Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Nu prata jag inte om vad folk gör utan påpekade bara det uppenbara att regeringen tycker gris är ok o skjuta på belyst åtel men inte räv.

Regelverket är inte riktigt förnuftigt hela vägen ut!

Nej ikke fornuftigt ,men nu for et elgskøtelseområde tilstand til mørkesikte/rørligt lys på bøssen så grise er mere skadedyr end ræve/skab så kan lo også få noget at æde ca 50 rådyr pr år. :wallbash::sick::woot: kalle
  • Svar 922
  • Visningar 92,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Hejsan ! Tänkte testa att vaka lite räv nu efter jul när månskenet kommer tillbaka och jag undrar vilka tider era rävar brukar komma ? :smile: Och vad är bäst att locka eller bara vänta på rävarna att komma ? :smile:

Har en åtel med bra med räv aktivitet och en liten vak koja

/Mvh :smile:

Publicerat

Då behöver du bara sitta tyst å vänta:) 23-03 brukar vara heta timmar samt gryningen om du orkar sitta/sova så länge

Publicerat

Då behöver du bara sitta tyst å vänta:) 23-03 brukar vara heta timmar samt gryningen om du orkar sitta/sova så länge

Tack så mycket för tips hör av mig hur det gick;)!

Publicerat

På väg hem på rasten så åker jag förbi åteln och nog står det en räv 20m från den med nosen pekande i rätt riktning, något säger mig att den inte är helt ok för den ser lite rufsig ut.

Jag såg den för några veckor sedan och då tillsammans med en granne till åtelplatsen, hon sa att den haltade och frågade om det var mitt fel :dry: .

Jag påpekade att det finns mycket som händer i vår herres hage och det inte alls behövde vara en skadeskjutning ,om det dock ändå var det så var det inte jag som gjort det :sleep:

Ändå! full fart på bilen så jag fick hämtat 222:an och väl tillbaka så är det först tomt , men skatorna rör sig lite oroligt på platsen så jag ställer mig strategiskt om den dyker upp!

Mycket riktigt så hoppar den ur ett par buskar efter bara några minuter och får syn på mig , den tvärvänder i samma stund som jag riktar in mig och tvingar mig till ett fristående skott i full fart (på tre ben) avståndet är ungefär 70m så träffen gjorde susen men inget som ger diplom, problemet är löst och 9:onde räven för säsongen ligger. nu mer än 50%skabbrävar :sad:

post-4850-0-24520400-1356011236_thumb.jp

Publicerat

Grattis! Bra gjort :)

Publicerat

Tack!

Det börjar kännas lite tröstlöst när det hela tiden kommer nya angripna rävar.

Jag kan bara hoppas att jag sinkar utbredningen ,helst stoppar den, det hade varit gott!

Publicerat

Ja det får vi hoppas. Har bara sett en med skabb än så länge men det är många som säger att de ser många som är angripna nu...

Publicerat

Är det någon som vet hur stor månen är nu? Ska klarna upp ikväll så funderar på att vaka ett tag:)

Publicerat

Är det någon som vet hur stor månen är nu? Ska klarna upp ikväll så funderar på att vaka ett tag:)

Halv!

Det funkar bra att vaka i särskilt med snö i bakgrunden :thumbsup:

Skitjakt!!

Publicerat

Då sätter jag mig vid sjökanten :)

Publicerat

Halv och växande, full den 28:de..månen alltså.
Publicerat

Okej. Ser rätt så bra nu. Tillräckligt för att se att det är grannens 2 hundar vid rävmaten.... ;)

Publicerat

Surströmming på åteln så blir hundarna säkert kopplade :tongue:

Publicerat

www.astroalma.se

Publicerat

Riktigt skitväder ute nu :thumbsup::tongue:

Nu åker stället på för nu tyar jag inte att vänta längre :tongue:

Publicerat

Är det så du ska fira jul med att vaka på räv vid åteln? :wink::yes:

Publicerat

Jag har samma längtan men vet inte om det är så optimalt att sitta i snöstormen :P Går ut lite senare om det lugnat ner sig :)

Publicerat

Jag har samma längtan men vet inte om det är så optimalt att sitta i snöstormen :P Går ut lite senare om det lugnat ner sig :)

Dom ligger väl o trycker i sådant skitväder.

Publicerat

Dom ligger väl o trycker i sådant skitväder.

Jag har skjutit flera när det snöar ordentligt men nu snöar det horisontellt med kraftiga kuling vindar! Det ska töa bort igen så man får väl ta alla chanser man kan :)

Publicerat

:ohmy: Det är ju då Tomten kommer!!!

Jag tror de kan vara på idag!

De brukar vilja komma lite tidigare i skitväder, säkert för att de vill hem till Lyan och gotta sig med en godbit från åteln :thumbsup:

Publicerat
:ohmy: Det är ju då Tomten kommer!!!

Jag tror de kan vara på idag!

De brukar vilja komma lite tidigare i skitväder, säkert för att de vill hem till Lyan och gotta sig med en godbit från åteln :thumbsup:

Åteln vid kojan har inte varit så välbesökt det sista, springer bara förbi och den portabla har jag inte fyllt på sedan snön försvann! Funderar dock på att dra dit ändå så man får testa dom nya kängorna :thumbsup:

Publicerat

Jag har skjutit flera när det snöar ordentligt men nu snöar det horisontellt med kraftiga kuling vindar! Det ska töa bort igen så man får väl ta alla chanser man kan :)

Ok! Ja visst får man göra det!

Publicerat

Blåser rätt mkt här nu. Snöat en del. Ska dock försvinna imorgon så sägs det så jag ska ut o sitta vid 1 tiden inatt då vi spelar lotto här nu :)