Publicerat September 24, 201213 yr Författare och nu till lite het vilt status mycket gott om rabbis änder och gäss sämre med duva ingen info om hare och räv.komihåg förra året då vi sköt slut på skott bara att lasta i duktigt
Publicerat September 24, 201213 yr Harva på grabbar för fågel finns det;-)Iallafall 6 mil norrut. Återkomm med rapport. S.
Publicerat September 24, 201213 yr Bäst att inte snåla med plugg hör jag,nice! kan riktigt känna smaken av currykanin i munnen just nu /Mike
Publicerat September 24, 201213 yr vänta nu kan det vara sandasorken Yes och grabben din har en remington sps 223? S.
Publicerat September 26, 201213 yr Nu är det bara två, hela arbetsdagar kvar, sen är det Oooooooooiiiiin som gäller. Förväntansfull?! Det är nog en underdrift av kollosala mått. /Christian
Publicerat September 29, 201213 yr Detta är en populär post. Sitter och tragglar på jobbet.. varje gång man är ute och röker bländas man av fullmånen.. och varje gång tänker jag på blåsiga öppna fårbetade strandängar med enbuskar och kaniner som är fullt jaktbara i månljuset... Det och ljudet av flyttande sjöfågel som flyger på natten.. kanske en och annan spottad räv.. Om det visar sig att ni spenderat nättera inomhus skedandes i någon jävla sovsäck så kommer jag att för alltid känna ett allvarligt förakt gentemot er samtliga
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Författare har jagat på ön sen jag va 9 år och aldrig varit med om bättre jakt :woot: frågan är om holy mike välsignat våran resa.Min snart 12åriga tjocka och otränade basset gick( med betoning på gick) förvånansvärt bra.Tack Mike och Chris en ära att få ha såna kamrater. Resultatet då 122 vilt på två och en halv dag (bilder kommer inom kort)
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Fan vilka stora niner det finns på den där ön, fast den som ligger och flinar verkar inte riktigt vara död.
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Nja, det är nog lite liv kvar i just den där fortfarande... Något jag är glad över. /Christian
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Vi hade en helt fantastisk helg, jag har haft tillfälle att få jaga med två fenomenala hageljägare, att få bevittna en del skott jag inte trodde var möjliga och för egen del även lyckas att fälla en och annan fågel och kanin. Men mest nöjd är jag över att jag tog 5+4 kaniner på kvällspürschen, detta med enbart helt rena skallskott varav de två längsta på 103 meter. En del av det fällda viltet framgår inte av paraden då vi faktiskt konsumerade det rakt av på ön, sanlöst gott med gryta på kanin. /Christian
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Ja jösses vilken helg! Mest minnesvärt för min del av allt som sköts i helgen är en tripplé på gås och 10 pyrshkaniner under en dryg timme på söndagskvällen. And och duvgryta(även en nötskrika som christian absolut skulle ha i) på fortfarande kroppsvarma fåglar avnjöts i lördags och kanin i curry i söndags. /Mike
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Viltet fördelades så här: 41 kaniner 31 Gäss 38 Änder 9 Duvor 1 Trut 1kråka 1 Nötskrika /Mike
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Författare Men chris det va ju du som gjorde dom helt sjuka skotten. Duvor vi andra inte hann se nötskrike overhead och icke att förakta kråka i nästan bara mässingen.Mikes och dina gåsskott utanför stugan sitter som klistrade på näthinnan
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Jodå, krakan sköts ju med mig iförd sneakers+kallingar+kåpor och med Benelli, precis som jag lovat att jag skulle göra, ibland uppfyller man det utlovade. Det är verkligen helt fantastiskt att kunna och få jaga direkt från morgonkissen till sista ljuset på kvällen. /CHristian
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Satan vad jag hade velat sett detta.... I lumpen kommer jag ihåg en tokig stockholmare som genomförde ett två timmars överfall klädd i hjälm, kalsonger kängor, sele, och Ksp..... Jävlar vad jag garvade. ( det gjorde dock inte major Carlsson )