Publicerat Februari 3, 201313 yr Du får gärna dela med dig, vi har ingen här! Finns ju en hel del truckers här så det är bara till att leja körningen !!
Publicerat Februari 3, 201313 yr Finns ju en hel del truckers här så det är bara till att leja körningen !! Om du står för frakten så har vi en deal!!
Publicerat Februari 4, 201313 yr Författare Jag skänker bort den gratis. Börjar bli ganska less nu. Det går inte att färdas i terrängen. Plumsade runt i femtio cm lössnö och flödvatten sist jag fiskade. Det bär absolut ingenting nu.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Hej! jag har försökt att locka räv nu hela vinter men har aldrig lyckats få fram någon räv, har använt harskrik som på den bilden Nilas la upp. Skulle gärna vilja ha hjälp med hur jag ska lyckas, och om jag ska köpa en ny pipa vilken jag då ska köpa. skulle gärna vilja ha hjälp från någon som vet vilken pipa man ska använda för olika årstider m.m och om någon vet vad man ska ha för pipa i norra dalarna där jag bor och jagar. Skicka gärna pm om ni vill vara snäll och hjälpa en 17åring med rävjakten
Publicerat Februari 6, 201313 yr Harú kollat på Lindroths fimer ? Annars är de att se som bibeln för oss svenska jägare
Publicerat Februari 6, 201313 yr Idag gick det vägen igen. Vid ca. 16:30 kom denna hanne på rävskall med PC-2. Första på rävskall, skoj!
Publicerat Februari 6, 201313 yr Grattis! Stämningsfulla frostbilder dessutom. Har själv aldrig lyckats locka ut en räv i dagsljus under vintertid ngn gång, tappat räkningen på hur många ggr jag försökt. Satt du i närheten av ngt gryt eller ngt spår som du vet den brukar föja? Var det långt till 'mänsklig aktivitet' som bostadsområden och aktiva jordbruk? Tack! Grunden är väl att det ska finnas en räv att locka in, t ex. spår, synobs osv. Nu verkar det ha varit hett att locka på morgonen, den här kom nästan 09:30 tror jag. Det var ganska nära bebyggelse. Min känsla är att rävarna hellre går på beteshagar, hyggen, mossar mm som erbjuder lite skydd än helt öppet. Man ska nog inte locka för nära gryten heller tror jag. Det är nog bara att harva på, men att inte locka sönder marken utan invänta bra förhållanden. Sitt kvar länge på pass också, det kan ge resultat.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Harú kollat på Lindroths fimer ? Annars är de att se som bibeln för oss svenska jägare Ja, har sett en film, tror de var den första rävlocks filmen han gjorde.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Sen Ragnarsson är det som nämnt ovan en väldig skillnad på rävtäthet i landet, finns en anledning till att filmerna mestadels är filmade söderut och att de följer slutet av jaktiden ifrån söder till norr.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Sen Ragnarsson är det som nämnt ovan en väldig skillnad på rävtäthet i landet, finns en anledning till att filmerna mestadels är filmade söderut och att de följer slutet av jaktiden ifrån söder till norr. ja jo, men tror nog att man borde få fram någon räv här i dalarna också om man gör på rätt sätt
Publicerat Februari 10, 201313 yr Hur ofta går räven ner i vind på harskrik? Jagar någon här i jakttorn effektivt? Är det bättre att dölja sin lukt med rutten fisk eller liknande vid lockjakt?
Publicerat Februari 11, 201313 yr Hur ofta går räven ner i vind på harskrik? Jagar någon här i jakttorn effektivt? Är det bättre att dölja sin lukt med rutten fisk eller liknande vid lockjakt? Jag fick en inre bild av rävjägaren som rullar sig i rutten fisk innan passet
Publicerat Februari 11, 201313 yr Jag fick en inre bild av rävjägaren som rullar sig i rutten fisk innan passet Haha hade en öppen makrillburk i famnen senast! Såklart spillde man ju lite
Publicerat Februari 11, 201313 yr Jag fick en inre bild av rävjägaren som rullar sig i rutten fisk innan passet Rutten fisk bör ju ta bort vittringen av dig om du skulle rulla dig i det innan du går o sätter dig. Då kan du sitta helt öppet utan att någon räv blir misstänksam och du får in dom på typ 10-20 m.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Haha hade en öppen makrillburk i famnen senast! Såklart spillde man ju lite Det fanns ingen makrillburk med i min inre bild Det blir svårt att sudda den bilden så här i efterhand
Publicerat Februari 11, 201313 yr Haha hade en öppen makrillburk i famnen senast! Såklart spillde man ju lite ååååååååå ja en lille surstrømning er vel nok kalle
Publicerat Februari 12, 201313 yr Åker nog ut en sväng i eftermiddag och försöker lite med Nordic Predatorn! Är för dålig måne för att sitta på åteln nu, men det ska tydligen komma lite mer snö så det blir nog fint senare i månaden. Har hittills bara fått in rådjur (på 6-7 meter) med Nordic Predator, men är räven i närheten så borde den väl komma nån gång.
Publicerat Februari 15, 201313 yr Gått bra nu. Lockat in två harar på två ggr nu. Aldrig riktigt lyckats förut ordentligt med dedär men nu har de gått bra. Riktigt bra tom. Idag vart de en rävtik, troligen fjolingsräv. 30-35m avstånd så fick den en v-max lågt i bröstet från 222:an
Publicerat Februari 16, 201313 yr Provade min pc-2:a igår. Fick fram räv på första passet med rävskall men den ville inte fram riktigt. Den kom smygande med lågkroppshållning och gick ner i vind. Gick inte med fågelskrik heller. Gissar på att antingen va det en låg i rang och inte riktigt vågade fram till den skällande räven eller så va den rädd för vi har lodjur inne nu. /Nicke
Publicerat Februari 16, 201313 yr Författare Har för första gången på sex år varit upp på skidor och åkt en liten sväng. Lockade över en stor myr med en skoterled som gick tvärs över. Inte ett spår och inte en endaste räv sedan det blev såhär mycket snö. Kollade av ett renkadaver i plogkarmen på väg hem men inte ett spår där heller. Det har hänt något med rävstammen i år och snömängden gör att de bara springer i sina egna spår.
Publicerat Februari 16, 201313 yr Går ni alltid ut själva eller fungerar det om man är en som kan locka och 2-3 skyttar som kan täcka av en större yta.Eller blir det för mycket vittring från skyttarna.
Publicerat Februari 16, 201313 yr Kul att det går bättre! Vad gör du annorlunda nu tror du? Har faktiskt inte den blekaste aning. Har alltid försökt låta så bra/illa som möjligt o aodrig annars har de funkat. Nu har jag lyckats två ggr på rad. Första kom klockrent till brorsan som passa ner i vind o denna kom som en raket in på 30-35m! Blir mer lockande i helgen. Nu fpr man dock ta dygnets ljusa timmar för snön försvinner fort värre nu!
Publicerat Februari 16, 201313 yr Har du alltid haft bra stabil vind? Har märkt att det ärsåinihelvetes viktigt:lol: