förhoppningsvis.
Publicerat December 5, 201213 yr Tänkte sätta mig någon kväll fram över. Jobbar i norge så är bara hemma på helgerna. Har inte någon riktig åtel, slänger ut lite smått och gott till dom runt där ja ska sitta. Funderar på att ta hagelpangen istället för studsaren. Skulle verkligen vilja spara pälsen på en fin vinterpälsad räv. Studsaren går ett hål på en dm...
Publicerat December 5, 201213 yr Tänkte sätta mig någon kväll fram över. Jobbar i norge så är bara hemma på helgerna. Har inte någon riktig åtel, slänger ut lite smått och gott till dom runt där ja ska sitta. Funderar på att ta hagelpangen istället för studsaren. Skulle verkligen vilja spara pälsen på en fin vinterpälsad räv. Studsaren går ett hål på en dm... Kör med 222 och får genom lillfingret i skotthålet, kan inte kalla det för ett stort hål direkt. Beror på kaliber och ammo
Publicerat December 5, 201213 yr Har bara 6,5*55 och där använder jag oryx. Helmantel är vell lagligt med det kommer jag inte använda.
Publicerat December 5, 201213 yr har runt tre rävar på foderplatsen nu då jag slängt ut tre grisar,en älg och två kor ska se om jag inte kan dra lite spår från foderplatsen fram till åteln då maten på foderplatsen börjar ta slut tror ni detta kan fungera?
Publicerat December 5, 201213 yr Har suttit en dryg timme på pass nu i snöstormen, ingen räv än men har en grupp om 5 harar en bit bort. Mina nya värme sulor värmer fint i kylan
Publicerat December 5, 201213 yr Gick tom idag. Satt i 3 timmar. Trots vaksäck och varma kläder så blir de drygt när de småblåser hela tiden o man sitter öppet med fält ett par hundra meter fritt bakom ryggen. Förvisa buske bakom men den tar bara bort kroppsformen o skyddar ej. Tornet ska upp i helgen o då blirre väggar o tak runt o över vakplatsen. Blir ju helt otroligt härligt då ju med vaksäck o varma kläder kommer upp närmare 4m vilket inte heller skadar nämnvärt!
Publicerat December 6, 201213 yr Grattis! Här går det jäkligt trögt och det syns knappt ett enda rävspår runt åteln. Vi har tillfälligt nästan slut på räv och trots fem timmar i förrgår och fyra timmar igår så blev det inget. Ett ensamt spår såg jag i nysnön igår när jag patrullerade av vägarna på tippen och det är nog det enda som återstår just nu.
Publicerat December 6, 201213 yr har runt tre rävar på foderplatsen nu då jag slängt ut tre grisar,en älg och två kor ska se om jag inte kan dra lite spår från foderplatsen fram till åteln då maten på foderplatsen börjar ta slut tror ni detta kan fungera? Verkar vara en välmatad åtel
Publicerat December 6, 201213 yr 3:e räven på 3 nätter föll inatt, en liten ungräv! Ojdå! Det bara flyter på nu, Grattis igen! Jag gjorde några resultatlösa lockpass med brorsan igår kväll för att sedan sätta mig i kojan några timmar. Inte ett liv syntes , däremot så hade det suttit en räv bakom kojan där jag hade hoppat ur bilen Busted!! Jag har fått ett par filmsnuttar på en bortflyende rävrump vid åteln så runt 01:30 brukar den vara på plats, dock inte igår Där finns ivarje fall räv i markerna för det var räv spår högt och lågt vart man än körde
Publicerat December 6, 201213 yr 3:e räven på 3 nätter föll inatt, en liten ungräv! Enormt flyt du har. Grattis! Stavat av iPhone i Tapatalk
Publicerat December 6, 201213 yr Grattis! Här går det jäkligt trögt och det syns knappt ett enda rävspår runt åteln. Vi har tillfälligt nästan slut på räv och trots fem timmar i förrgår och fyra timmar igår så blev det inget. Ett ensamt spår såg jag i nysnön igår när jag patrullerade av vägarna på tippen och det är nog det enda som återstår just nu.Tackar! Dom jag har skjutit nu hade inte kommit fram till åteln, eller så hann dom inte det. Har en motorväg förbi på isen utanför kojan Jagar du på en tipp, det måste ju vara en massa räv där?
Publicerat December 6, 201213 yr Ojdå! Det bara flyter på nu, Grattis igen! Jag gjorde några resultatlösa lockpass med brorsan igår kväll för att sedan sätta mig i kojan några timmar. Inte ett liv syntes , däremot så hade det suttit en räv bakom kojan där jag hade hoppat ur bilen Busted!! Jag har fått ett par filmsnuttar på en bortflyende rävrump vid åteln så runt 01:30 brukar den vara på plats, dock inte igår Där finns ivarje fall räv i markerna för det var räv spår högt och lågt vart man än körde Tackar, igen! Haha typiskt att den har suttit utanför och passat dig, snart har han la anlagt en åtel för dig Gött med mycket spår, då är det bara en fråga om när
Publicerat December 6, 201213 yr Enormt flyt du har. Grattis! Stavat av iPhone i Tapatalk Tackar! Får hoppas att det och vädret håller i sig
Publicerat December 6, 201213 yr Tror inte det där med belysning berör räven speciellt mycket sköt en räv genom fönstret inatt 5 meter från julgranen som stog och lös. Dok så är dom nog väldigt skygga när det är ljus i närheten jag hördes knappt och ändå lyckades jag skrämma räven tre gånger innan den slutligen föll. kom första gången vid kl 01.00 sköt den 03.55
Publicerat December 6, 201213 yr Ursäkta en oduglig, men hur fan ser ni något på nätterna om ni vakar 23-03? Förutsätter det belysning i någon form eller har ni så jävla bra kikare?