Jump to content

Kråkuv!

Recommended Posts

Tveklöst.. jag tror att en bra egentillverkad faktiskt är bättre än en medioker uppstoppad. Jag har jagat med flera uppstoppade och jag märker helt klart skillnad mellan de olika uvarna. Det finns några här, egentillverkade, som jag misstänker är mer effektiva än mina alt så är kråkorna där jag jagar så vana nu  :biggrin:

Ja man får ju hoppas. Du har ju massor av rutin på det här och är det några detaljer som du tycker funkar bättre med vissa Uvar? Ögon, färg mm.

• Replies 932
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Hipshot

157

• EmilL

92

• jimbolo

72

• Droggot

61

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mitt bidrag. Kråkuv Uvbulvan    

Så blev min uv!

Posted Images

Den ser riktigt bra ut.

Men det är kråkorna som bestämmer.

Testa som den är nu och modifiera den efter några svängar om du inte tycker att den fungerar som du vill.

Tack, ja det är bara att testa som du säger!

Takko

Det värsta med att fixa till en kråkuv är att man aldrig blir nöjd. Det är ett evighets projekt. :wallbash:

Man pillar och pillar för att få den så bra det bara går. Det blir som en drog.

När den fungerar blir man lyrisk när kråkorna skiter i den blir man heldeppig och börjar mecka mera med den.

Vore jäkligt intressant hur röda ögon fungerar hs_Merkel surt om det fungerar bättre då måste jag ju byta :S

Jag har en uppstoppad uv och den är lite vassare en min hem gjorda men det är inte så jätte stor skillnad..

Det är klart mer tillfredställande att se den hemma gjorda i aktion när den fungerar än den uppstoppade. Den är ju som den är.

Sen är den uppstoppade så jäkla skör att man knappt vågar använda den på vissa ställen.

hs_merkel

Vill inte ha en riktig jag. Tänker på alla kronäbbar som läxat upp min plast. Smäller duktigt i mellan åt.

Får jag tag på en uv till blir de röda på den. Hittar tyvärr inte den jag söker?

Hipshot

Mm röda ögon är något jag funderar över med som sagt.. Lurar på att försöka förändra min ena uppstoppade, den håller förvånasvärt bra faktiskt. Den fick någon smäll på huvudet som spräckte skinnet i halsen men en svetstråd från hjässan rätt igenom kroppen löste det. Måste dra en till nu såg jag, ena vingen vill släppa från kroppen. 

• Like 2

Har fått ytterligare ett uppslag nu. En J...... Bedrövlig uppstoppad som ser ut som ett skelett. Är det någon som gett sig på ett sånt projekt? Skall lägga upp par bilder vad det lider. En ung uv men säkert varit riktigt fin i sina bästa dagar. Kul o veta om det är någon som renoverat en "äkta" nån gång. Håller på med min uppstoppade just nu men han får ta lite tid. Nu är det det pimpade version 3 som får jobba i vår. Men lite kul att jag fick tag i en bedrövlig äkta idag av en slump. Kan aldrig få för många men denna ser för J..... ut. Kul o veta hur ni gör med äkta vara när det börjar bli kris,

Takko

Hipshot

Tänk om Ledel hade vaknat till liv... Han har två, den ena är skabbigare än skabbigast och den är nog "renoverad" ett antal gånger.. Om du har problem med att få tiden att gå så kan du söka på sign Ledel.. Jag vet att han lagt ut bilder på både sin fina och ffa den risiga uven här på forumet.

Jag har putsat lite på min lilla uv men tog väck det, tyckte inte det lönade sig. Jag förstärkte ögonbrynen samt monterade glasögon utanpå de befintliga ögonen. Kunde inte notera någon förstärkning i retningen för kråkorna så jag tog väck det.. Nu måste jag dra en svetstråd igenom den för ena vingen börjar släppa lite.

• Like 2
Hipshot

Sökt igenom denna tråd, hittade inte Ledels skabbuv.. Men fan va inspiration!

Två saker, ska försöka putsa upp min ena uv på kul, ska kolla om jag har fjäder för det och sen ska jag försöka leta upp en vanlig j-la bandspelare, har kråkband kvar så man kanske ska testa det igen?

2aa62c1634b1b8dfc32bd8cf76e696af.jpg

/ uppdatering från Arlandas toa så kunde inte fixa bättre bilder. Uven ska förbättras, speciellt på ryggen :( påklistrade andbröst av hona fram och bak så den har lite rygg som ringaren i Nottredam. Några kajor och kråkor har stupat iaf.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1

2aa62c1634b1b8dfc32bd8cf76e696af.jpg

/ uppdatering från Arlandas toa så kunde inte fixa bättre bilder. Uven ska förbättras, speciellt på ryggen :( påklistrade andbröst av hona fram och bak så den har lite rygg som ringaren i Nottredam. Några kajor och kråkor har stupat iaf.

Ser grym ut, tycker jag :yes:

Takko

Utanför 7eleven efter tullen. Jäkla tjafs att få med sig uven på flyget ;) nä men var tvungen att titta jaktsidan efter 4 dagar i London och fick lust att posta i UV-tråden så de fick bli de bilder som fanns på luren.

• Like 2

Min har stått i garaget och samlat damm i ett år, blev av med min kråkkulle :(

Har hittat ett ställe där man åtminstone borde göra av med ett paket skott, så det blir ett försök nästa helg

Tänk om Ledel hade vaknat till liv... Han har två, den ena är skabbigare än skabbigast och den är nog "renoverad" ett antal gånger.. Om du har problem med att få tiden att gå så kan du söka på sign Ledel.. Jag vet att han lagt ut bilder på både sin fina och ffa den risiga uven här på forumet.

Jag har putsat lite på min lilla uv men tog väck det, tyckte inte det lönade sig. Jag förstärkte ögonbrynen samt monterade glasögon utanpå de befintliga ögonen. Kunde inte notera någon förstärkning i retningen för kråkorna så jag tog väck det.. Nu måste jag dra en svetstråd igenom den för ena vingen börjar släppa lite.

Men blev resultatet sämre när du putsat eller var det bara för att det inte lönade sig som du skrev? Jag har en uppstoppad tillsammans med en kompis som fått riktigt med däng áv en duvhök som jag måste fixa till nu :sad: Sedan fick jag ju tag i den andra riktiga uven som jag nämnde, men det får bli ett senare projekt och den är riktigt, riktigt illa. Malen har haft släktkalas på den stackarn men det borde gå få till den igen med mycket jobb :verymad: Du nämde röda ögon med och på den sista pimpen tog jag ju orange, som du såg på bilderna tidigare. Nu skall jag pröva med röda och beställa från Uk till den uppstoppade och kanske till renoveringsobjektet med. Har du jagat med röda på nån och sett att det är bättre?

Takko

Hipshot

Men blev resultatet sämre när du putsat eller var det bara för att det inte lönade sig som du skrev? Jag har en uppstoppad tillsammans med en kompis som fått riktigt med däng áv en duvhök som jag måste fixa till nu :sad: Sedan fick jag ju tag i den andra riktiga uven som jag nämnde, men det får bli ett senare projekt och den är riktigt, riktigt illa. Malen har haft släktkalas på den stackarn men det borde gå få till den igen med mycket jobb :verymad: Du nämde röda ögon med och på den sista pimpen tog jag ju orange, som du såg på bilderna tidigare. Nu skall jag pröva med röda och beställa från Uk till den uppstoppade och kanske till renoveringsobjektet med. Har du jagat med röda på nån och sett att det är bättre?

Takko

Den bästa uv jag någonsin jagat med hade.. ett.. rött öga, tomt i andra ögonhålan  :biggrin:

Tror inte det hänger på ögonen alena men nyfiken på att testa iaf..

• Like 1

Usch va elakt med alla bilder.

Inser att min uv behöver en rejäl uppfräschning.

Men eftersom den levererar fågel ändå på löpande band blir man lite bekväm.

O bristen på fjäder har gjort att man provat sig fram ändå.

Men bara denna vinter har de trillat ett hundratal fågel för uven så......

Tror de viktigaste är att silluetten drar in dem och sedan att den inte blänker av lim så de skräms iväg innan de anfaller.

Däremot tror jag finliret gör att man får till de därnia lilla extra så de blir snortokiga o bara ska döda uven

Har "gjort" en större o argare uv, på gång men de kom ett husrenoveringsprojekt imellan.

Kanske ska se till att få den klar innan sträcket?!?!

Den bästa uv jag någonsin jagat med hade.. ett.. rött öga, tomt i andra ögonhålan  :biggrin:

Tror inte det hänger på ögonen alena men nyfiken på att testa iaf..

Jag tror du lagt nån bild tidigare på den, ja då verkar det ju inte farligt att beställa röda.
hs_merkel

post-5975-0-98865200-1425060352_thumb.jp

post-5975-0-90299500-1425060648_thumb.jp

post-5975-0-64710900-1425061091_thumb.jp

Här är några olika utföranden på mina Uvar och den har skördat fågel allehop!

Men bäst är nog den lille.

S

• Like 1

försöka leta upp en vanlig j-la bandspelare, har kråkband kvar så man kanske ska testa det igen?

Ändrade regler kring elektroniskt lock eller har du dispens ? Hade varit underbart om man fick köra med bandspelare..