Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Publicerat

Så här i slutskedet på sommaren och min arbetslöshet..jippi- ka- jäj- nu ska det grävas!..

:smile:

iaf...

åter till ämnet nu

:biggrin:

Så gör jag en undersökning..som säkert gjorts förr? och kanske redan finns?

men iaf som lyder..

Varför jagar just du?

jag själv jagar helt kort och gott för att få gemenskapen, kött, motion, rekreation, upplevelser

inte nödvändigtvis i denna ordningen men det är något av det som triggar mig till att jaga..

Feel free to kommentera

;)

post-10399-0-33581000-1343814158_thumb.j

Publicerat

Späning, köttet, motion, gemenskapen med andra som jagar.Ett härligt sätt att tillbringa i naturen, sen glädjen som hunden visar när man släpper henne. Det är det jag kan komma på nu.

Publicerat

För att jag kan...

Mer seriöst svar kräver en smärre novell så jag lämnar det så här tillsvidare. så får vi se...

Publicerat

allt möjligt friden att komma ut i naturen ,spänningen ,hunden ja allt :smile:

Publicerat
  • Författare

För att jag kan...

Mer seriöst svar kräver en smärre novell så jag lämnar det så här tillsvidare. så får vi se...

Låter bra det där :thumbsup:
Publicerat

Det är ett sätt att leva. Mitt sätt att leva.

Jag lever upp när jag kommer ut i skogen, det behöver inte vara med bössan i hand men det blir en annan dimesion med bössan.

Det är något som jag behöver, i alla fall för att jag skall funka under en längre tid.

det är helt enkelt en del av mig, vare sig jag jagar eller går med motorsågen eller bara vistas i skogen så är det en del av mig, en viktg del av mig.

Publicerat
  • Författare
Du har en skriftens begåvning jämten ;)
Publicerat

Dom säger det. :cool:

Publicerat

För upplevelsen spänningen och viltvården, ja närheten till naturen, avkopplingen, sällskapet. En hel mängd orsaker, visst köttet i frysem är en fin och omtyckte bonus, men upplevelsen och spänningen är nog det som slår allt!!

Publicerat

För att alternativet är otänkbart.. Det sån jag är..

Publicerat

För att jag måste !

Publicerat

Att köttet från skogen är det finaste vi kan få tag i tycker jag är anledning nog men vi får resten av vårat kött från det egna småskaliga jordbruket som dessutom håller landskapet öppet och är nära naturen även det, ingen skit i det köttet inte :thumbsup:

Annars så lever jag med jakten och skulle inte vara samma harmoniska själ utan det,, kan tänka mig att jag ändå har en släng av bokstavs kombo men det är naturen som lugnar mig :wink:

Publicerat

Jakten är så mycket mer än en fritidssyssla såsom många andra. Den berör en djupt, på flera plan.

Idrottande och hobbyverksamheter förskingrar tankar och kan i viss mån göra så att man blir en del av ett lag, ett samhälle eller satt i en kontext på vissa sätt.

Men inget gör mig så hel som jakten. Den är föränderlig, oförutsägbar och väcker inom en...ja, närmast existentiella frågor.

Kontakten med naturen, liv och död, kunskaper från tidigare generationer, spänningen, spårande, smygande...alla sinnen är finslipade...man blir organisk.

Publicerat

Gillar att döda/resultat och drivs av hundarna ska prestera,allt på vägen dit är en bonus..

Publicerat

quia potest ... et volo ad

mycket enkelt :cool:

Publicerat

Jakten är min livsstil, min fritid och mitt största intresse (förutom min familj).

Naturupplevelsen, spänningen, friheten, kött i frysen,

mitt hund och vapen intresse.

Det finns väldigt många svar på en till synes enkel fråga.

Publicerat

Att jaga för mig är inte själva skjutandet, det är upplevelserna, spänningen, kompisgänget härligheten att bara vara sig själv. Det andra är bonus. Visst köttet är ju grymt gott inget snack om det.

JAKT= jävligt roligt

JAKT= alltid spännande

JAKT= kompis anda

JAKT= tröst om man har tråkigt hemma.....

Publicerat

Naturen,spänningen,upplevelserna och den totala avkopplingen. Sen är ju så otroligt fint och gott kött.