Publicerat November 17, 201213 yr Hej, hur går det för alla fångstmän/kvinnor där ute? Någon lycka ännu? Fångade första mården för säsongen förra veckan. Betat med trapperns doftlockmedel
Publicerat November 17, 201213 yr Har inte satt igång dom än ska ut med en till också väntar på stadigare minusgrader så inte mården ruttnar upp
Publicerat November 17, 201213 yr Författare Har inte satt igång dom än ska ut med en till också väntar på stadigare minusgrader så inte mården ruttnar upp Ok! Hoppas det blir kallt snart då =) Vad betar du med?
Publicerat November 17, 201213 yr Lite olika har tagit reda på mycke lever från älgjakten Förra året tog jag fram farfars gammla fälla hade aldrig hållt på med mårdfälla och satte ut den där jag sett mårdspår och tre veckor senare satt de en mård där men då var den betad me köttfärs Sj? Mvh
Publicerat November 18, 201213 yr Författare Lite olika har tagit reda på mycke lever från älgjakten Förra året tog jag fram farfars gammla fälla hade aldrig hållt på med mårdfälla och satte ut den där jag sett mårdspår och tre veckor senare satt de en mård där men då var den betad me köttfärs Sj? Mvh hehe okej allt verkar fungera om djuren är tillräckligt hungriga. Kör enbart på Trapperns olika lockmedel, väldigt effekt. Testat hans produkter nångång?
Publicerat November 18, 201213 yr Har fått ut en fälla gillrad med trapperns doftlockmedel, får se om det ger ngt.
Publicerat November 23, 201213 yr Författare Har fått ut en fälla gillrad med trapperns doftlockmedel, får se om det ger ngt. ok spännande, bidrar säkert till fångst. Är helt såld på trapperns produkter, är väldigt effektivt. Vadhar du betat med i själva fällan?
Publicerat November 29, 201213 yr Snyggt Kul me bilder då man ser dom hänga eller sitta fast i fällan
Publicerat December 14, 201213 yr Vad rekommenderar ni som bete till minkfällor så här i sista minuten?
Publicerat December 15, 201213 yr jag brukar ha allt möjligt t.ex. fisk och kött har fått mink på både fisk och kött. det jag brukar tänka på är att ha färskt bete och inte ha gammalt ruttet bete. utan se till at betet är fäsrkt (är det minus så är det ju inga problem). är det plus så måste du byta bete då och då så det inte ruttnar mvh
Publicerat December 15, 201213 yr Detta är en populär post. Blev en mård idag.. Hade ut en fälla för en vecka sedan vid en bra mårdpassage, vittjade den idag och där satt en mård
Publicerat December 15, 201213 yr Säsongens första fällmård satt där idag Ledsen för detta sena inlägg, men det är en sån sjukt kul upplevelse att komma fram till fällan och se en svans och bakdel hänga ut så där! Gläds verkligen å dina vägnar
Publicerat December 15, 201213 yr har fått mink på både fisk och kött. det jag brukar tänka på är att ha färskt bete och inte ha gammalt ruttet bete. Tack! Får bli en fiskbit från affären då regnbågarna tagit slut i kylen. Har du nåt liknande tips för mården? Har inte hunnit sura nåt än och sett mårdspår på en åtel
Publicerat December 15, 201213 yr Författare Blev en mård idag.. Hade ut en fälla för en vecka sedan vid en bra mårdpassage, vittjade den idag och där satt en mård Hej! Fin fångst, vad betade du med? Är ny här på forumet, har inte kommit på hur man lägger upp bilder. Hur gör man? Mvh!
Publicerat December 15, 201213 yr Tackar! Jag betar med pärskrika eller skogsfågel och honung. Harhuvud och harpäls också. Angående bilder. Har du bilden som du vill ladda upp uppladdad på någon annan sida högerklickar du på bilden och trycker på kopiera bildwebbadress sen trycker du in på bildikonen på den här sidan då du gör ett inlägg och klistrar in det här och laddar upp
Publicerat December 17, 201213 yr Författare Tackar! Jag betar med pärskrika eller skogsfågel och honung. Harhuvud och harpäls också. Angående bilder. Har du bilden som du vill ladda upp uppladdad på någon annan sida högerklickar du på bilden och trycker på kopiera bildwebbadress sen trycker du in på bildikonen på den här sidan då du gör ett inlägg och klistrar in det här och laddar upp Okej spännande kombination. Har du aldrig testat att beta med fisk? När du betar med honungen, penslar du in fällan i det eller lägger du en "klick" i fällan bara? Du har aldrig testat doftlockmedel för att dra till mård? Det finns inget annat sätt att lägga in bilder? Har ingen annan sida att kopiera ifrån.....
Publicerat December 17, 201213 yr Nej aldrig fisk faktiskt.. Ja precis, honungen brukar jag smälta i en kastrull sen penslar jag in insidan av holken när man sätter ut dom..Man kan ju doppa en kvinno tampong också i honungen. Nej har inte testat doftlockmedlet, men du har gjort det va? angående bilderna är det tyvärr det enda sättet jag vet
Publicerat December 17, 201213 yr Två mårdar har det blivit hittills den här säsongen för mig och nu närmar sig en (tycker jag) svårare tid med fällfångsten. Oftast är det tidigt på säsongen som det mesta händer och efter nyår blir det väldigt lugnt. Har beställt lite mård och minkbete från USA nu som ska provas under den kalla tiden så vi får se hur det går med det. Dags att kolla fällorna imorgon, hade besök av en mård förra veckan som passerade en fälla på bara nån meters håll men det hade snöat så mycket att fällan var begraven under snön. Kontroll av 10 mård och 4 minkfällor och hoppas på lite tur då.