Publicerat Augusti 30, 201213 yr Och mina skogsbockar dom springer iväg och skäller så fort det knastrar i marken..dovhjorten är fasen så mycket mera lättjagad ..nä ut igen till den 1Sep..hoppas det går än då
Publicerat Augusti 31, 201213 yr nu har jag inte läst alla inlägg , men hur länge kan man locka bocken?
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Beror på var du bor. Här var brunsten slut runt den 20... Efter det reagerar de inte
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Beror på var du bor. Här var brunsten slut runt den 20... Efter det reagerar de inte Roslagen
Publicerat September 11, 201213 yr Inte hört av dom.. ska ringa på torsdag.. Jag vägrar tro att m77an har trillat i bitar. Vad har hänt?
Publicerat September 11, 201213 yr Sen bild... Sköt han här efter att han kommit undan 2 år i rad eftersom jag inte jagat under bockjakten. I år föll han första dan. Brukar inte jaga under bockjakten men jag kom på att jag får ner han när han rör sig ute på åkrarna och kollar efter hondjur. Riktigt lurig bock. Gammal som gatan.
Publicerat September 11, 201213 yr Jag vägrar tro att m77an har trillat i bitar. Vad har hänt? Fabrikationsfel på pipa/ejektorer eller patronläge..
Publicerat September 14, 201213 yr Gaahhh! Jag blir galen. Var ute och pürchade lite ikväll. Får syn på en fin 6:a som jag sett innan, men vinden vända så jag stötte honom. Inte 1 utan 4!!! Gånger. Alla gånger inom skotthåll men utan stöd. Blir så förbannad! På't igen imorgon!
Publicerat September 14, 201213 yr Gaahhh! Jag blir galen. Var ute och pürchade lite ikväll. Får syn på en fin 6:a som jag sett innan, men vinden vända så jag stötte honom. Inte 1 utan 4!!! Gånger. Alla gånger inom skotthåll men utan stöd. Blir så förbannad! På't igen imorgon! Det är jaktens tjusning Gustaf! Allt ska inte gå som en dans på rosor. Hur går det med dina grannmarker som du berättade om för ett tag sedan?
Publicerat September 14, 201213 yr Precis;) Har nu 110ha o jaga på iaf, och älgjakten hade visst det ena laget gått ihop med ett annat iår redan:p
Publicerat September 16, 201213 yr Mina två bidrag, den ena sköts för 4 veckor sedan, den andra för 2 timmar sedan Hallandsbock - 150 meter - CarlGustaf 3000 308win Lapua mega 9,7 grams kula. 0 Flyktsträcka. 19 Augusti - Skånsk bock, 60 meter - Tikka lsa-55 6,5x55 oryxkula 40 meters flyktsträcka. Skånebocken kokad.
Publicerat September 17, 201213 yr Precis;) Har nu 110ha o jaga på iaf, och älgjakten hade visst det ena laget gått ihop med ett annat iår redan:p Ok! Du får väl fortsätta diskussionerna och se om ni kan bilda ett större lag kanske.
Publicerat September 17, 201213 yr Tack isjonsson! Går bra nu Varsågod, det är ju fina horn! Är det svårt att skilja på ett i och ett litet l???
Publicerat September 17, 201213 yr Ps. Man börjar en mening med stor bokstav.. Din retfulla räliga skåning. Nicknamnet är väl inte början på någon mening inte i mina ögon iaf.
Publicerat September 17, 201213 yr Okej, namn skrivs alltid med stor begynnelsebokstav Jajaja, men nicknamn får man stava och skriva som man vill.
Publicerat September 20, 201213 yr På väg hem från jobbet så kom en bock att hoppa framför bilen (turligt nog inte allt för nära )det var vid våran jaktmark så den kollades extra noga, Ena hornet var en pinne och andra en skapligt ful 2:a så den vart intressant för kvällsturen Väl iväg så stöter jag den lite lätt det första jag gör och hade väl kunnat göra ett avslut direkt men ville ha lite fritt mellan oss istället och lät den gå vidare. Jag kommer upp på ett berg och kan se ner över ängarna där den `Lätt´stöta bocken rusar in på andra sidan ängarna ca:700m bort där går marken upp i ett berg igen och jag tänker att jag nog kan få se den ta sig upp där när den är igenom träd och buskar så kikarspaning blir det. Det första jag får syn på är brun päls men det är en Get som misstänksamt blänger i bockens riktning. jag sveper lite över berget och där ligger den ``Kvällens våta dröm´´ en större bock med en tillsynes rejäl hornuppsättning jag hör musik och fanfarer och kan knappt bärga mig (700m bort är väl inte något säkert på 9ggr förstoring) men en ny ansmygning påbörjas där jag nu har 2 mål antingen tar jag liten ful eller så går jag på den finare . När jag är halvägs över ängarna så står geten nere på ängen och blänger hårt på mig , så mycket för den ansmygningen men den försvinner upp i en dalgång så jag väljer en dalgång längre bort för att få rätt vind väl uppe vid bocken (den finare) men inget hjälper när jag går rakt i famnen på Geten igen ibland går inget som man vill Geten brölar så hela berget springer iväg och ensam står jag kvar med 2 bockar i skogen och tomhänt,, nåja det kommer fler tillfällen På vägen hem hittar jag ett nattträd för en stor kråkflock som jag inte visste om (de landar när jag går under dem )så där borde 22:an bli riktigt kul en kväll så helt tomhänt blev jag inte , men kunskap är ju lätt att bära hem
Publicerat September 23, 201213 yr Snart drar det iväg på bockpürsch Förra gången såg jsg en räv o blandat med rå. Undrar hur morgonen utvecklas idag? Regn hela dagen igår så hoppas de går ut idag i det öppna.
Publicerat September 23, 201213 yr Hej! Hur ser det ut med bockjakt på kvällen så här års? Är bocken fortfarande aktiv på kvällen/skymning och ger sig ut för att äta på grönfält? Nu skymmer det ju betydligt snabbare än för några veckor sen då jag var ute i augusti. Bor i Norrland. Dela gärna med er av era erfarenheter av pyrschjakt så här års!