Publicerat Oktober 3, 201213 yr Vilken nice jaktresa, bra avundsjuk Var det skyddsjakt över gröda? tänkte på gässen. Mvh per
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Satan vad jag hade velat sett detta....I lumpen kommer jag ihåg en tokig stockholmare som genomförde ett två timmars överfall klädd i hjälm, kalsonger kängor, sele, och Ksp..... Jävlar vad jag garvade. ( det gjorde dock inte major Carlsson ) Major Karlsson ? Kustjägarkomp ??
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Det var några små kanadagäss ni hittat... Kul att ni hade det bra, det är nog bästa kaninåret sedan jag flyttade dit -01.
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Författare Gässen sköts över och på ett oskördat fält på markägarens begäran då han fått 4ha helt upp ätet. Fältet där vi sköt skulle tröskas 2okt
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Nice att kunna göra en riktad insats , Håller efter dom ute i ett sommarstugeområde vid bråviken, Nrkp och det finns mängder av dom kan man säga. Dax för jakttid på dom snart i vissa län.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Vore absolut dags för allmän jakt på dom,där vi var gick det utan att överdriva säkert 1000 vitkindade på varje grågås vi såg,under en hel dag kunde dom räknas i 10 000 tal. /Mike
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Gotland lär vara extra utsatt pga flyttfågel som landar och käkar.. Mvh!
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Vore absolut dags för allmän jakt på dom,där vi var gick det utan att överdriva säkert 1000 vitkindade på varje grågås vi såg,under en hel dag kunde dom räknas i 10 000 tal. /Mike Håller fullständigt med, det är väldigt mycket vitkindade som häckar och mer eller mindre uppehåller sig permanent på Gotland. Skyddsjaktstilldelningen brukar vara ganska snålt tilltagen så det var tur att ni fyllde den tilldelning som markägaren fått.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Från 1 juli 2012 är det skyddsjakt på enskilds initiativ för vitkind på gotland mellan 21 augusti-15nov. /Mike http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/06/Regeringen-tog-beslut-om-nya-jakttider-1.29312/
Publicerat Oktober 5, 201213 yr Gott om kaniner i år, en annan kompis var också på ön i helgen 213 kaniner på 2,5 dag, södra sidan om jag fattade rätt.
Publicerat Oktober 5, 201213 yr Från 1 juli 2012 är det skyddsjakt på enskilds initiativ för vitkind på gotland mellan 21 augusti-15nov. /Mike http://www.jagarefor...ttider-1.29312/ Det var mer än vad jag visste, förlåt att jag antytt något annat.
Publicerat Oktober 5, 201213 yr Backe- det är ingen fara, helt lugnt, vi är mer tjockhudade än så.. /CHristian