Publicerat Januari 19, 201313 yr Jag tog med mig hela fällan hem då den var svårt ihopfrusen... När jag hade tinat upp isklumpen idag visade det sig vara en ekorre... Jag har väl räddat något koltrastbo till sommaren eller något. Svansen som stack ut var svart, men jag borde ju anat oråd.
Publicerat Januari 19, 201313 yr Bra växel tätare mellan fällorna annars håller jag 30-50 meter mellan. Men det beror också hur terrängen ser ut
Publicerat Januari 20, 201313 yr Författare Kollade resten utav fällorna som jag inte hann med i Fredags, blev bifångst i form av en gigantisk ekorre. Trodde först att det var en liten mård som satt men när jag kom närmare insåg jag att det var en ekorre, typiskt. Nu blir det lite finlir och flå skinnet.....
Publicerat Januari 20, 201313 yr Författare Så där! Synd med mårdarna som blev uppätna. Du får göra sånna där bollar man har på vissa typer av mössor av överdelarna som är kvar
Publicerat Januari 22, 201313 yr Mycket spår runt fällorna nu men tyvärr under och på marken runt ikring. De verkar inte vilja klättra upp till fällorna, märks när man kollar spåren bakåt att mården känt fällan men vägrar gå upp. Ut imorgon bitti och kolla linje 2 då
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vet nån om det finns en firma som säljer bara slaganordningen till dödande mårdfällor
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vet nån om det finns en firma som säljer bara slaganordningen till dödande mårdfällor sök på internet. .. finns ju lotin och npgon mer som säljer lösa slaganordning -Carl på sin galaxy
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vet nån om det finns en firma som säljer bara slaganordningen till dödande mårdfällor sök på internet. .. finns ju lotin och npgon mer som säljer lösa slaganordning -Carl på sin galaxy
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vet nån om det finns en firma som säljer bara slaganordningen till dödande mårdfällor www.allmo.nu Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 26, 201313 yr Detta är en populär post. Jag var och kolla dom 5 fällorna jag har idag och jag hade 2 mårdar
Publicerat Januari 26, 201313 yr Jag var och kolla dom 5 fällorna jag har idag och jag hade 2 mårdar härligt har kollat alla förutom en fälla idag.. Alla var tomma >_> men ska till min fälla som jag har längre bort och hoppas på mer tur där:D Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 26, 201313 yr Bra jobbat Bamse! Är det slaktavfall som du har i fällorna som bete?
Publicerat Januari 26, 201313 yr Bra jobbat Bamse! Är det slaktavfall som du har i fällorna som bete? Tack jonsson ! Jag har haft surblod från älg som jag har kleta på stammen och gravadlax som bete i dom 5 första ! Idag öppna jag en röda ulven surströmmingsburk som jag hällde över spadet i en sprayflaska och dryga jag ut med vatten som jag spruta på stammen och drog ett spår fram till fällorna,. Och strömmingen och gravadlax som bete. Det finns säkert nåt bättre men det var vad jag hade .. Jag har 3 älgar liggande men dom är som granit
Publicerat Januari 26, 201313 yr Tack jonsson ! Jag har haft surblod från älg som jag har kleta på stammen och gravadlax som bete i dom 5 första ! Idag öppna jag en röda ulven surströmmingsburk som jag hällde över spadet i en sprayflaska och dryga jag ut med vatten som jag spruta på stammen och drog ett spår fram till fällorna,. Och strömmingen och gravadlax som bete. Det finns säkert nåt bättre men det var vad jag hade .. Jag har 3 älgar liggande men dom är som granit Varsågod! Det är vad jag har tänkt mig att ha surströmming till för det duger ju inte som människoföda. Hänga upp en burk i ett träd lagom till björnjakten vad tror du om det Bamse? En dag med bra vind å doften sprids ordentligt.
Publicerat Januari 26, 201313 yr Varsågod! Det är vad jag har tänkt mig att ha surströmming till för det duger ju inte som människoföda. Hänga upp en burk i ett träd lagom till björnjakten vad tror du om det Bamse? En dag med bra vind å doften sprids ordentligt. Ja det är ett jävla slag fy. Jo björnarna tycker om sån dom med en burk på ett berg då har man alla björnar i grannskapet som i en ask
Publicerat Januari 26, 201313 yr Ja det är ett jävla slag fy. Jo björnarna tycker om sån dom med en burk på ett berg då har man alla björnar i grannskapet som i en ask Ja, dom skulle nog stå på kö för att komma åt burken.
Publicerat Januari 28, 201313 yr Kollade fällorna i lördags och i den sista fällan satt en mårdhane. Och i går satte jag upp 7 nya på en annan mark och nästa helg ska jag lägga mårdkors vid en del av de fällor jag har ute (13 st) vilket nog kommer ta hela dagen.
Publicerat Januari 28, 201313 yr Kollade fällorna i lördags och i den sista fällan satt en mårdhane. Och i går satte jag upp 7 nya på en annan mark och nästa helg ska jag lägga mårdkors vid en del av de fällor jag har ute (13 st) vilket nog kommer ta hela dagen. Stort grattis till mården
Publicerat Januari 29, 201313 yr Vann en mink fälla på lotteri igår, så nu måste jag väl sätta mig in i fällfångstens ädla konst!!
Publicerat Januari 29, 201313 yr Detta är en populär post. Blev precis klar med en låda till trapper90 mårdgiller, roligt om man fångar något i en fälla man byggt själv, tänkte ``måla`` den i blod men jag får se hur jag gör.
Publicerat Januari 31, 201313 yr Detta är en populär post. fick en mink i min trapper 90 fälla idag. ganska kul då jag hade letat mårdspår hela dagen ochdet fanns inte ett spår på hela skogen! var sjukt less och lite halv sur då man var ledig och ville jaga och så kom jag på att jag var nog tvungen att kolla fällorna så att dem inte hade snöat över och när jag kommer fram till andra fällan så ser jag att det gick ett spår in i fällan men jag trodde först att det var en räv som hade gått förbi men när jag kommer närmare så ser jag att det är ett minkspår och då får jag syn på svansen som stack ut!
Publicerat Januari 31, 201313 yr fick en mink i min trapper 90 fälla idag. ganska kul då jag hade letat mårdspår hela dagen ochdet fanns inte ett spår på hela skogen! var sjukt less och lite halv sur då man var ledig och ville jaga och så kom jag på att jag var nog tvungen att kolla fällorna så att dem inte hade snöat över och när jag kommer fram till andra fällan så ser jag att det gick ett spår in i fällan men jag trodde först att det var en räv som hade gått förbi men när jag kommer närmare så ser jag att det är ett minkspår och då får jag syn på svansen som stack ut! mink.jpg Det var ju alltid nåt grattis Har kollat 19 fällor igår och idag men inget alls.