Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

:smile: Fast Eliten ligger väl inne med ett 50tal rävar vid det här laget :dry:

Men vi hänger i rätt bra känns det som :thumbsup:

Det var ju en Tik så det blir ett rävgryt mindre som slukar ett ton småvilt så det var väl värt det :cool:

Hehe det var därför jag skrev inom " ", vi har en på ön som brukar ta en 40st men dom har inget annat för sig ;) Jag är mer än nöjd då jag aldrig lyckas komma upp i tvåsiffrigt innan! :thumbsup: Ja det är fint att det var en tik, 3st färre gryt då :) Har i genomsnitt mer än 6 harar på åkern med en topp på 13st i januari per natt, att hålla efter räven ger resultat :thumbsup::cool:
  • Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Var nära att bli nr 12 inatt men vinden vred och räven gick tillbaka samma väg den kom! :ph34r:

Publicerat

Själv så sov jag gott , för jag vågade inte lämna Sambon på alla hjärtans dag :cool:

Publicerat

Själv så sov jag gott , för jag vågade inte lämna Sambon på alla hjärtans dag :cool:

:thumbsup:

Publicerat

I natt hade jag en räv som gick runt hundhuset ca 50cm från hundgårdarna :ohmy:  vilken fräck jäkel, men fram på åteln ville den inte :verymad: Akta er vilket liv det var på voffarna :smile:

Publicerat

Stjäl dom andras kvinnor på Tjörn då ? :woot:

Publicerat

Nä! men kvinnorna kan bli folkilskna om de inte stryks medhårs :happy:

Publicerat

Vilka andra kvinnor på Tjörn? Finns ju bara massa fiske gubbar :rolleyes::lol:
Publicerat

Vilka andra kvinnor på Tjörn? Finns ju bara massa fiske gubbar :rolleyes::lol:

Säger fiske gubben från Orust :tongue:

Jag skaffade en importbrud från Götet, det tog ett tag men hon blev människa till slut!

Nu vankas det ringmärkning till sommaren :wub:

Publicerat

In till fastlandet och fixa nytt blod så du/ni slipper inaveln, snyggt ! Skönt för då slipper vi skjutsa en massa öbor med helikopeter kors o tvärs i landet för att lösa den frågan.

Kronan på verket blir en transponder så hon kan hållas reda på !! Grattis !

Publicerat

Säger fiske gubben från Orust :tongue:

Jag skaffade en importbrud från Götet, det tog ett tag men hon blev människa till slut!

Nu vankas det ringmärkning till sommaren :wub:

Det går bra med import från Gbg också! :yes:

Grattis Tjörnbon i förskott! :thumbsup:

Publicerat

In till fastlandet och fixa nytt blod så du/ni slipper inaveln, snyggt ! Skönt för då slipper vi skjutsa en massa öbor med helikopeter kors o tvärs i landet för att lösa den frågan.

Kronan på verket blir en transponder så hon kan hållas reda på !! Grattis !

Det visades en gpstrosa på forat  för ett tag sedan och det hade ju kunnat vara användbart men det är lika lätt att se på hennes kontoutdrag var hon har hållt hus :cool:

Tack! :smile:

Publicerat

Det går bra med import från Gbg också! :yes:

Grattis Tjörnbon i förskott! :thumbsup:

Tackar jo det funkar :smile:

En vän mö räddad från asfaltdjungeln :thumbsup:

Publicerat

Tackar jo det funkar :smile:

En vän mö räddad från asfaltdjungeln :thumbsup:

Frun tackade ju ja till emigrant från smålänning så det gick hem det också. :thumbsup:

Bra tjörnbon! :thumbsup:

Publicerat

Gick ut till åteln och slängde ut foder och vi käkade 4kg färska räkor igår så spred ut skalen ordentligt så nu ska rävarna ha det fint :smile:

Var en massa spår runt åteln och hela vägen ut till öppet vatten och "bleket" på havet så det kan bli ett roligt pass sen ikväll. Nu är snön snart väck för i år sånt det gäller att passa på :thumbsup:

Så här ser det ut från det portabla gömslet :)

post-6127-13609464521808_thumb.jpg

Publicerat

Får bli ett kort pass mellan 10 och 00 inatt, ska sen på klappjakt klockan 8 på morgonen :)

Publicerat

Jag vakar utan koja, så jag har försökt komma på en bra metod att hålla värmen. 

Massa kläder funkar ju uppenbarligen inte när man måste sitta helt still, och en 2liters värmeflaska höll värmen i sovsäcken i ca 2½ timme, men när man sen börjar frysa så är det ju kört.

Syrran hade en elektrisk värmedyna över och eftersom jag vakar på polarens altan (åteln ligger 50 meter bort på åkern) så är det ju bara att lägga den innanför sovsäcken och plugga in  :biggrin:

Vankas långpass när fullmånen återkommer!

Fick också en större dyna som värms i microvågsugnen, men jag får se hur länge den håller sig varm.

V%C3%A4rmedyna_HK30_1132.jpg

Publicerat

Sitt på något isolerande och ha en filt i knät och ha värme sulor i kängorna så klarar man sig bra oftast :) Fast en el filt är inte fel om man sitter vid huset :thumbsup:

Publicerat

Snyggt jobbat Anders! :thumbsup:

Rävdräparen nr. 1??? :thumbsup:

Publicerat

Grattis o bra med lite bilder!

Nästa år så blir det rävvak i bästa viken för sjöfågelakt!

Publicerat

Snyggt jobbat Anders! :thumbsup:

Rävdräparen nr. 1??? :thumbsup:

Tackar Isjonsson! :D

Känns mer som om det var jag som blivit dräpt, snart är snön borta för gott här så jag har tagit varenda chans jag fått så nu är ögonen rödsprängda och jag är helt utmattad! Ska bli gött att längta tills nästa säsong så att man kan vila ut sig! :lol::thumbsup:

Publicerat

Tackar Isjonsson! :D

Känns mer som om det var jag som blivit dräpt, snart är snön borta för gott här så jag har tagit varenda chans jag fått så nu är ögonen rödsprängda och jag är helt utmattad! Ska bli gött att längta tills nästa säsong så att man kan vila ut sig! :lol::thumbsup:

Varsågod!

Det tär på kroppen och sömnen att sitta uppe halva nätterna och spana efter mickel. :thumbsup:

Ska du gå i ide tills nästa säsong nu så att du är utsövd??? :tongue:  :wink:  :yes:

Publicerat

Grattis o bra med lite bilder!

Nästa år så blir det rävvak i bästa viken för sjöfågelakt!

Tackar! :)

Att sitta inne i vikarna kan vara grymt bra, även om dom inte vill in till åteln så vill dom passera. På så sätt har man större chans till att lyckas så kolla när snön faller och se vart dom har sina stråk och planera vart du ska ha passet efter det! Har du en koja som är lätt att flytta är det bra annars är ett portabelt gömsle som jag har har väldigt bra.

Lycka till!

Publicerat

Varsågod!

Det tär på kroppen och sömnen att sitta uppe halva nätterna och spana efter mickel. :thumbsup:

Ska du gå i ide tills nästa säsong nu så att du är utsövd??? :tongue:  :wink:  :yes:

Det frestar på som attan känner jag men det har ändå varit värt det med alla rävar man har skjutit! :thumbsup: Haha! Känns nästan så men snart dammar man av flugfiske grejerna och fiske säsongen drar igång och kommer det säkert bli dåligt med sömn då med! :tongue::yes: