Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis skyttar! Lockade in en liten spets boch in till 40 meter men har dett större så jag tänkte att sparar lillen. Tyvärr jagar många runt det området och de andra skjuter så fort en boch visar sig!! Går f-n inte att spara någon.
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Det kanske är dags att gå ihop hur man gör med avskjutningen då? Vill inte alla ha stora bockar på sin mark? Då får man komma överens om hur man skall skjuta för att uppnå detta!
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis till alla bockskyttar! Själv varken sköt jag eller såg nåt men jag hade uppvaktning av en ekorre och jag fick se några duvor så Men ska iväg ikväll igen Mvh
Publicerat Augusti 16, 201213 yr gratulerar ni som fått skjuta! fick tyvärr inte se något själv, drog högsta numret och fick således välja pass sist. skönt två sexor av jaktkollegorna dock inte den stora som jag sett ett par gånger. blir en ny vända ikväll, får se om jag tar samma mark eller om jag byter.
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Har inte varit ute.. Bockjakten drar inte lika mycket längre. Men ikväll ska jag ut med den äldre sonen. Brist på rådjur gör att de.enda som.är lovliga är miniatyrer och returer.
Publicerat Augusti 16, 201213 yr 05.00 small det hos mig 05.30 och 08.00 small det igen Men då var det 2 rävar som fick bita i gräset
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Blev en för mig hemma hos kollegan. Satt på en nytt hygge, kuperat med en massa småkullar. Lockade men fick en get med kid på 3-4 meter. Hon valsade runt mig hela tiden när jag lockade. Bocken kom först ut och lubbade efter geten och verkade inte vara ett dugg intresserad av de smäktande toner som jag fick fram... Efter en stund kom han knallande från vänster och när han gick ner i en svacka blev det säkert kulfång. 50-60 meter kanske.. Vorstehn fick spåra en bit. Såg att han la sig en bit bort och spåret syntes visuellt men lite träning är aldrig fel.. Nya tag i kväll på hemmaplan. /Må
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis alla skyttar! Passade på att stanna till vid en mark nära jobbet där jag har satt upp en jaktstege, var en bock 200m bort som jag tänkte locka in men en Badjävel med hund skrämde den! Sen kom det ingen mer och hörde att 10 andra hade mer tur Blev en räv, fast med bilen påväg dit och pajade dimljuset! En räv mindre iallafall!
Publicerat Augusti 16, 201213 yr 09:15, 45 meters håll (samma stubbe som stöd som i januari ). 223 och TTSX 50 i 970 m/s. Ingång centralt lungskott, utgång touchade vommen :/ Knall och fall. Första rådjuret med klass 2
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis alla skyttar! Själv var jag ute på pass från 03:45-05:45 utan att se ett ända liv!
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Stort grattis! Fortsätt posta bilder och hur det gick till nu bara för oss andra som får sitta på jobb istället
Publicerat Augusti 16, 201213 yr såg ingen bock men såd 15rå getter och killingar och en gris och 2älgtjurar och 9 dov på 10 på 100hektar
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis alla skyttar! själv sköt jag en fin sexa kl 05.20 returare dessutom. ikväll blir det nytt pass och så hoppas vi att turen följer med dit också! =)
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Lockade in en liten fyra och såg lite blandat med kid o getter. Ska bara skjuta kapitalt. Kul att man kunde få in en med lock
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Om någon timma ska ja ut , hoppas på att få skjuta min första bock eller en räv hade oxå vart kul:-)
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Blev ingen bock på morgonpasset men dock en räv lite senare på dagen. Ska snart ut igen o testa med lock o pock för att få fram en bock.....
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Man får Han va kvar, 07:20 fick han lägga sig ned Man får gratulera!
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis ännu en gång till alla bockskyttar jag satt från tre till halvsju och såg bara en ekorre och tre duvor Men blir nya tag ikväll då jag ska sitta utmed en saltsten Mvh
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Fick också nerlagt en fin returbock imorse. Överväldigad av att sett 10 rådjur 3 harar och 1 räv på 15ha åkermark. All viltvård och predator jakt börjar äntligen ge frukt;)
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Det blev en returbock med tandlossning. Han lät sig lockas fram på ett hygge. För saks skull lät jag tyskan göra ett dödsök, hon skall ju börja jagas in nu det lilla yrvädret.