Publicerat Januari 31, 201313 yr flådde nyss minken och satan vad feta dom är! det här är inte någon stor mink utan jag skulle tro att det är en årsunge. jag fick skrapa i minst 40 minuter för att få det bra..
Publicerat Februari 1, 201313 yr Detta är en populär post. Jag har haft en annons om att köpa mårdfällor i lokaltidningen nu i veckan. Oj vad det har ringt! Gubbar mellan 70-100år så imorron ska jag ut på en runda och handla. Jag har blivit erbjuden ca200st totalt men 30 till räcker då har jag 50st
Publicerat Februari 1, 201313 yr Jag har haft en annons om att köpa mårdfällor i lokaltidningen nu i veckan. Oj vad det har ringt! Gubbar mellan 70-100år så imorron ska jag ut på en runda och handla. Jag har blivit erbjuden ca200st totalt men 30 till räcker då har jag 50st Trapper-Bamse! Får du bra pris på dom då?
Publicerat Februari 1, 201313 yr Trapper-Bamse! Får du bra pris på dom då? Ja det får vi se en hade 10st gävleborgsfällor för 100kr7st som hade varit i skogen 1 säsongoch dom andra sa runt 50 - 100 kr! så vi får se
Publicerat Februari 1, 201313 yr Ja det får vi se en hade 10st gävleborgsfällor för 100kr7st som hade varit i skogen 1 säsong och dom andra sa runt 50 - 100 kr! så vi får se Vart i landet befinner du dig, jag är ganska intresserad av att köpa fällor om det var många som hade ringt. Hör gärna av dig om du har lust att förmedla kontakterna
Publicerat Februari 1, 201313 yr Ja det får vi se en hade 10st gävleborgsfällor för 100kr7st som hade varit i skogen 1 säsong och dom andra sa runt 50 - 100 kr! så vi får se Ok! Det blir väl rapport sedan om priset för beg. fällor.
Publicerat Februari 1, 201313 yr Vart i landet befinner du dig, jag är ganska intresserad av att köpa fällor om det var många som hade ringt. Hör gärna av dig om du har lust att förmedla kontakterna Jag bor i norra Hälsingland. Visst kan jag fixa fällor. Det går säkert skicka några med en som brukar vara här ofta som bor i dina trakter koppom
Publicerat Februari 1, 201313 yr Var ett tag sedan nu men idag satt säsongens 6:e mård i fällan Stort grattis till dig och vad betade du med som lyckades så bra, här ratar mården allt just nu
Publicerat Februari 1, 201313 yr Ok bra det är väl ungefär det jag inte har provat ännu mot laboratoriet då
Publicerat Februari 2, 201313 yr Jag bor i norra Hälsingland. Visst kan jag fixa fällor. Det går säkert skicka några med en som brukar vara här ofta som bor i dina trakter koppom Det vore helt perfekt, jag har ungefär två mil till koppom så det är inga problem att hämta där men ska vi höras på telefon eller via sidan, du får bestämma. Vore bra att få reda på fälltyp och pris innan jag köper något, mvh
Publicerat Februari 2, 201313 yr Det vore helt perfekt, jag har ungefär två mil till koppom så det är inga problem att hämta där men ska vi höras på telefon eller via sidan, du får bestämma. Vore bra att få reda på fälltyp och pris innan jag köper något, mvh Ja vi kan höras när jag har handla på mig så får vi se hur vad priset blir och typer av fällor. Jag har varit i väg och köpt 21st nu som är godkända då betala jag 100kr/st Sen var det en som hade 30st men det är en 25mil bort. och dit ska jag i andra ärenden nästa vecka så får se då vad det är för typ/ kvalite
Publicerat Februari 2, 201313 yr Ja vi kan höras när jag har handla på mig så får vi se hur vad priset blir och typer av fällor. Jag har varit i väg och köpt 21st nu som är godkända då betala jag 100kr/st Sen var det en som hade 30st men det är en 25mil bort. och dit ska jag i andra ärenden nästa vecka så får se då vad det är för typ/ kvalite
Publicerat Februari 2, 201313 yr Skulle ju skriva nåt också! Bamse, får du fatt i "för många" fällor så är också jag intresserad av att köpa! Jag bor i Sundsvall, men en tur i bilen har jag inget emot.
Publicerat Februari 2, 201313 yr Detta är en populär post. Har just flyttat en fälla där till där jag har sett mårdspår då den jagat järpe så vi får se
Publicerat Februari 2, 201313 yr Ja vi kan höras när jag har handla på mig så får vi se hur vad priset blir och typer av fällor. Jag har varit i väg och köpt 21st nu som är godkända då betala jag 100kr/st Sen var det en som hade 30st men det är en 25mil bort. och dit ska jag i andra ärenden nästa vecka så får se då vad det är för typ/ kvalite Okey det låter bra, du får gärna höra av dig när du ska dit så kan du få mitt telefon nr så kan vi höras närmare, jag är mest intresserad av trampgillrade fällor men det mesta är av intresse, priserna kan diskuteras närmare men jag vill inte betala allt för mycket, men du ska självklart få någonting som kompensation för hjälpen isåfall
Publicerat Februari 2, 201313 yr Man kanske skulle ha gjort som du BAMSE och skriva en annons i lokaltidningen och höra efter mårdfällor
Publicerat Februari 2, 201313 yr Skulle ju skriva nåt också! Bamse, får du fatt i "för många" fällor så är också jag intresserad av att köpa! Jag bor i Sundsvall, men en tur i bilen har jag inget emot. Ok ska kolla
Publicerat Februari 2, 201313 yr Man kanske skulle ha gjort som du BAMSE och skriva en annons i lokaltidningen och höra efter mårdfällor det kostar rätt mycket att annonsera i tidningen va??
Publicerat Februari 2, 201313 yr Jag har problem med mink som är fram till min levandefälla från lotin men den vill inte gå in, har betat med regnbåge och eftersom att det är minusgrader så är ju betet färskt så nu börjar jag fundera på något doftmedel eller har ni några tips?
Publicerat Februari 2, 201313 yr Jag har problem med mink som är fram till min levandefälla från lotin men den vill inte gå in, har betat med regnbåge och eftersom att det är minusgrader så är ju betet färskt så nu börjar jag fundera på något doftmedel eller har ni några tips? Prova gärna lite olika beten tex kräft eller räkskal övrig fisk, fågeldun, surblod, ägg, det är bara att pröva på. Annars så finns det ju flera bra hemsidor som säljer doftmedel. Här är några förslag: www.trappern.se www.z-aim.com/ www.ideverkstaden.com/lockmedel.html
Publicerat Februari 3, 201313 yr Okej då ska jag prova det annars så får det bli att köpa något medel:)
Publicerat Februari 3, 201313 yr kan ju säga redan nu att nästa år blir det tidigare start med förberedelser samt doftlockmedel.... i år bytte jag jaktmark vilket resulterade i första mården på 5 år.... men man kan ju inte bromsa sig ur en uppförsbacke -Carl på sin galaxy