Jump to content

Erfarenhet av wachtel/labrador blandning?

michaelceder

Recommended Posts

mbbohman

Nu var det väl kanske inte wachtlarnas skills som skulle dryftas här så flytta den skiten nån annanstans istället för att skita ner i ceders tråd.

• Like 1
MrBrowning

Ska du titta på alternativ så är tjt eller kopov de som jag hade valt mellan.

Hej! som rubriken lyder så är jag intresserad utav någon som har praktisk erfarenhet utav blandningen, jakt, eftersök allt av intresse.

Michael.

hej Michael jeg er intreseret i en sådan blanding hvor findes hvalpene og pris meget intresandt skrive et pm til mig kalle :thumbsup:
Jörn Mathisen

Jävlar va de kastas skit på Wachtlarna här då! Ingen som jagat med en duktig wachtel?

Jävligt konstigt i så fall då jag har gjort det ett antal gånger under mina 16 levnadsår, och vet om flera duktiga wachtlar runt om där jag bor!

Råkar ju också ha en ung tik som ser ut att bli riktigt duktig....!

Hur anser ni att en wachtel ska jaga för att den ska räknas som duktig?

/Martin

låter intressangt!!! jag funderar på en Wachtel men undrar va drevtiderna ligger i snitt på Wachtel??? har läst en del o fattat det som att dom även driver bra på Gris! lr har jag fel

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Potster
      By Potster
      Hej, jag är på jakt efter en jakthund som är enbart till för eftersök. Både jakteftersök och trafikeftersök. Vill ha en hund som kan spåra och sedan hålla fast/avliva rådjur och dovhjort. Det skulle vara jättekul om den kunde ställa älg och/eller gris men förstår att det blir svårt att avfånga och ställa med samma hund. Helst en ganska lätthanterlig också som inte kräver jakt konstant för att må bra.
      En jaktlabbe med bra linjer tror jag fungerar utmärkt men vad tycker ni?
      Vad har ni för hundras som kan spåra och hållafast/avliva rådjur och dovhjort, ev också kunna ställa älg/gris?
      Har era vänner eller bekanta nåt liknande?
    • Tobdala
      By Tobdala
      Hej!
      Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 
      Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.
      Någon som har erfarenheter eller andra tips?
      /Tobias 
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      Har en hund som jag tänkt använda till bl.a. eftersök. Han jagar bra och spårar noga. Vad krävs för att jag ska få använda honom vid trafikolyckor? Vad krävs för att polisen ska anlita mig med hund för eftersök på rådjur, räv eller hjortar?
      Tack för svar och skitjakt!
      /O
    • Gurkangc
      By Gurkangc
      Då var det dags igen. Byter ut min hva 46:a mot en t3 lite, 8x57JS med Stalon w110. Har i nuläget en aimpoint H1. Trivs ganska bra med det men saknar förstoring ibland då jag mest går rådjurseftersök. Vad har ni andra som har Tikka t3? 
      Fråga nr 2.
      Behöver byta piplampa då min sett sina bästa dagar. Vad rekommenderar ni? Vill ha riktigt bra skjutljus.
      Montering? Stalons fäste till dämparen eller skruva fast en klack i sidan på kolven? 
      Vill även sätta rembygelfäste på sidan av kolven för o få bössan tightare mot kroppen. Sjukt trött på alla jävla grenar bössan fastnar i med 30kg ivrig #orsteh som draghjälp.. någon som gjort nåt liknande och har tips?

Mvh
      Gustaf 

• redtop
      By redtop
      Först måste jag påtala att jag kan just ingenting om hundar. För er som är proffs kanske min fråga är helt idiotisk. Jag ber i sådant fall om överseende.
      Vi brukar lite då och då passa en Welsh Springer Spaniel som tillhör min svägerska. De har den som sällskapshund/familjehund. Hon (hunden alltså inte svägerskan) är nu ca 1,5 år och har väl en hyfsat grundträning i lydnad. De har provat att spåra lite med henne (inte vilt utan annat) och det har funkat bra. Hon har direkt fattat vad det är som ska göras.
      Nu funderar jag på om det skulle gå att träna henne för att spåra vilt vid eftersök, utan att det smittar av sig så att hon blir helt oregerlig om hon råkar på ett viltspår när man är ute på vanlig skogspromenad? Alltså kan man träna en sällskapshund till att blir en fungerande eftersökshund utan att för den sakens skull få en hund som blir så intresserad av vilt att det inte längre går att ha henne lös om man rastar henne en sväng i skogen? För mig vore det bra att ha tillgång till en eftersökshund, men ägarfamiljen är vill ju inte ha en hund som blir svårhanterlig. Jag tror ni fattar vart jag vill komma.
      Möjligt/omöjligt?

• Create New...