Publicerat Augusti 9, 200619 yr Efter de senaste utspelen om krav på ministerposter från V och Mp torde S-väljarna gråta. Lars Ohly siktar in sig på Finansministerposten, då snackar vi om skattehöjningar för att öka antalet jobb i den offentliga (offantliga) sektorn. Mp kommer nog sikta in sig på näringslivs- och miljöministerposterna, hemska tanke! Men S kommer aldrig gå med på detta, det finns inte på denna planet. Har man i pricip haft en enpartistat i över 50 år är det svårt att släppa ifrån sig makten. Det är inte helt otroligt att det kommer att bli en kolliationsregering mellan S och C, det funkar ju ganska bra i en hel del kommuner. Det beror nog på vem som ger C bäst erbjudande i slutändan. Jag hoppas på ett regimskifte och kommer självklart rösta borgeligt, som vanligt. Detta är ännu mer aktuellt nu än förr!
Publicerat Augusti 12, 200619 yr Jag har varit och är i viss mån fortfarande politiskt aktiv..För egen del hoppas jag att vi får bort "Il Padrino" Persson fortast möjligt..Karln verkar ju precis som Mugabe i Zimbabwe sätta makten framförallt, oavsett om det innebär att det går åt helsicke för nationen i övrigt..Som nämnts tidigare, en röst S = en röst på Mp och V..Hade sossarna kunnat styra med egen majoritet ok, inte optimalt men nåja..En svag minoritetsregering som får förlita sig på extremisterna i Mp och V, inte för allt smör i Småland..
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Fel Beretta..dessvärre :'(S lär inte få egen majoritet alltså innebär en röst på S det samma som en röst på MP eller V. För min del så finns inget annat alternativ än något parti i Alliansen, skulle tro att det blir M i Riksdagen. Det är det vettigaste sättet att få till en ändring i §-28 samt lite mer logik i blyfrågan. ÄVEN om S vill låta folk skjuta för att freda sina jyckar så lär MP sätta sig på tvären och där väger jägarna löjligt lätt, S lär sälja ut oss utan att ens reflektera över något. En grej som är lite lite läskig är att FP har Birgitta Ohlsson i sina rullor och hon är tämligen aktiv djurrättare.. Jag är på intet sätt någon expert men detta är min fasta tro. Och jag betackar mej för upprörda människor som kommer att hävda att jakten är en för liten fråga för att avgöra vad man ska välja, finns viktigare saker osv osv. Trevligt för er som resonerar så, jag gör det inte! Mvh! Kunde inte skrivit det bättre själv..