Publicerat September 14, 201213 yr Den 29sep åker mad micke chris och jag till gotland för lite härlig jakt. Glömde bara en sak Micke har namnsdag den 29 och det är den helige mikaels dag den 30e förstår ni vilket H-vete chris och jag kommer att få
Publicerat September 14, 201213 yr Lät som Mike skulle inrikta sig mer på fågel den här gången.. less på kanin? :biggrin: Välkommen till forumet Ken1
Publicerat September 14, 201213 yr By the way, ska ni ha apporterande jyckar med så finns jag tillgänglig nästa sväng
Publicerat September 14, 201213 yr Ordet krävande kommer ha en helt ny innebörd för er efter den helgen /Mike
Publicerat September 14, 201213 yr Författare kaffe med avec morgon middag kväll är väll bara en start antar jag. Tack Hipshot sent ska syndaren vakna
Publicerat September 14, 201213 yr Är det lätt att hitta mark för kaninjakt på gotland? Är riktigt sugen att jaga med 22an...
Publicerat September 15, 201213 yr Tjena Ken, Är det så att jag sitter på din gamla goding 9,3an??? isf så är den lika kul nu som innan. den ska dräpa höglandsälg i oktober
Publicerat September 16, 201213 yr Författare Det stämmer bra det.Kunde inte vara utan 9,3a så jag får snart hem en
Publicerat September 16, 201213 yr Jag förstår faktiskt att du inte klarar dig. Bössan du sålde till mig har varit en av de roligaste jag haft.
Publicerat September 17, 201213 yr Det är med viss eftertanke som jag inser att det kommer att bli med viss uppassning som vi kommer att vistas på oiiin, men kaffe på sängen är ju legio så det ändrar inget, ev blir det motiverat med två chipspåsar i år. /Christian
Publicerat September 17, 201213 yr Minst!! Två bemärkelsedagar i rad..På den helige mikaels dag förväntar jag mig att röd matta rullas varje gång jag passerar ut eller in genom dörren samt att rosblad strös framför mina fötter vart jag än går samt att all tilltalan börjar med ERS HELIGHET /Mike
Publicerat September 17, 201213 yr Holy cra...., ok, är det inget mer som hans helighet önskar så skall det nog kunna ordnas... /Chris aka mr Delivered
Publicerat September 17, 201213 yr Denna text är hämtad från den bibeltext som läses på Helige Mikaels dag i kyrkan: "Men ve över jorden och havet: djävulen har stigit ner till er, och hans raseri är stort, ty han vet att hans tid är kort" Känns på något vis passande
Publicerat September 17, 201213 yr Japp! och det är just mot honom som ärkeängeln mikael slåss och vinner Vidare är änglar vägvisare och rådgivare-inget du undrar över? /Mike-Mr archangel
Publicerat September 17, 201213 yr Informationstavla funnen bredvid träskulptur på ett av Göteborgs museum - Drakdödare tycker jag låter tuffare! /M
Publicerat September 17, 201213 yr Författare slåss mot hin håle och dräpa drakar är barnlek mot en riktig ruffshooting på näs
Publicerat September 17, 201213 yr Bullshit Kaninjakten med hagel är en promenad i parken jämfört med krickorna i skymningen
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Hmmmm du menar skott rakt upp i luften utan så mycket som en grässtrå ivägen skämt å sido en bra sträck jakt på änder är aldrig fel det ska vi prova på öijn också
Publicerat September 24, 201213 yr Nuuuuuiii aaaeeerrr deit baaairre fooooiirre daaaaiiigar kvauuur tils vi faaaur till Oiiin, bara så att ni vet. För översättning av ovanstående till klartext eller om ni önskar det uttalat fonetiskt korrekt hänvisar jag till Mike som är expert på att tala mål, vi andra står som frågetecken när Mike fortsätter att tala med ortsboende som om det vore självklarheter. /Christian som under ett par dagar kommer att få släppa allt vad kostymer och kontor heter och bara vara mig själv för en stund.
Publicerat September 24, 201213 yr Föirst skau vie auka baut övar hauvet oich sein skau vie skaute rabbis heile daugar oich naitar föir att eite rabbisgryte /Mike-Dialektalt geni samt multispråklig
Publicerat September 24, 201213 yr Författare hmmm ja sorkar för att få prata med någon som jag förstår får jag nog åka till farbror börje
Publicerat September 24, 201213 yr Rabbisjakt med iller är bland de roligaste som finns! Får man fråga vem ni ska till? Såg rätt mycket rabbis sist jag var hemma. Men efter allt regn så är dem inte i håla tyvär, men är inte tråkigt att jaga med hund häller. skitjakt på er! S.
Publicerat September 24, 201213 yr Författare vi ska till min lilla jaktstuga på näs. vi jagar bara med hund eller pyrch med finkalibrarna vill inte störa rabbisarna i hemmets trygga vrå
Publicerat September 24, 201213 yr Ha ha nu vet jag vem du är! Pratade om de på sorunda i lördags. Fan va världen är bra liten! S.