Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lockjakt på räv 2012/2013

Featured Replies

Publicerat

Igår natt halv tolv kom denna hane på Yella Fella, skjuten av passkytt.

img-9687.JPG

• Svar 292
  • Visningar 39,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Äntligen är nästan på dagen rävtorkan slut. Nyss hemkommen från skogen. Sköt en liten hona - Inlockad med MED MIN HEMGJORDA LOCKPIPA. Så fantastiskt skönt att de funkade. Var ute på exakt samma pass

• Lyckades locka in en hanräv på 8,5kg. idag vid 16-tiden. Lockades in med pc3an och mojjo-bulvanen. Avslutades med v-max 110gr. i T3an 308w. Avstånd ca: 160m. inte ens ens svansryckning efter skott

• Påväg upp till Värmland. 3000 hektar olockad mark ska testas. Hoppas man får valuta för slitet nu!

Posted Images

Publicerat

Grattis till den fina räven!

Publicerat

Igår natt halv tolv kom denna hane på Yella Fella, skjuten av passkytt.

Sådär vit å fin brukar inte snön vara efter en sierra varminter i 308:) grattis

Publicerat

Sådär vit å fin brukar inte snön vara efter en sierra varminter i 308:) grattis

Nej, jag vet av egen erfarenhet:) Inte av V-Max som jag skjuter nu heller... det här var Nosler Partition i 6,5x55, och räven är utan utgångshål vad vi kunde se!

Publicerat

Så där dör jag gärna, helt ovetandes doppar man snoken i snön, ingen stress eller smärta !

Gillar den sortens kort, vackert.

Publicerat

Hur är det med rävlöpet i Kalmar län?

Tänkte ge lockjakten ett par timmar och vill gärna veta om det paras för fullt

Publicerat

20130227190735.jpg

Min första räv på lock! Tik kom efter 2 minuters lockande! Nordik crying bird användes!

Publicerat
  • Författare

Plusgrader och genomslag. Jobbar natt hela veckan och övertid nästa. Rävarna har börjat skälla och jag väntar på rävskalls membranen.

Fick den här länken av en annan medlem här på forumet. Det låter faktiskt väldigt bra. Jag har haft förmånen att få lyssna på nära håll på hela ljudrepertoaren och även de som man inte ska härma när vittringen avslöjade mig.

http://film.jaktjournalen.se/index.php?page=movie&id=790

Publicerat

Snyggt Fjonken !

Publicerat

Snyggt Fjonken !

Tackar så mycket! :D

Publicerat

Nån som är sugen att hänga på en dags locksession i Gästrikland/Åshammar nån gång under nästa vecka/vardag ?

Publicerat

Nån som är sugen att hänga på en dags locksession i Gästrikland/Åshammar nån gång under nästa vecka/vardag ?

Jag skulle vilja, men djävulen har bokat upp mig hela veckan....

Publicerat

Jag gjorde en snabb tur ut efter jobbet och hann vissla 2 pass innan jag till slut blev överrumplad av en räv som plötsligt och utan att varna mig var inne på 2m håll bakom ryggen på mig :ohmy:

Inte hann jag vända på mig innan den pälsen sprungit i säkerhet  :wallbash:

Kul att locket funkade i varje fall har varit lite torrt på den avdelningen denna säsongen..

Syco tweety var pipan

Publicerat

Det skulle vart en kombi på ön!

Publicerat

Jag skulle vilja, men djävulen har bokat upp mig hela veckan....

Var glad åt djävulen du som bekostat din fashionabla utrustning B-)

Ett förtydligande: Jag utgår ifrån Norduppland så är det nån söderöver så är det samåkning som gäller. Finns både varg o lo att locka fram oxå..

Publicerat

Det skulle vart en kombi på ön!

:tongue: Det gick fort för en kombi också, den syntes i 2 hundradelar sedan var den skyddad av ris och terräng.

En Glock hade varit ett bättre alternativ för en stel 40 åring :dry:  :biggrin:

Publicerat

Du har PM! :)

Publicerat
  • Författare

Strax dags för en locksväng innan nattskiftet.

Publicerat

Jag har precis fått hem "Raspy Old Hen" för lite rävskall, spana in min blogg för lite unpacking:)

Publicerat
  • Författare

Inte ett skall eller ett spår för den delen heller. Kompisen hörde två en tik och en hane skälla men han fick inte skjuta.

Publicerat

Jag satt en stund igår kväll och när klockan slog 19:00 ungefär så hade jag serenad från 4 rävar så här är löpet fortfarande igång.

Publicerat

Körde lockpass 3 & 4 för i år.

Pass 3 gav denna stora hane:

post-5863-0-45757000-1362772064_thumb.jp

Pass 4´as räv fick vind & jag tvingades skjuta snabbt....BOM, fan!

Men vilken kväll  :smile: !

Publicerat
  • Författare

Här springer rävarna efter varandra nu. Såg två stycken som jagade varandra över vägen och ut på en myr när jag var på väg till Luleå igår.

Publicerat

Hillmann, Beretta och jag försöker få omkull en räv ;-)

saje3ehe.jpg

Publicerat

Tog en tidig tur på en räv som jag sett varje morgon på väg till jobbet!

Den rörde sig på ett av fälten framför en gård imorse också, efter att jag dumpat bilen och letat upp ett vettigt pass så blev jag sittande och titta på räven som rörde sig på ca 500m avstånd på väg mot mig  :thumbsup:

Efter att den irrat lite så byttes riktningen till att kryssa över fältet mot grannmarken och det ville jag ju inte veta av så upp for Syco tweetyn och en melodi som flera rävar trillat dit på hördes, i samma ögonblick som jag börjat vissla så stelnade räven till och brydde sig inte ens om att lokalisera vart ljudet kom från utan låg som en rem över fältet för att komma så långt bort från mig som möjligt  :dry: J-vla kritiker! jag tyckte det lät bra :dry:

Räven drog så lång den orkade springa så inte vet jag vad den har råkat på i andra änden av ett sådant ljud tidigare  :cool:  jag har inte skammat någon lockräv på locket!! däremot så har jag nog haft närkontakt av denna utan att själv vetat om det  :cool: dags för en ny pipa verkar det som :tongue: