Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Då var det nog bara jag som inte var nog tyst kanske.

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

De blåste och snöa.som fan men endå så hade rävarna gått på åtlarna och där jag vakar så.hade de äntligen hittat dit en räv så snö kan nog vara bra ibland:D

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Publicerat

Om man skjuter en röd vildkatt på åteln, räknas den som räv då? :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Bara om den har tofsar !

Publicerat

Tyvärr satt tofsarna på sidorna, vanskött långhår.

Publicerat

Sitter å tittar på åteln -17 närst intill kolsvart.

Plötsligt så dyker det upp en skugga men det är något som inte stämmer.

Försöker se vad det är hmmm..... Konstigt det är en grävling :-/

För en månad sen hade den varit sten död vid det här laget .

Nej dax att åka hem till sängen en sväng :-)

Publicerat

Har inte haft något bra drag på åtlen denna sesongen men dom senaste dagarna har dom börjat gå så igår tänkte jag att jag skulle sätta mig, mest för att det var sista kvällen på jakten. Gick ut och satte mig vid 22.10 och 22.40 kom det en räv och började leta hundmat och när den stannade så sköt jag och den blev på plats :). Men jag kunde inte låta bli utan jag gick ut och hämtade räven som var en liten tik och sen gick jag och satte mig igen. Vid 23.40 så kommer det en räv till i samma spår som den första och den stannar med bredsida 10 meter ifrån där jag sköt den andra så jag lyckades skuta den med :) Gick ut och hämtade den och satt sedan till midnatts ekot gick på i radion och då fick man snällt gå hem. Den sista var en större hane.

Publicerat

Har inte haft något bra drag på åtlen denna sesongen men dom senaste dagarna har dom börjat gå så igår tänkte jag att jag skulle sätta mig, mest för att det var sista kvällen på jakten. Gick ut och satte mig vid 22.10 och 22.40 kom det en räv och började leta hundmat och när den stannade så sköt jag och den blev på plats :). Men jag kunde inte låta bli utan jag gick ut och hämtade räven som var en liten tik och sen gick jag och satte mig igen. Vid 23.40 så kommer det en räv till i samma spår som den första och den stannar med bredsida 10 meter ifrån där jag sköt den andra så jag lyckades skuta den med :) Gick ut och hämtade den och satt sedan till midnatts ekot gick på i radion och då fick man snällt gå hem. Den sista var en större hane.

Grattis till dubblén! :)

Här har vi inte haft snö på en månad så det har inte blivit något vakpass sen dess för mig. Men har lyckats skjuta ett dussin på vakjakten denna säsongen så jag är mer än nöjd med det! :thumbsup:

Publicerat

Grattis rävskyttar! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Bra jobbat med rävarna! snart börjar det bli dags för sista vaket för mig den här säsongen. Om en vecka är det nog så pass ljust att det ska gå att sitta. Skare och någon cm snö just nu och rävarna är helt tokiga i åteln. Spår överallt där dom inte vågat gått förut.. Såhär såg det ut idag på åteln, t.o.m. alldeles under gluggen hade en räv gått så nu är det dags att försöka knipa dom! 

2013-03-16-1098_5144606d9606ee5eb8d44f5f2013-03-11-0923_513df8f5e087c304a7f82a63

Publicerat

Grattis på er rävskyttar! :thumbsup:

Publicerat

Här retas Moder natur i vanlig ordning med oss!!

16 Mars och den första snön på en månad  :tongue:

Rävjakten slutade och snön är inte längre efterlängtad , och då faller den..Otippat!!! :happy:

Publicerat

Här retas Moder natur i vanlig ordning med oss!!

16 Mars och den första snön på en månad  :tongue:

Rävjakten slutade och snön är inte längre efterlängtad , och då faller den..Otippat!!! :happy:

Ut o spåra en havsöringen med dig !

Publicerat

Ut o spåra en havsöringen med dig !

Monterade spöhållare på min nya Kajak idag så nu inväntar jag bara 1 april :happy:

Några blåsor, ofrivilliga dopp och värkande muskler senare , så får jag väl försöka summera vad det gav :cool:

Publicerat

Monterade spöhållare på min nya Kajak idag så nu inväntar jag bara 1 april :happy:

Några blåsor, ofrivilliga dopp och värkande muskler senare , så får jag väl försöka summera vad det gav :cool:

Aah, en fiskekajak! Vad för en sort ?
Publicerat

Fick en fin bild från åteln  :tongue:

Tuff bild! :thumbsup:

Publicerat

...och du tog väl bägge med varsin kula el. var det från åtelkameran som du fick bilden. :thumbsup:

Publicerat

Aah, en fiskekajak! Vad för en sort ?

En sådan där avlång!  :biggrin:

Det är en vanlig motionskajak för havet men jag hoppas den ska duga!!

De flesta fiskekajaker jag sett har varit sit on top kajaker och då blir jag blöt, denna blir jag bara blöt när öppningen är neråt , vilket säkert kommer ske så fort jag får napp de första gångerna :tongue:

Publicerat

Vad åtlar du med när de blir så revirhävdande  :cool:

Den bilden hade ju gjort en naturfotograf avis!

Publicerat

...och du tog väl bägge med varsin kula el. var det från åtelkameran som du fick bilden. :thumbsup:

Tyvärr inte, detta var kl 10:33 på förmiddagen .  :pinch:

Japp, från åtelkamera. 

Vad åtlar du med när de blir så revirhävdande  :cool:

Den bilden hade ju gjort en naturfotograf avis!

Haha, har en far som är kontakt man åt polisen vid viltolyckor så om inte markägaren vill ha rådjuren så lägger vi dem på åtel.

Även lyckats få kungsörn på kort ;)

Publicerat

se ud som der er tre en helt ved skovkanten :thumbsup: kalle.

Publicerat

En sådan där avlång!  :biggrin:

Det är en vanlig motionskajak för havet men jag hoppas den ska duga!!

De flesta fiskekajaker jag sett har varit sit on top kajaker och då blir jag blöt, denna blir jag bara blöt när öppningen är neråt , vilket säkert kommer ske så fort jag får napp de första gångerna :tongue:

Jaha en sån där avlång, ni skall då vara speciella på västkusten...