Publicerat Juli 21, 201313 yr Författare Det som oroar mej är att det ser ut att saknas material på bommarna de första cm in från kulläget. Jag kanske är överkänslig, tanten säger att jag är hypokondriker med mina hundar och bössor Jag provar att polera lite med polerpasta ifall det är fastbränt skit så får vi se. //Blyström
Publicerat Juli 22, 201313 yr Författare Polering med autosol gjorde nytta. Jag behöver nog inte oroa mej för denna pipan än.
Publicerat Juli 22, 201313 yr Enklast i tillvaron anser jag det nog vara att man beställer en ny pipa när man har skjutit det uppskattade halva piplivet på den monterade pipan, med den tid det tar att få leverans och få smed att passa in pipa/slå patronläge som man önskar det så har det gått en inte obetydlig tid, börjar man känna tvivel är det väl lika bra att man ser till att täcka för behovet. /Christian
Publicerat Juli 22, 201313 yr Författare Du har nog rätt Chris. Jag får nog kolla upp vad som kommer med nästa leverans till Åland som är obokat. //Peter