Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Är på jobbet när Fadern ringer och säger att han hade en stackare till krakräv i trädgården, precis när han skulle ut med bössan drog den iväg :sad:

En halt skabbräv som är helt befriad från päls på bakkroppen försökte plocka ner talgbollarna på fågelbordet.

Hoppas den tar vägen in i min tunnelfälla under födosöket så man kan få plockat bort den.

Mycket skabb nu :sad: får nog bli till att sitta en stund ikväll..

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Tråkigt med så mycket skabb, har ni så himla mycket räv??

Publicerat

Tråkigt med så mycket skabb, har ni så himla mycket räv??

Tydligen är det bra med räv, väldigt upptrampat i varje fall, nya rävar syns hela tiden.

Tråkigt att man nästan uteslutande kan sära på individerna pga skabbangreppen.

Det får bli att man skjuter bort så många man kan så kanske stammen frisknar till :thumbsup: verkar som jag har ett mission :happy:

Publicerat

Imorgon ska jag ut och vaka lite, hoppas det ger någonting :)

Publicerat
post-4850-0-08241200-1355467426_thumb.jp23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där :smile:
Grattis! :thumbsup: Själv satt jag i 3t och såg inget annat än ett dussintal stjärnfall!
Publicerat

Nu har det börjat bli fart på åteln igen (y) igår när jag kom hem från jobbet var det fullt med spår runt den, vilket måste hänt mellan 06:00 - 18:00... Så i helgen blir det dygnet runt-sittning! :D (mellan lockpassen vill säga)

Publicerat

Grattis! :thumbsup: Själv satt jag i 3t och såg inget annat än ett dussintal stjärnfall!

Tackar!

Jo stjärnfall såg jag några jag också!

Publicerat

Jag lade ut en Isglass provisoriskt på ett annat ställe i förrgår för att se om det drog in någon räv!

Brorsan ringde idag och sa att det fanns räv inom 100 talet meter från den mitt på dagen idag :thumbsup:

Kan tänkas bli sittning där också :smile:

Publicerat

Jag gick ut till åteln jag har vid det portabla gömslet för att kolla läget. Skulle ha stannat upp och gått sakta genom vassen så hade jag kunnat knäppa en fin bild för räven jag sköt tidigare låg fortfarande kvar och hade storfrämmat! En gigantisk Havsörn satt och kalasade på den 80m bort!! Den flög bort 150m bort från mig och landade på isen och tittar hit, väntar en stund och ser om den vill hit igen!

Publicerat

Vilka portabla gömslen används av er? Har inte möjlighet att ha torn/koja på alla platser så tänkte köpa ett swedteam portabelt gömsle! Bra pris va de oxå så de tackar man ju för :D

Publicerat

Ibland sätter jag mig bara på en filt i snön. Tycker det är mer spännande att sitta ute i det fria :)

Publicerat

Jag kör med Swedteam:

http://www.swedteam.se/tillbehor/bushhides-wood.html

Använt den några år och är nöjd med den fast nu har den fått ta en del stryk så det är snart dags för en ny.

Hugger ned en massa vass och gör en isolerande botten och sitter på en dyna och har en filt i knät och har en skjutkäpp liggandes där inne sen är man redo för det mesta! :)

Publicerat

:smile: Häftigt !

De är rätt mäktiga.

Publicerat

Smidig det gömslet! Tänkte själv ta o skaffa just storebror till din. Det poppupp tältet som finns där. Som man kan öppna åt alla håll o kanter.

Visst är det härligare o sitta i det fria. Iaf ett tag men efter ett par timmar blir jag lätt stel o dä är de skönt o iaf kunna röra sig lite utan att riskera o skräma något vilt. Räven är varsk!

Publicerat
...storebror till din. Det poppupp tältet...

Det har jag men inte använt det på rävvak än. Ersätter man kardborren med magneter så kan man sköta öppningarna tystare.

Går säkert att vaka rätt så länge i dem eftersom nästan all vind stoppas.

Ska nog prova nästa vecka så återkommer med mer då. :)

Publicerat

Ja efter ett par timmar är det kallt som fan rättare sagt :)

Någon som vet om det är bra att vaka på en sjö. Räven har gryt jämt vid sjön och när man pimplar är den alltid till hålen och kollar sen på natten

Publicerat

De älskar att stryka längs sjöland.

Publicerat

Då får det bli ett pass i vassen:)

Publicerat

Dragkedja har jag för mig det är nu för tiden på dom. Aja magneter va dom smart tips! Ska bli skönt o slippa större delen av vinden när man haft upp det! Hoppas de ger lite utdelning oxå :D

Ut o borra i isen pä samma dag du ska ut o sitta! Så går dom ju ut o vill titta. Se bara till så du wöljer dig bra på isen. Inte mkt som suddar ut kroppsformen ute på en frusen sjö.

Publicerat

Både vass och granar i ryggen så de ska nog inte se mig så lätt:) har man tur får man upp en liten åtel på dagen också :)

Publicerat

Sjö och havs isar är riktigt bra ställen!

Du ser långt och de väljer gärna att följa stränderna.

Publicerat

Sitter imorrn vid en sjö där jag vet att det finns ett gryt. Såg morsan och en unge i somras. Det här måste gå vägen!

En annan fråga, nu när det kommer ligga ett lager puder på marken imorrn, borde det då inte gå att följa ett spår till ett gryt? Jag fattar att man kan tvingas gå en bit men det borde ju funka?

Publicerat

Om just den du spårar gått i gryt så.

Publicerat

Om just den du spårar gått i gryt så.

Förr eller senare gör hen nog det ;)

Fått tag i någon räv på sistone gamle man?