Publicerat December 10, 201213 yr Detta är en populär post. Mmm är nog benägen att hålla med Martin här.. Även jag har jagat med rätt många +varianter av denna ras. Tror att det kan börja svänga igen nu, ibörjan höjdes de till skyarna under rådjursboomen sen kom grisarna och då visade det sig att all tokavel gjort att hundarna tappat i dådkraft. Nu är det ett tag sen och jag tror att de hundar man kan köpa nu från bra uppfödare faktiskt är rätt bra. En välfungerande wachtel är nog bland det roligaste man kan jaga med, just detta att man får drev på vilt som går undan är värdefullt! Sen har de ståndegenskaper i högst varierande utsträckning men det finns helt klart hundar som fungerar bra eller riktigt bra där! Nu är det väl inte så sannolikt men det hade varit kul om Linkis hunnit med denna tråd, hans Cesar är inte att leka med avseende effektivitet. Finns fler utan tvekan.. Sen har väl Jensa en knippe wachtlar med? Vet inte hur det ser ut nu men tidigare jagade han kommersiellt med sina hundar och jag håller för otroligt att han baxar runt med dåliga hundar i sådana sammanhang. Mvh!
Publicerat December 10, 201213 yr Nu var det väl kanske inte wachtlarnas skills som skulle dryftas här så flytta den skiten nån annanstans istället för att skita ner i ceders tråd.
Publicerat December 10, 201213 yr Ska du titta på alternativ så är tjt eller kopov de som jag hade valt mellan.
Publicerat December 10, 201213 yr Hej! som rubriken lyder så är jag intresserad utav någon som har praktisk erfarenhet utav blandningen, jakt, eftersök allt av intresse. Michael. hej Michael jeg er intreseret i en sådan blanding hvor findes hvalpene og pris meget intresandt skrive et pm til mig kalle
Publicerat December 13, 201213 yr Hej Michael. Kanske min 75/25 jaktlabbe/kopov kunde vara nåt? /Lars.
Publicerat December 15, 201213 yr Jävlar va de kastas skit på Wachtlarna här då! Ingen som jagat med en duktig wachtel? Jävligt konstigt i så fall då jag har gjort det ett antal gånger under mina 16 levnadsår, och vet om flera duktiga wachtlar runt om där jag bor! Råkar ju också ha en ung tik som ser ut att bli riktigt duktig....! Hur anser ni att en wachtel ska jaga för att den ska räknas som duktig? /Martin låter intressangt!!! jag funderar på en Wachtel men undrar va drevtiderna ligger i snitt på Wachtel??? har läst en del o fattat det som att dom även driver bra på Gris! lr har jag fel