Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Tackar, bild kommer!

:thumbsup:

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Otroligt fina djur domdär rävarna. Fin bild du fick dig där och vilket jaktminne!

Ska sitta ikväll tror jag. Belysning finns i närområdet så man ser även utan snön. Dock bara över begränsat område. Sugen på o sitta men lockar inte med snålblåst o jävulskap i vädret i övrigt. Okänt antal rävar på åteln här. Ka va noll. Kan lika gärna va 5st. ( 5inspår på en natt när de va snö för ca 3v sen )

Hmm svårt o bestämma sig. En räv hade ju varit för jäkla fint o inviga året med!

Publicerat

Grattis till trippeln :smile: själv har jag skjutit tre skabbrävar och sju vildkatter i fjol. Nu ligger skelettet av en halv älg + lite slaktrens ute på åteln, vet att jag har minst en skabbis kvar. I natt var det en rävusling som försökt gräva sig in i en tom hundgård där det ligger några ben kvar, hoppas på måne så kanske den avlider :biggrin: Fördelen med att ha två hundar i en annan hundgård ca 75m bort är att det hörs när mickel kommer :thumbsup:

Publicerat

Det snöar och månen lyser med sin frånvaro, men smhi dom lögnarna påstår att det ska bli månljus i morgonkväll :thumbsup:

Publicerat

Härligt med snö. Här har vi dimma som täcker allt så man inte ser ett skit...

Publicerat

Brorsan gick ut med hunden och hörde något konstigt nere vid havet nära åteln. Han tittade i kikaren och såg en stor räv i kontur mot vattnet! Han sa till mig och jag knallade nedanför vägen och la mig på en gammal jordhög. Såg räven gående på styvt 100m, försvann upp på åkern och försvann in i mörkret. Såg en mörk skugga på åkern som jag trodde var en hare så jag sköt inte, det var räven som satt och käkade sork. Den började springa mot grannens gård och där hade jag ingen bakgrund! :(

Tittar ned vid vattnet igen och där ligger det bara några änder. Men ute på åkern gick en svart skugga men kunde inte urskilja vad det var så sköt inte. Det visade sig vara ett rådjur som gick in på 10m på andra sidan jordhögen. Gick därefter in igen och då upptäckte jag att jag hade knäböjt i en hundskit! >_> :angry:

Får göra ett nytt försök någon annan gång och hoppas att det finns lite ljus då, och då ska räven få käka bly!

Publicerat

Brorsan gick ut med hunden och hörde något konstigt nere vid havet nära åteln. Han tittade i kikaren och såg en stor räv i kontur mot vattnet! Han sa till mig och jag knallade nedanför vägen och la mig på en gammal jordhög. Såg räven gående på styvt 100m, försvann upp på åkern och försvann in i mörkret. Såg en mörk skugga på åkern som jag trodde var en hare så jag sköt inte, det var räven som satt och käkade sork. Den började springa mot grannens gård och där hade jag ingen bakgrund! :(

Tittar ned vid vattnet igen och där ligger det bara några änder. Men ute på åkern gick en svart skugga men kunde inte urskilja vad det var så sköt inte. Det visade sig vara ett rådjur som gick in på 10m på andra sidan jordhögen. Gick därefter in igen och då upptäckte jag att jag hade knäböjt i en hundskit! >_> :angry:

Får göra ett nytt försök någon annan gång och hoppas att det finns lite ljus då, och då ska räven få käka bly!

Snopet!!

men du fick ett minne som blir svårt att få bort! :biggrin:

Publicerat

Snopet!!

men du fick ett minne som blir svårt att få bort! :biggrin:

Ett minne som är svårt att få bort ja, gick igenom byxorna, långkalsongerna och hamnade på knät! :angry: Rävarna lever farligt nu, snö eller inte, dom ska bort!

Publicerat

Ett minne som är svårt att få bort ja, gick igenom byxorna, långkalsongerna och hamnade på knät! :angry: Rävarna lever farligt nu, snö eller inte, dom ska bort!

:biggrin:

Publicerat
  • Författare

Kom snö igår kväll som gav skjutljus över åteln.. Satte mig 22:00. Med tiden avtog snöandet och det blev allt mörkare. 00:30 kommer det en räv till åteln, men tyvärr var det i det mörkaste laget och jag såg inte var jag höll korset på räven så den fick vandra vidare :dry:

Publicerat

Du får skaffa belyst, synd att behöva släppa efter alla timmar man suttit.

Publicerat

Kom snö igår kväll som gav skjutljus över åteln.. Satte mig 22:00. Med tiden avtog snöandet och det blev allt mörkare. 00:30 kommer det en räv till åteln, men tyvärr var det i det mörkaste laget och jag såg inte var jag höll korset på räven så den fick vandra vidare :dry:

Aaaaa så surt.

Satt i kojan jag me men såg inte ett liv.

Publicerat

Måste bara få ställa en fråga. Finns det "dumma" rävar? Var och kollade på åteln och det verkar som dom flesta som kommer på bilvägen in förbi boningshuset sen upp bakom garaget (åteln ligger bredvid) hoppar över snövallen och ner på åteln. Förbi där det är mest männskligaktivtet på dagarna/kvällarna. Bla förbi där jag ställer bilen och lägger ut vittring när jag går till åteln. Dessutom verkar dom vara snuskigt tidig. När jag satte mig 21 senast så hade redan en räv varit framme när jag kom den 2.a kom runt 23. Bara lite tankar som kräver lite förklaring för den orutinerade. Tilläggas bör att räven leder med 2-0 (1bom och 1 varsk som inte ville komma innomhåll och var en buskagekramare)

Publicerat

Åteln ligger i utkanten av en by i foten av ett Berg men åkermark och storskog runtikring.

Publicerat
Fick skjuta denna åtelräven ikväll klockan 22.30. Var andra gången jag satt på åteln denna säsong och min andra åtelräv :) En fin och frisk liten tik!

post-5412-0-65557600-1357602330_thumb.jp

Grattis! :)
Publicerat

Grattis! :)

Tackar :)

Publicerat

Fick skjuta denna åtelräven ikväll klockan 22.30. Var andra gången jag satt på åteln denna säsong och min andra åtelräv :) En fin och frisk liten tik!

post-5412-0-65557600-1357602330_thumb.jp

Grattis! :smile:

Publicerat

Grattis! :D

Publicerat

Måste bara få ställa en fråga. Finns det "dumma" rävar? Var och kollade på åteln och det verkar som dom flesta som kommer på bilvägen in förbi boningshuset sen upp bakom garaget (åteln ligger bredvid) hoppar över snövallen och ner på åteln. Förbi där det är mest männskligaktivtet på dagarna/kvällarna. Bla förbi där jag ställer bilen och lägger ut vittring när jag går till åteln. Dessutom verkar dom vara snuskigt tidig. När jag satte mig 21 senast så hade redan en räv varit framme när jag kom den 2.a kom runt 23. Bara lite tankar som kräver lite förklaring för den orutinerade. Tilläggas bör att räven leder med 2-0 (1bom och 1 varsk som inte ville komma innomhåll och var en buskagekramare)

Kanske inte dumma men unga rävar och skabbrävar är inte de mest försiktiga, sen har du säkert nån by/trädgårdsräv som kan vara rätt så oförsiktig.

På´rom bara !

Publicerat

Ordentligt med aktiviteter på åteln det sista, igår natt hade dom släpat runt grejer på åteln. Just nu är det tillfälligt ljus därnere som gör att jag kan se konturerna mot vattnet så får hoppas att det inte mulnar på. Kan se att det är ett dussin änder där nu så får hoppas räven hittar dit också :)

Publicerat

Utno sätta mig snart. Pissdimma o allmänt teåkigt väder utan snö självfallet.

Men sitta ska jag ändå ett par timmar

Publicerat

Jag hade 2 rävar på den ena åteln när jag passerade imorse på väg till jobbet :thumbsup:

Lite snö nu så faller de som käglor :cool:

Den andra åteln vet jag har aktivitet också :thumbsup: :thumbsup:

Snö tack! gärna nu!!