Publicerat Februari 16, 201313 yr Jag gick ut och satte mig 23 i det portabla gömslet. Satt där en stund utan att se något, sen ser jag en komma från höger. Lägger bössan i skjutkäppen och är beredd, det är samma rävusling som igår för han sätter sig och väntar på samma ställe som innan! Väntar i ett par minuter och sen går han tillbaka, ville inte släppa honom igen så byter till vänster axel och men har lite vass emellan men nu fick det bära eller brista så trycker av! Trodde att jag fick honom men senare visade det sig att vassen tog v-max kulan! Aja fortsätter sitta och skymtar senare en räv längst ut på isen, tar sikte på den men det är drygt håll och det är svårt att se i siktet. Den går sakta iväg från mig och följer med i siktet och trycker av, räv nr 12 föll ihop! Hållet måste vara minst 150m och jag verkar ha träffat i bakhuvudet med v-max kulan, inget lidande där inte! Fortsätter en stund till och ser en till komma men den håller sig ute på kanten så jag bestämmer mig för att bryta. Räven var en ganska stor hane, tycker det ser lite konstigt ut bak som om ett angrepp var på gång men det kanske var blött bara? Och där gick han om Stort grattis Själv så drack jag vin igår så det blev ingen vak för mig, det går dåligt att ta sig ut nu. Skapligt effektfullt skott med en V-max i ide verkstaden den behövde knappast plågas något
Publicerat Februari 16, 201313 yr Det frestar på som attan känner jag men det har ändå varit värt det med alla rävar man har skjutit! Haha! Känns nästan så men snart dammar man av flugfiske grejerna och fiske säsongen drar igång och kommer det säkert bli dåligt med sömn då med! Ja, det gör ju det men det har ju gett ett bra resultat! Ja, det är ju snart dags för det fisket som en annan inte har gett sig på ännu. Skitfiske på dig!
Publicerat Februari 16, 201313 yr Och där gick han om Stort grattis Själv så drack jag vin igår så det blev ingen vak för mig, det går dåligt att ta sig ut nu. Skapligt effektfullt skott med en V-max i ide verkstaden den behövde knappast plågas något Svarar som Petters låt, det går bra nu! Tack du! Jag ville inte ut egentligen men var tvungen att passa på nu, annars hade jag ångrat det senare då snön håller på att försvinna! Ja han lär aldrig känt något med det skottet, "dead in his track" är ett bra uttryck. Jag har aldrig sett så mycket blod innan så jag kunde inte se vart jag träffade mer än att underkäken var av, måste vara splitter från kulan som gjorde det! V- max kulan får högsta betyg som räv ammunition!
Publicerat Februari 16, 201313 yr Ja, det gör ju det men det har ju gett ett bra resultat! Ja, det är ju snart dags för det fisket som en annan inte har gett sig på ännu. Skitfiske på dig! Jo jag är mer än nöjd, dubbelt så bra som tidigare topp år Det får du allt ta och börja med, frugan lär uppskatta kommande middagar och då har får du många + poäng! Tack du!
Publicerat Februari 16, 201313 yr Jo jag är mer än nöjd, dubbelt så bra som tidigare topp år Det får du allt ta och börja med, frugan lär uppskatta kommande middagar och då har får du många + poäng! Tack du! Ja, det förstår jag mycket väl! Jag får ju äkta fjällröding (samefiskad) levererad till älgjakten varje år av en kille från Gällivare som jagar med oss. F.d. kalixbo. Varsågod!
Publicerat Februari 17, 201313 yr +1, disigt, sydlig bris och nästan ingen snö. Tror jag skiter att dra ut på ett pass nu och sover istället Kommer det ingen köldknäpp inom några dagar så är vakjakten slut för i år för mig då havsisen bryts upp! Men är ändå nöjd med jakten hittills så blir det några fler är det bara en bonus Är det någon som sitter/satt inatt?
Publicerat Februari 18, 201313 yr +1, disigt, sydlig bris och nästan ingen snö. Tror jag skiter att dra ut på ett pass nu och sover istället Kommer det ingen köldknäpp inom några dagar så är vakjakten slut för i år för mig då havsisen bryts upp! Men är ändå nöjd med jakten hittills så blir det några fler är det bara en bonus Är det någon som sitter/satt inatt? Det är bara att du flyttar. -9 drygt och stjärnklart och med än 1 m snö!
Publicerat Februari 18, 201313 yr Det är bara att du flyttar. -9 drygt och stjärnklart och med än 1 m snö! Tror dina rävar där uppe packar väskan och flyttar söderut när dom hör vilket "fint väder" vi har här! Det är nästan +3 och det är så disigt ute att min bara ser 50m, så trevligt att gå ut nu då allt man har på sig blir genomsurt!
Publicerat Februari 18, 201313 yr Tror dina rävar där uppe packar väskan och flyttar söderut när dom hör vilket "fint väder" vi har här! Det är nästan +3 och det är så disigt ute att min bara ser 50m, så trevligt att gå ut nu då allt man har på sig blir genomsurt! Jaja, nog får dom göra det! Inte kommer vi att sakna dom iaf. Man får ju fler tim jämte frun i sängen. Mitt väder i norr. Fotot är bakom huset. Husse med hund har varit ute på fm. gympa på älvens is. >80 cm. Nu har vi fri sikt här efter diset som var här en stund på morgonen.
Publicerat Februari 18, 201313 yr Jaja, nog får dom göra det! Inte kommer vi att sakna dom iaf. Man får ju fler tim jämte frun i sängen. Mitt väder i norr. Fotot är bakom huset. Husse med hund har varit ute på fm. gympa på älvens is. >80 cm. Nu har vi fri sikt här efter diset som var här en stund på morgonen. Haha! 80cm is, då har ni att göra när mina ville pimpla Det är så disigt att vi knappt ser ladugården och vi har bara fläckvis med snö kvar
Publicerat Februari 18, 201313 yr Haha! 80cm is, då har ni att göra när mina ville pimpla Det är så disigt att vi knappt ser ladugården och vi har bara fläckvis med snö kvar Jepp, dom som ska ut o pimpla har att göra. Fusk med motorborr. Oh fy fasiken. En riktig tjocka mao.
Publicerat Februari 20, 201313 yr Huga! De där influensorna som går nu har hittat mig 2 ggr de senaste 6 veckorna. Jag har tom slarvat med åtlarna lite under tiden!! om det kommer snö igen innan 15 mars så får vi se om de har kallnat Det känns som det får bli lite lockjakt fram tills dess om man tar sig ur bingen förstås!!
Publicerat Februari 21, 201313 yr Nu har en ny rödhårig krabat hittat min åtel, alldeles lagom till fullmånen
Publicerat Februari 21, 201313 yr Författare Detta är en populär post. Bra jobbat alla som har skjutit äntligen månljus igen! Igår kväll sköt brorsan en räv på åteln. En skabbräv
Publicerat Februari 22, 201313 yr Just hemkommen från tippen. Suttit sex timmar på pass men inte ett hår har jag sett.
Publicerat Februari 22, 201313 yr Just hemkommen från tippen. Suttit sex timmar på pass men inte ett hår har jag sett. Tråkigt! Jag har raka motsatsen, har en massa räv men ingen snö så jag kan inte skjuta någon
Publicerat Februari 23, 201313 yr Tråkigt! Jag har raka motsatsen, har en massa räv men ingen snö så jag kan inte skjuta någon Gör inte månen att du ser ut över isen ändå? Tänkte sitta någon stund på min åtel nu när månen hjälper lite!
Publicerat Februari 23, 201313 yr Författare I torsdags natt sköt brorsan en till skabbräv på åteln.. Jag har kammat noll. Satt mellan 22:50-03:00 inatt. Hörde endast en räv som gick och skrek vid 02 tiden. Drog in nån dimma emellanåt som gjorde att sikten blev dålig
Publicerat Februari 23, 201313 yr Tråkigt! Gör inte månen att du ser ut över isen ändå? Tänkte sitta någon stund på min åtel nu när månen hjälper lite! Är det måne kan jag nog se på isen vid det portabla gömslet men isen vid kojan slutar alldeles nedanför. Kan ju göra ett försök inatt och se om det går! Brorsan skaffade en ny pang nu så haft kul skytte hela dan idag
Publicerat Februari 23, 201313 yr Är det måne kan jag nog se på isen vid det portabla gömslet men isen vid kojan slutar alldeles nedanför. Kan ju göra ett försök inatt och se om det går! Brorsan skaffade en ny pang nu så haft kul skytte hela dan idag Jag var ute och rastade min Vixen lite också! Skytte från berg till berg är kul men jag får ta det försiktigt tills jag fått ljuddämparen så grannskapet inte ordnar uppbåd
Publicerat Februari 23, 201313 yr Jag var ute och rastade min Vixen lite också! Skytte från berg till berg är kul men jag får ta det försiktigt tills jag fått ljuddämparen så grannskapet inte ordnar uppbåd Lillebrorsan har en Ruger 10/22 Takedown och 25 skott magasin och kör man med subsonic hör man bara manteln gå fram och tillbaka Med ett klick har man delat bössan på mitten så tar den ingen plats och hur lätt som helst att göra vapenvård Skulle velat ha en sådan till vakjakten om den fanns i 22wmr
Publicerat Februari 23, 201313 yr Lillebrorsan har en Ruger 10/22 Takedown och 25 skott magasin och kör man med subsonic hör man bara manteln gå fram och tillbaka Med ett klick har man delat bössan på mitten så tar den ingen plats och hur lätt som helst att göra vapenvård Skulle velat ha en sådan till vakjakten om den fanns i 22wmr Min Ruger 10/22 låter rätt mycket även med subsonic. Sköt några mag idag utan kåpor och det funkade utmärkt, men smäller gör det. Krävs ljuddämpare för att man "bara" ska höra slutstycket. Är dock något avundsjuk på TD ägarna då vapenvården får göras bakifrån(framifrån då) på en standard, om man inte borrar ett hål i "recivern". Den finns tydligen i 22wmr men dessa tillverkas inte längre "The Ruger 10/22 in .22 mag does exist, sadly they were only made from the late 90s to 2006." Nog om det, tänkte sitta vid åteln natten till måndag. Fullmåne men tyvärr ingen snö, men man får ju ge det en sista chans nu när det bara är några dagar kvar av säsongen. Är husvakt på gården där jag jagar så jag ska se om jag kan sitta i köksfönstret och vaka när ändå ingen är hemma Bara elda på i vedspisen och sitta o njuta !