Publicerat Mars 18, 201412 yr Funderar på att byta ögon på min uv? Eller göra en ny då dem som sitter där lär sitta rejält! S.
Publicerat April 6, 201412 yr Hej, Har ett problem i form av att kråkfåglarna trycker i trän på gårdar etc. i kulturlandskap. Funkar uven bäst i att lägg upp den i skogsholmar eller i buskar längs med diken vid åkrarna? Har någon erfarenheter av detta?
Publicerat April 10, 201412 yr Har precis fixat min uv och tänkte höra om ni hör inne har några förslag på förbättringar? Kanske nått jag missat eller inte visste.. ;-) Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat April 10, 201412 yr Ser mer förvånad än arg ut, på med mer ögonbryn i "arg vinkel", gärna så bara halva ögat syns
Publicerat Juni 18, 201411 yr Ska snart börja pynta min uv, finns det möjligen inte någon som har fjädrar att sälja? /Simon Från min fån
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Allt beror på hur mycket pengar du vill lägga ner. Bäst är att köpa ögon av glas från en konservator eller från www.skandiahardwood.se bara att maila killen där han är van att jägare vill ha uv ögon. Billigare alternativ är ögon från ett gosse djur Sen kör andra med allt från bandybollar till reflexer.
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Viksell: Ett litet tipps förutom att göra så ögonbrynen täcker halva ögonen så sätt fjädrar i hela ansiktet även runt ögonen. Jag har fått för mig att det är i uvens ansikte som kråkorna fäster blicken och där får ingen plast synas. Plast=Blänk=Onaturligt.
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Jag gjorde en film om min bulvan Uvbulvan till kråkjakten: http://youtu.be/P4tWKXdn6gs
Publicerat November 9, 201411 yr Ingen som har fjädrar eller skinn från fasanhöna eller gräsandshona att skänka eller sälja? Tänkte köpa en plastuv att pimpa, har tröttnat lite på mina två helt handgjorda, och nuförtiden har man ju arbete också, så nu har man ju råd med köpegrejer, hehe Nån som har tips på bra sida för att beställa plastuv?
Publicerat November 9, 201411 yr Vill du ha skinn eller fjädrar? Jag har två gräsands honor hängandes på mörning. Bor du i Göteborgstrakten så är det nog bättre att skicka fjädrar.
Publicerat November 10, 201411 yr Bor strax söder om Göteborg. Ja fjädrar kanske är smidigast, dom är ju fjäderlätta så dom kan man väl skicka i vanligt kuvert. Vad vill du ha för de?
Publicerat November 10, 201411 yr Plastlimpa löst! En polare hade problem med duvor på sin balkong (dom promenerade in i lägenheten om man hade dörren öppen, typiskt Malmö-duvor), så han köpte hem en uv från Kina. Men nu har han flyttat så han behöver den inte längre, den är min för "några öl" dvs. som hittat! Han kommer upp från Malmö någon dag i veckan så då åker uven med! Nån specialare med justerbart huvud, så det blir perfekt att ge honom en rejäl whiplash och sen göra en nack-krage av fogskum. 45 cm hög är den. Ögonen ser ju helt okej ut men är det kanske vettigt att beställa nya "riktiga" direkt?
Publicerat November 10, 201411 yr Författare Det jag tänkte på var slaktavfall från fasaner.. att skicka skrottar lockar inte, hade du bott lämpligare så hade jag kunnat fixa tror jag.
Publicerat November 10, 201411 yr Så är det! Tack ändå. Har ju ingen brådska då mina befintliga uvar funkar hyfsat. Detta är tänkt att bli en riktigt fin jävel så det får ta den tid som krävs för att samla "delar" till bygget. Ska ta en vända med bilen på småvägar nån eftermiddag och leta roadkill, fältharens rygg skulle kunna bli riktigt bra ansikte och huvud, tror jag.
Publicerat November 11, 201411 yr Det räcker att du betalar för portot. Jag skall plocka dom här i veckan. Skicka ett PM så jag får din adress.
Publicerat November 11, 201411 yr Det räcker att du betalar för portot. Jag skall plocka dom här i veckan. Skicka ett PM så jag får din adress. Kungligt! PM skickat!
Publicerat November 20, 201411 yr Någon som har bild på dessa ögon när de sitter på en Uv ? http://www.skandiahardwood.se/shop/product/ogon-m27-24mm-orangegul?tm=
Publicerat November 20, 201411 yr Jag har svartvit randiga hönsfjädrar om någon är intresserad..typ plymouth rock..
Publicerat Februari 8, 201511 yr Satt och limmade några timmar idag. Bröstet börjar ta sig, men fan vad tid det tar. Några sittningar till så är den nog klar hehe