Publicerat Februari 26, 201313 yr Igår natt halv tolv kom denna hane på Yella Fella, skjuten av passkytt.
Publicerat Februari 26, 201313 yr Igår natt halv tolv kom denna hane på Yella Fella, skjuten av passkytt. Sådär vit å fin brukar inte snön vara efter en sierra varminter i 308:) grattis
Publicerat Februari 26, 201313 yr Sådär vit å fin brukar inte snön vara efter en sierra varminter i 308:) grattis Nej, jag vet av egen erfarenhet:) Inte av V-Max som jag skjuter nu heller... det här var Nosler Partition i 6,5x55, och räven är utan utgångshål vad vi kunde se!
Publicerat Februari 26, 201313 yr Så där dör jag gärna, helt ovetandes doppar man snoken i snön, ingen stress eller smärta ! Gillar den sortens kort, vackert.
Publicerat Februari 27, 201313 yr Hur är det med rävlöpet i Kalmar län? Tänkte ge lockjakten ett par timmar och vill gärna veta om det paras för fullt
Publicerat Februari 27, 201313 yr Min första räv på lock! Tik kom efter 2 minuters lockande! Nordik crying bird användes!
Publicerat Februari 27, 201313 yr Författare Plusgrader och genomslag. Jobbar natt hela veckan och övertid nästa. Rävarna har börjat skälla och jag väntar på rävskalls membranen. Fick den här länken av en annan medlem här på forumet. Det låter faktiskt väldigt bra. Jag har haft förmånen att få lyssna på nära håll på hela ljudrepertoaren och även de som man inte ska härma när vittringen avslöjade mig. http://film.jaktjournalen.se/index.php?page=movie&id=790
Publicerat Februari 27, 201313 yr Nån som är sugen att hänga på en dags locksession i Gästrikland/Åshammar nån gång under nästa vecka/vardag ?
Publicerat Februari 27, 201313 yr Nån som är sugen att hänga på en dags locksession i Gästrikland/Åshammar nån gång under nästa vecka/vardag ? Jag skulle vilja, men djävulen har bokat upp mig hela veckan....
Publicerat Februari 27, 201313 yr Jag gjorde en snabb tur ut efter jobbet och hann vissla 2 pass innan jag till slut blev överrumplad av en räv som plötsligt och utan att varna mig var inne på 2m håll bakom ryggen på mig Inte hann jag vända på mig innan den pälsen sprungit i säkerhet Kul att locket funkade i varje fall har varit lite torrt på den avdelningen denna säsongen.. Syco tweety var pipan
Publicerat Februari 27, 201313 yr Jag skulle vilja, men djävulen har bokat upp mig hela veckan....Var glad åt djävulen du som bekostat din fashionabla utrustning B-)Ett förtydligande: Jag utgår ifrån Norduppland så är det nån söderöver så är det samåkning som gäller. Finns både varg o lo att locka fram oxå..
Publicerat Februari 28, 201313 yr Det skulle vart en kombi på ön! Det gick fort för en kombi också, den syntes i 2 hundradelar sedan var den skyddad av ris och terräng. En Glock hade varit ett bättre alternativ för en stel 40 åring
Publicerat Mars 1, 201313 yr Nån som är sugen att hänga på en dags locksession i Gästrikland/Åshammar nån gång under nästa vecka/vardag ? Du har PM!
Publicerat Mars 1, 201313 yr Jag har precis fått hem "Raspy Old Hen" för lite rävskall, spana in min blogg för lite unpacking:)
Publicerat Mars 1, 201313 yr Författare Inte ett skall eller ett spår för den delen heller. Kompisen hörde två en tik och en hane skälla men han fick inte skjuta.
Publicerat Mars 1, 201313 yr Jag satt en stund igår kväll och när klockan slog 19:00 ungefär så hade jag serenad från 4 rävar så här är löpet fortfarande igång.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Körde lockpass 3 & 4 för i år. Pass 3 gav denna stora hane: Pass 4´as räv fick vind & jag tvingades skjuta snabbt....BOM, fan! Men vilken kväll !
Publicerat Mars 9, 201313 yr Författare Här springer rävarna efter varandra nu. Såg två stycken som jagade varandra över vägen och ut på en myr när jag var på väg till Luleå igår.
Publicerat Mars 9, 201313 yr Tog en tidig tur på en räv som jag sett varje morgon på väg till jobbet! Den rörde sig på ett av fälten framför en gård imorse också, efter att jag dumpat bilen och letat upp ett vettigt pass så blev jag sittande och titta på räven som rörde sig på ca 500m avstånd på väg mot mig Efter att den irrat lite så byttes riktningen till att kryssa över fältet mot grannmarken och det ville jag ju inte veta av så upp for Syco tweetyn och en melodi som flera rävar trillat dit på hördes, i samma ögonblick som jag börjat vissla så stelnade räven till och brydde sig inte ens om att lokalisera vart ljudet kom från utan låg som en rem över fältet för att komma så långt bort från mig som möjligt J-vla kritiker! jag tyckte det lät bra Räven drog så lång den orkade springa så inte vet jag vad den har råkat på i andra änden av ett sådant ljud tidigare jag har inte skammat någon lockräv på locket!! däremot så har jag nog haft närkontakt av denna utan att själv vetat om det dags för en ny pipa verkar det som