Publicerat Juni 7, 201312 yr Ja, det är ju det här med att forma skiten, hade varit smidigt att ha en plastlimpa hemma som modell, men själva grejen med att bygga själv är ju att inte behöva köpa något(och att det är roligare att skjuta fågel för en helt hemgjord uv). Ska sätta mig med kniven en stund nu, så får vi se hur det blir
Publicerat Juni 7, 201312 yr Tror fan detta kan bli något! Som en uggla i "fancy" tuppkappa Om inte annat så kanske kattugglorna blir lite kåta. 43 cm mäter skönheten
Publicerat Juni 8, 201312 yr Gillar hippi kavajen;-) tycker den ser stor ut? Kanske lurar sig på bilden? Bara fortsätta då:-) S
Publicerat Juni 8, 201312 yr Mätte min lilla uv. Huvod till klor var 35 cm. Spets tjärtfjädrar till Huvod 37 cm. Bred vinge vinge 22cm Om de kan va till någon hjälp?
Publicerat Juni 8, 201312 yr Mätte min lilla uv. Huvod till klor var 35 cm. Spets tjärtfjädrar till Huvod 37 cm. Bred vinge vinge 22cm Om de kan va till någon hjälp? Oj, jag uppfattar denna 43-centimetaren som väldigt liten, och det måttet är "naken" så att säga, tillkommer några cm fluff sen. Ser ju rätt tokigt ut i proportionerna när inte huvudet är klätt, men satte bara på skinnet lite provisoriskt med några spik, så det inte torkar i nått "dumt" läge. Kan hända att jag gör kroppen lite smalare på sidorna så den inte blir så bred, men det kan vänta lite Nästa steg är att kolla fogskummets tålighet mot spraylim, hundpälsen blir något lättare att applicera med spray. Den gamla frigolituven fick jag klä med tyg först då frigoliten frätte bort av spraylimmet. Just tyg kanske kan vara nått ändå, för då kan jag mäta ut ett tygstycke och sedan berika det med hundpäls och svarta fjädrar(för bröstets spräcklighet) och sen limma hela tyget på uven med smältlimm
Publicerat Juni 8, 201312 yr Tror fan detta kan bli något! Som en uggla i "fancy" tuppkappa Om inte annat så kanske kattugglorna blir lite kåta. 43 cm mäter skönheten fan blev ju bra ! på den bilden längst till höger så sitter den så där precis som en uggla och kollar.
Publicerat Juni 8, 201312 yr fan blev ju bra ! på den bilden längst till höger så sitter den så där precis som en uggla och kollar. Ja visst blir det bra, men det är kråkorna som bestämmer! Funderar på att montera "fästet" lite snett så den lutar sig lite framåt, ska ju tydligen vara bra och det ser helt klart bäst ut.
Publicerat Juni 11, 201312 yr Har börjat lukta lite "gott" nu på skinnet från det kvarvarande "vingköttet". Tips? Har en ide om att "fylla igen" insidan av vingen där köttet är kvar med sprayfärg, torde fungera någorlunda iaf. sen är väl en deodorant ett alternativ
Publicerat Juni 11, 201312 yr Sköt min första räv i morse, fick en tanke om att bereda skinnet lite halvhjärtat och använda på bröstet på uven. kanske kunde vara nått!
Publicerat Juni 11, 201312 yr Sköt min första räv i morse, fick en tanke om att bereda skinnet lite halvhjärtat och använda på bröstet på uven. kanske kunde vara nått! Räven ska ju drivas av hunn Nä men förövrigt plockade jag själv upp en rävvalp där jag såg föraren knocka till den med fronten på bilen vid jaktmarken..för att sen bara köra iväg! Nåja nu ligger den och väntar för att bli apportobjekt
Publicerat Juni 15, 201312 yr Första etappen på nya uven klar, klädde framsidan med svart tyg så att fogskummet inte skulle lysa igenom. Hundpäls på huvud och bröst, blir snyggt. Funderar på hur jag ska få dit de svarta strimmorna på bröstet, kanske leta rätt på en svart hund och raka lite Näbben är täljd och lackad mattsvart också. Ögon blir nog pingisboll som på gammeluven, fast inte "hela halvor" utan något mindre. 16 dagar kvar nu, dags att börja skynda!
Publicerat Juni 24, 201312 yr Börjar likna nått! Hehe Ska se om jag orkar limma på tuppkavajen ikväll, bara en vecka kvar nu!!
Publicerat Juni 26, 201312 yr Blev lite fix med sprayfärg, helt okej tycker jag. Fäste för klokråkan fixat också så nu är uven helt färdig, i första version iaf.
Publicerat Juni 27, 201312 yr Blev lite fix med sprayfärg, helt okej tycker jag. Fäste för klokråkan fixat också så nu är uven helt färdig, i första version iaf. blev snyggt Emil ! han ser inte glad ut precis ( ) perfekt ! man måste typ täcka 30 % av ögonen med fjädrar eller hår för att dom ska se extra irriterade ut jag ska fixa lite på min täcka tomma ytor och så. o göra bettan lite surare ! snart ska dom få smaka bly!
Publicerat Juni 27, 201312 yr Blev lite fix med sprayfärg, helt okej tycker jag. Fäste för klokråkan fixat också så nu är uven helt färdig, i första version iaf. Den som tittar cirka 2:02 in i klippet från lokalnytt ABC får se skymtar av en livs levande UV-unge hur denne ser ut. UV-unge http://www.svt.se/wd?widgetId=23991§ionId=189&articleId=1315115&type=embed&contextSectionId=189&position=121
Publicerat Juli 16, 201312 yr Håller som bäst på att pimpa min nyköpta plastuv, ett jäkla kletande minst sagt! Ska ge mig i kast med ansiktet imorgon så får vi se om jag lyckas lägga in en bild eller två!
Publicerat Juli 21, 201312 yr Efter två dagars klippande och klistrande är bulan klar. Kommer den locka nå fågel tror ni? Med vänlig hälsning,/Robster Ps. Förlåt för liggande bilder, vete f.n hur man roterar dom:(
Publicerat Juli 21, 201312 yr Efter två dagars klippande och klistrande är bulan klar. Kommer den locka nå fågel tror ni? Med vänlig hälsning,/Robster Ps. Förlåt för liggande bilder, vete f.n hur man roterar dom:( Den där kommer bli riktigt bra.:-) ska nog bättra på min rackare. S.
Publicerat September 25, 201312 yr Har ett par ögon om någon är intresserad? Har suttit på min lilla uv. Nu är de ögon av glas. Finns något märke efter jag tog bort dem av tången men är dem så nära så de syns ska dem redan va på backen;-) Pris? En kopp kaffe? Kanske en kråkjakt? Skicka Pm S.
Publicerat September 25, 201312 yr Efter två dagars klippande och klistrande är bulan klar. Kommer den locka nå fågel tror ni? Med vänlig hälsning,/Robster Ps. Förlåt för liggande bilder, vete f.n hur man roterar dom:( Var har du köpt ögonen??
Publicerat September 25, 201312 yr Var har du köpt ögonen?? Du kan köpa dom i från http://skandiahardwood.se/ogon/. Det är bara att maila honom på info[@]skandiahardwood.se utan [ ] så får du ögon och en faktura.
Publicerat September 25, 201312 yr Har ett par ögon om någon är intresserad? Har suttit på min lilla uv. Nu är de ögon av glas. Finns något märke efter jag tog bort dem av tången men är dem så nära så de syns ska dem redan va på backen;-) Pris? En kopp kaffe? Kanske en kråkjakt? Skicka Pm S. Jag menar skänkes alltså. S.