Publicerat Augusti 16, 201213 yr Var ut en sväng ikväll. Såg ett Rådjur men tyvär för långt borta för att jag skulle kunna avgöra vilket kön det var på den. Men fick då se ett rådjur iallafall. Så det finns då rädjur i skogarna runt byn.
Publicerat Augusti 16, 201213 yr En sväng i morse och nu på kvällen. Sumpade både räv och bock nu på kvällen. Bocken var ute när jag kom, och gick bara undan. Räven var på för långt håll. Dryga 150-200m in på grannmarken, men jag har tillåtelse att skjuta räv på hans mark. Två ståtliga dovhjortar med skapliga kronor var ute i morse + ett tiotal getter och kid. Får bli en sväng på lördag morgon
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Har varit ut igen ikväll och satt brevid en lägda där de också finns en saltsten men ingen bock ville visa sig men jag har sett spår på lägdan och ganska stora så
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Detta är en populär post. Denna herre jagades ut av två tröskor in framför mig. Dessvärre hade jag inte kommit fram till tornet men bocken undrade vad det var för fillur som satt på fältet och gick närmare. När han kommit inom håll small det.....
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Denna herre jagades ut av två tröskor in framför mig. Dessvärre hade jag inte kommit fram till tornet men bocken undrade vad det var för fillur som satt på fältet och gick närmare. När han kommit inom håll small det..... Ser ju rätt skaplig ut grattis! Kommer fu upp i oktobrr?
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Grattis till bockarna. Två riktigt fina herrar Själv får man vänta tills nästa säsong eller vintern pga. licensansökan.
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Hej på er Har en fråga? om ni testat denna lock pipa på råbock ? ja gummi blåsan heter primos http://www.cabelas.c...=YMAL;IK-224631
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Denna herre jagades ut av två tröskor in framför mig. Dessvärre hade jag inte kommit fram till tornet men bocken undrade vad det var för fillur som satt på fältet och gick närmare. När han kommit inom håll small det..... Häftiga horn! Grattis!
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Hade en bock 75 meter från tornet. Kunde inte skjuta havren var för hög... Eller så var det bocken som var liten:-P kul att i alla fall se något
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Satt på två pass igår. Ett i ett torn i kanten på en äng. Satt där ca. två timmar och gick vidare till ett skogspass som jag skjöt en fyrtaggare förra året. Satt till klockan 20.30. Inte ett liv i skogen. Jo, jag hörde en älg komma brakande och tog upp kameran, men den vek av innan jag hann få en skymt av den. Lockade med Nordic roe. Har bara använt Buttalo tidigare och lyckats locka fram ganska många. Och även lyckats skjuta några med dens hjälp. Tycker själv att jag får till ljuden bra och i en enligt mig bra ordning. Förra året på det första passet så lockade jag fram tre djur som jag inte fick skott på. Och en bock som jag skjöt på det andra passet. Men men. Det kan ju helt enkelt vara så att det var en dålig dag bara. Nytt försök i morgon. Mvh John
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Smög en runda i kanten på ett hygge idag, fick efter en ganska lång och krånglig ansmygning fritt skott på denna gamle herre. Han hade tappad de flesta tändera, sprang 50 meter efter en 180gr SGK genom spjälstaketet.
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Var ute imorse strax över 4 men såg inte ett djur och glömde tyvärr Buttalon hemma Nya försök igårkväll satte mig vid 6 tiden, efter en timme kom en get med kid och korsade åkern men sen hände inte mkt mer, vid 9 börja jag locka försiktigt och efter 1 minut kom en liten herre snabbt som attan, han stanna 20 m framför tornet och vi stod och glodde på varann i ca 20 sek sen ana han oråd och kasta iväg åt höger vilket gjorde att jag visslade till och han stanna så de blev perfekt bredsida och knall och fall Rätt speciella horn ifall ni kolla så ser man konstig utbyggnad tagg på de vänstra hornet åt vänster Känner mig nöjd med en bock så länge ikväll e de grisarna i havren som ska bevakas /Niklas
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Fick välja som nr 3 på passlottningen och fick det passet som jag tidigare har sett en lämplig bock på, en liten klövervall mitt i skogen. När jag kommer på pass så är det redan ett smaldjur ute, dröjer inte länge förren en liten 4-taggare kommer ut och börjar springa efter smaldjuret och de försvinner in i skogen. Det går 30min så kommer bocken ut igen och börjar beta, efter ytterligare 30 min får jag nog av den lille så jag börjar blåsa i lockpipan. Efter första serien med hetsläte så ser jag den utvalde kommer över ett hygge bakom mig 300m bort, stannar på 200m tror han ser den lille. Jag blåser några hetsläten till då kommer han i fullfart och jagar undan den andra bocken, blåser fast honom innan han springer in i skogen. 100m bra stöd så skottet går faller direkt men börjar slå med huvudet så jag får gå fram och avfånga. Visar sig att första skottet tog alldeles för högt, i övre delen av ryggen Enda förklarigen till det kassa skottet är att jag tror att han precis i skottet skulle ta sista språnget in i skogen, tyckte han vek ner sig när jag kramade avtryckaren, första tanken var att det tog för långt bak. men men.. Sköts även en grävling och en bock till under kvällen samt observerades kron och räv.
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Ser ju rätt skaplig ut grattis! Kommer fu upp i oktobrr? Ser så ut i nuläget men Wizz har frestat med härjedalen....
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Ser så ut i nuläget men Wizz har frestat med härjedalen.... Jobbigt läge vi märker hur deg blir helt enkelt
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Kul att så många fick skjuta sig en premiärbock Jag satte mig kl 04 på ett skogspass. Såg efter dryga 2 timmar en bock i en grantätning men fick inte någon möjlighet till skott. Passade på att åka hem och slänga i mig lite frukost för att sedan ge mig ut igen. Satte mig på ett stort fall. Pep i 5 minuter med Norik Roe och snett bakom mig till vänster hade bocken letat sig ut från en mosse. Han vände bredsidan till o då small det, knall och fall. En returare av tänderna att döma.
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Årets andra. Stötte den när jag gick till passet men efter en timme med buttalon kom han tebax och en 165 gr ballistic tip genom skallen på 35 meter så ville han va med mer.
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Här kommer årets första för mig med En gammal kyl har fått nytt liv så länge viltkylen inte är färdigbyggd.
Publicerat Augusti 17, 201213 yr var ute med en kompis på åkermark ikväll, vi fick vars en, han fick den stora...