Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Grattis!

Stavat av iPhone i Tapatalk

• Svar 922
  • Visningar 92,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Grattis! :thumbsup:

Publicerat

Gick ut på ett senare pass mellan 23 och 02. Hade inga stora förhoppningar då jag hade vinden i ryggen på mitt portabla gömsle och blåste ut på isen där jag har åteln! Inget händer och tiden går och jag funderar på att bryta. Och då tittar jag ut till höger och skymtar en räv långt ut på isen.

Den passar så småningom långt ut och får naturligtvis vind av mig och börjar kuta! Visslar ett par ggr och den stannar upp och jag bränner iväg ett skott men missbedömde hållet och kulan tog lågt, mantlade och sköt igen och den sjönk ihop! 120m bort låg en tik på ca 6kg, andra skottet tog ur den så ville inte slänga med en bild men eftersom det var vak räv nr 10 så gör jag ett undantag! :):thumbsup:

Grattis!

Jag stod med ena benet ute för att sitta en stund igår men kudden vann :blush:

det verkar finnas gott om räv på båda öarna :thumbsup:

Publicerat

Gick ut på ett senare pass mellan 23 och 02. Hade inga stora förhoppningar då jag hade vinden i ryggen på mitt portabla gömsle och blåste ut på isen där jag har åteln! Inget händer och tiden går och jag funderar på att bryta. Och då tittar jag ut till höger och skymtar en räv långt ut på isen.

Den passar så småningom långt ut och får naturligtvis vind av mig och börjar kuta! Visslar ett par ggr och den stannar upp och jag bränner iväg ett skott men missbedömde hållet och kulan tog lågt, mantlade och sköt igen och den sjönk ihop! 120m bort låg en tik på ca 6kg, andra skottet tog ur den så ville inte slänga med en bild men eftersom det var vak räv nr 10 så gör jag ett undantag! :):thumbsup:

Tvåsiffrigt :cool:

Publicerat

Grattis!

Tackar!

Publicerat

Grattis!

Tackar!

Grattis! :thumbsup:

Tackar!

Publicerat

Grattis!

Jag stod med ena benet ute för att sitta en stund igår men kudden vann :blush:

det verkar finnas gott om räv på båda öarna :thumbsup:

Tackar!

Jag höll på att göra det igår med men det var så länge sen jag tog en senast och snön här är ju en lyxvara så jag var tvungen att göra ett försök! :thumbsup: Påväg ut till räven var det flera färska spår efter räv som gått runt och knaprat hundfodret som jag spridit runt på isen så ska försöka slita mig från tvn ikväll och göra ett nytt försök :) Såg även att han som har grannmarken hade varit ute och kollat på åteln, den jädra surgubben! :down:

Publicerat

Tvåsiffrigt :cool:

Nytt rekord för mig! 10st rävar + en iller  :cool: Har skjutit 5 bom med  :wink:

Publicerat

Tackar!

Jag höll på att göra det igår med men det var så länge sen jag tog en senast och snön här är ju en lyxvara så jag var tvungen att göra ett försök! :thumbsup: Påväg ut till räven var det flera färska spår efter räv som gått runt och knaprat hundfodret som jag spridit runt på isen så ska försöka slita mig från tvn ikväll och göra ett nytt försök :) Såg även att han som har grannmarken hade varit ute och kollat på åteln, den jädra surgubben! :down:

Jaså gillar han inte att du skjuter räv :cool: Sådana nötter har även jag runt mig ,men de har fått krypa till korset nu på senare tid när jag skjutit massa skabbisar och ändå har marken fylld med färska rävspår..

Publicerat

Jaså gillar han inte att du skjuter räv :cool: Sådana nötter har även jag runt mig ,men de har fått krypa till korset nu på senare tid när jag skjutit massa skabbisar och ändå har marken fylld med färska rävspår..

Han tycker väl att all mark är hans, han har tutat med bilen och hetsat sina drevrar när han har sett mig passa på bock, en sur jädra gubbe! Det brukar bli en stor rävjakt för hela området här på våren men jag har skjutit fler än vad den jakten tar på flera år! :D Det är ett mecka för rävarna här så måste hålla efter dem lite. Haha var kul och se deras miner när dom var avundsjuka och hade fel va? :thumbsup:
Publicerat

Han tycker väl att all mark är hans, han har tutat med bilen och hetsat sina drevrar när han har sett mig passa på bock, en sur jädra gubbe! Det brukar bli en stor rävjakt för hela området här på våren men jag har skjutit fler än vad den jakten tar på flera år! :D Det är ett mecka för rävarna här så måste hålla efter dem lite. Haha var kul och se deras miner när dom var avundsjuka och hade fel va? :thumbsup:

Deras miner kändes gott på något fult sätt :cool:

Tråkigt med skitstövlar in på stugknuten :verymad: bara att ignorera..

Publicerat

Deras miner kändes gott på något fult sätt :cool:

Tråkigt med skitstövlar in på stugknuten :verymad: bara att ignorera..

Förstår det :) Jo det är inget kul men han får hållas, han är väl runt 75 så han har väl 5 aktiva år kvar att jaga..
Publicerat

Förstår det :) Jo det är inget kul men han får hållas, han är väl runt 75 så han har väl 5 aktiva år kvar att jaga..

Kanske inte är så aktiv när han har fullt upp med att sura heller :happy:

Publicerat

4 timmars vak utan räv! vid 02:00 så packar jag ihop för att gå hem, då förstår jag att räven inte visat sig , vinden hade vänt utan min vetskap så jag hade doftat till åteln under tiden jag suttit där  :dry:

En skapligt tung dag på jobbet följde eftersom vi startat ett specialprojekt idag , ingen lugn dag på kontoret alltså :cool:

Ikväll så lär det inte dröja innan jag gosar med kudden :happy:

Publicerat

4 timmars vak utan räv! vid 02:00 så packar jag ihop för att gå hem, då förstår jag att räven inte visat sig , vinden hade vänt utan min vetskap så jag hade doftat till åteln under tiden jag suttit där  :dry:

En skapligt tung dag på jobbet följde eftersom vi startat ett specialprojekt idag , ingen lugn dag på kontoret alltså :cool:

Ikväll så lär det inte dröja innan jag gosar med kudden :happy:

Samma som för mig dom senaste nätterna fast jag satte mig med vetskap om att jag hade fel vind :lol: Måste ta till vara på passen när det finns lite snö även om jag har vinden i ryggen, lyckades få en i förrgår ändå :) Tyckte att jag såg en räv ute på isen på kanten till öppet vatten igår men det var 200m bort. Slängde ut ett par liter foder på isen och såg massa spår efter rävar som käkade foder inatt så dom finns där, tror det ska blåsa fel vind men kanske inte så mycket så får bli ett sent pass :thumbsup:

Hehe blir dåligt med sömn när man jagar på natten, kanske bäst att ta en paus nu då :rolleyes:

Publicerat

Grattis Anders! :smile:

Bra jobbat! :thumbsup:

Publicerat

Ett sånt flyt grattis n en gång!

Publicerat

Tog ett sent och långt pass inatt mellan 23 och 04. Det var nästan ingen vind så det kändes bra. Efter 1t ser jag en räv komma från höger ute på isen, följer den i kikaren och den vek av in mot åteln. La bössan i skjutkäppen och när den stannade för att käka foder så höll jag upp och tryckte av, den föll i skottet! Det roliga var att den låg på samma ställe som den förra på dryga 120m :)

En knapp kvart efter så kommer det en räv till och följer den i kikaren men den ville inte in till åteln. Tittade ned och upptäcker en räv passerar nedanför mig på knappt 20m och den var redan i skydd av vassen innan jag såg den! :o

Sitter några timmar till men skymtar bara en på långt håll så jag gick hem.

Det var vak räv nr 11, en liten tik till :):thumbsup:

:smile: Grattis !

Nu ligger vi ju lika med Räv avverkningen för säsongen så nu får du sova så jag kan få ett försprång igen :cool:

Publicerat

Grattis Anders! :smile:

Bra jobbat! :thumbsup:

Tackar tackar! :smile:
Publicerat

Ett sånt flyt grattis n en gång!

Tackar! Är glad att jag inte sköt dom andra två också, jädra jobbigt att gå hem en km då :)
Publicerat

:smile: Grattis !

Nu ligger vi ju lika med Räv avverkningen för säsongen så nu får du sova så jag kan få ett försprång igen :cool:

Tackar! :)

Gött att veta att man ligger lika med "eliten" :cool: Jag är nästan villig att gå med på det, det var jädra stelt att resa sig efter ha suttit still i 5t och sedan gå med den stinkande räven på utsträckt arm kilometern jag har hem :smile:

Publicerat

Grattis, bra jobbat!

Publicerat

Gött att veta att man ligger lika med "eliten" :cool: Jag är nästan villig att gå med på det, det var jädra stelt att resa sig efter ha suttit still i 5t och sedan gå med den stinkande räven på utsträckt arm kilometern jag har hem :smile:

:smile: Fast Eliten ligger väl inne med ett 50tal rävar vid det här laget :dry:

Men vi hänger i rätt bra känns det som :thumbsup:

Det var ju en Tik så det blir ett rävgryt mindre som slukar ett ton småvilt så det var väl värt det :cool:

Publicerat