Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Holy Micke

Featured Replies

Publicerat

Den 29sep åker mad micke chris och jag till gotland för lite härlig jakt. Glömde bara en sak Micke har namnsdag den 29 och det är den helige mikaels dag den 30e förstår ni vilket H-vete chris och jag kommer att få

• Svar 62
  • Visningar 8,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sitter och tragglar på jobbet.. varje gång man är ute och röker bländas man av fullmånen.. och varje gång tänker jag på blåsiga öppna fårbetade strandängar med enbuskar och kaniner som är fullt jaktba

• Fan vilka stora niner det finns på den där ön, fast den som ligger och flinar verkar inte riktigt vara död.

• har jagat på ön sen jag va 9 år och aldrig varit med om bättre jakt :woot: frågan är om holy mike välsignat våran resa.Min snart 12åriga tjocka och otränade basset gick( med betoning på gick) förvå

Posted Images

Publicerat

Lät som Mike skulle inrikta sig mer på fågel den här gången.. less på kanin? :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Välkommen till forumet Ken1 :biggrin:

Publicerat

By the way, ska ni ha apporterande jyckar med så finns jag tillgänglig nästa sväng :thumbsup:

Publicerat

:biggrin: Ordet krävande kommer ha en helt ny innebörd för er efter den helgen :yes:

/Mike

Publicerat
  • Författare

kaffe med avec morgon middag kväll är väll bara en start antar jag. Tack Hipshot sent ska syndaren vakna

Publicerat

Är det lätt att hitta mark för kaninjakt på gotland? Är riktigt sugen att jaga med 22an...

Publicerat

Tjena Ken,

Är det så att jag sitter på din gamla goding 9,3an???

isf så är den lika kul nu som innan. den ska dräpa höglandsälg i oktober :yes:

Publicerat
  • Författare

Det stämmer bra det.Kunde inte vara utan 9,3a så jag får snart hem en :biggrin:

Publicerat

Jag förstår faktiskt att du inte klarar dig. Bössan du sålde till mig har varit en av de roligaste jag haft.

Publicerat

Det är med viss eftertanke som jag inser att det kommer att bli med viss uppassning som vi kommer att vistas på oiiin,

men kaffe på sängen är ju legio så det ändrar inget, ev blir det motiverat med två chipspåsar i år. :)

/Christian

Publicerat

Minst!!

Två bemärkelsedagar i rad..På den helige mikaels dag förväntar jag mig att röd matta rullas varje gång jag passerar ut eller in genom dörren samt att rosblad strös framför mina fötter vart jag än går samt att all tilltalan börjar med ERS HELIGHET :tongue:

/Mike

Publicerat

Holy cra...., ok, är det inget mer som hans helighet önskar så skall det nog kunna ordnas...

/Chris aka mr Delivered

Publicerat

Denna text är hämtad från den bibeltext som läses på Helige Mikaels dag i kyrkan:

"Men ve över jorden och havet: djävulen har stigit ner till er, och hans raseri är stort, ty han vet att hans tid är kort"

Känns på något vis passande :tongue:

Publicerat

Japp! och det är just mot honom som ärkeängeln mikael slåss och vinner :tongue:

Vidare är änglar vägvisare och rådgivare-inget du undrar över?

/Mike-Mr archangel

Publicerat

post-2578-0-00343300-1347892378_thumb.jp

Informationstavla funnen bredvid träskulptur på ett av Göteborgs museum - Drakdödare tycker jag låter tuffare! :biggrin:

/M

Publicerat
  • Författare

slåss mot hin håle och dräpa drakar är barnlek mot en riktig ruffshooting på näs :woot:

Publicerat

Bullshit :biggrin:

Kaninjakten med hagel är en promenad i parken jämfört med krickorna i skymningen :yes:

Publicerat
  • Författare

Hmmmm du menar skott rakt upp i luften utan så mycket som en grässtrå ivägen :tongue: skämt å sido en bra sträck jakt på änder är aldrig fel det ska vi prova på öijn också :yes:

Publicerat

Nuuuuuiii aaaeeerrr deit baaairre fooooiirre daaaaiiigar kvauuur tils vi faaaur till Oiiin,

bara så att ni vet.

För översättning av ovanstående till klartext eller om ni önskar det uttalat fonetiskt korrekt hänvisar jag till Mike som är expert på att tala mål, vi andra står som frågetecken när Mike fortsätter att tala med ortsboende som om det vore självklarheter.

/Christian som under ett par dagar kommer att få släppa allt vad kostymer och kontor heter och bara vara mig själv för en stund.

Publicerat

Föirst skau vie auka baut övar hauvet oich sein skau vie skaute rabbis heile daugar oich naitar föir att eite rabbisgryte :yes:

/Mike-Dialektalt geni samt multispråklig :wink:

Publicerat
  • Författare

hmmm ja sorkar för att få prata med någon som jag förstår får jag nog åka till farbror börje

Publicerat

Han pratar hittepågotländska :thumbsup:

/Mike

Publicerat

Rabbisjakt med iller är bland de roligaste som finns! Får man fråga vem ni ska till? Såg rätt mycket rabbis sist jag var hemma.

Men efter allt regn så är dem inte i håla tyvär, men är inte tråkigt att jaga med hund häller.

skitjakt på er! S.

Publicerat
  • Författare

vi ska till min lilla jaktstuga på näs. vi jagar bara med hund eller pyrch med finkalibrarna vill inte störa rabbisarna i hemmets trygga vrå :tongue:

Publicerat

Ha ha nu vet jag vem du är! Pratade om de på sorunda i lördags. Fan va världen är bra liten!

S.