Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

köpråd önskas!

Featured Replies

Publicerat

Just därför är beggat vapen och nytt sikte perfekt, för du kommer knappast skjuta slut på en bössa om du nyttjar det på ovan nämnda vis. För att kunna utföra uppgiften på lättast möjliga vis utan obehagliga dubbelskjutningar som leder till bökiga eftersök eller liknande så rekommenderar jag verkligen detta!

• Svar 67
  • Visningar 12,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Den bästa kameran jag äger har optik från Leica, bara för att NIKON kan göra kameror betyder det inte att de kan göra kikarsikten. /Håkan H

• Skulle personligen valt howan och meoptat, båda är bra alternativ till rimligt pris. Howas trycke är ok till skillnad mot en del andra bössor i den prisklassen.

• Något mer än trycket så klart. Har hört att Rugern också ska ha bra trycke?

Publicerat
  • Författare

Om jag nu skulle köpa begagnat, hur vore ett huskvarna 1900 .308?

Publicerat

BRA!

Publicerat
  • Författare

Vad är skillnaden på cg 1900 och huskvarna 1900?

Publicerat

Vad är skillnaden på cg 1900 och huskvarna 1900?

I princip ingen - HVA la vapentillverkningen 1977, då tog CG över studsarproduktionen. Vissa 1900 är rena HVA, andra är rena CG - och det finns en del HVA/CG där man byggt på HVA delar.

/T

Publicerat

Sedan finns dom som är märkta FFV-Husqvarna också.

Citerar grannforat:

"Sverige:

Husqvarna Vapenfabriks AB (tillv. i Husqvarna)

FFV-Husqvarna AB (hopsatt i Eskilstuna med HVA-delar)

FFV-Carl Gustaf (Eskilstuna)

Carl Gustaf Sweden (dito)

(kan ha missat nån)"

http://forum.robsoft..., FFV&start=160

CG = FFV, bara för att förtydliga.

Ja du har missat "nån"..... SG och Viking bla.

/T

Publicerat

CG = FFV, bara för att förtydliga.

Ja du har missat "nån"..... SG och Viking bla.

/T

Ja, jag vet och det finns olika märkningar på pipan.

SG o viking hamnar under annat. Se i länken en bit ner från överst på sidan.

Annat:

Husqvarna Sweden (trots det)

SG 19C

VIKING

Antonio Zoli

m.fl.

Publicerat

Köpte en CG 1975,har den än,mycket dö i den bössan!troligtvis en av de mest pålitliga vapnen i modern tid,ingen massa lyxkrafs,just bara en jävligt bra studsare(bland många andra)Däremot är siktet av mycket större betydelse,spelar ingen roll hur fin bössa du har,om inte siktet är av högsta klass,så satsa på en riktigt bra tub,det lönar sig i längden.

Publicerat
  • Författare

Någon som har en Ruger American och kan ge ett omdöme?

Publicerat
  • Författare

Nån som vet nåt om Wichester m70 ultimate shadow?

Publicerat

Någon som har en Ruger American och kan ge ett omdöme?

Inte än..jag väntar på att licensen ska komma, blir 5:e veckan imorrn :( och så kommer jul- och nyårsledigheten och ökar på det ytterligare. Det blir mitt första vapen, och som ny inom jakt och skytte är jag säker på att den kommer funka mer än väl :)

Publicerat
  • Författare

Inte än..jag väntar på att licensen ska komma, blir 5:e veckan imorrn :( och så kommer jul- och nyårsledigheten och ökar på det ytterligare. Det blir mitt första vapen, och som ny inom jakt och skytte är jag säker på att den kommer funka mer än väl :)

Återkom gärna och berätta vad du tycker, sen när du har testat den!

Publicerat

Återkom gärna och berätta vad du tycker, sen när du har testat den!

Det ska jag göra :)

• 3 weeks later...
Publicerat

Själv valde jag en tikka t3 som förstavapen eftersom den passa mig perfekt. Men om man skall utgå från listan du hade har jag hört mycke bra om hovas modeller och dom är ju jäkligt billiga. Har dock inte fått prova den själv :( har bara klämt på ruger american. Och har ett litet test på min sida för den som vill läsa http://www.vapen.org/ruger-american/

Publicerat

Själv valde jag en tikka t3 som förstavapen eftersom den passa mig perfekt. Men om man skall utgå från listan du hade har jag hört mycke bra om hovas modeller och dom är ju jäkligt billiga. Har dock inte fått prova den själv :( har bara klämt på ruger american. Och har ett litet test på min sida för den som vill läsa http://www.vapen.org/ruger-american/

Mycket bra recension!

Jag ska hämta ut min Ruger idag, blir mitt första vapen och jag tror den blir perfekt att lära sig med :)

Publicerat
  • Författare

Mycket bra recension!

Jag ska hämta ut min Ruger idag, blir mitt första vapen och jag tror den blir perfekt att lära sig med :)

Ska bli spännande att höra vad du tycker om den sen!

Publicerat
  • Författare

Mycket bra recension!

Publicerat

Nu när jag klämt på den i några timmar, så känner jag att stocken är plastig..men anläggen sitter perfekt efter att jag satte dit en Beartooth kolvkamshöjare..

Siktet är också monterat, så nästa helg blir det nog några skott! :)

Publicerat

Köp min winchester ist :)

Publicerat

Efter att ha provat en Ruger American idag så kan jag bara säga - klokt råd......

/T

Publicerat
  • Författare

Det lutar åt att det kommer att bli en Howa 1500 Hogue.

Publicerat

Efter att ha provat en Ruger American idag så kan jag bara säga - klokt råd......

/T

30-06 eller 308, den du prövade?

Ett riktigt gott betyg, att få godkänt av en erfaren jägare :)

Jag har min i soffan intill mig, ska plocka isär den och putsa av kanten vid pipan där man håller fingrarna..heter det framstock på kulgevär också månne? :)

Publicerat

Ska du byta ut hela garderoben? Allt verkar vara till salu ;)

Publicerat

30-06 eller 308, den du prövade?

308

Ett riktigt gott betyg, att få godkänt av en erfaren jägare :)

Ja sa inget om den. Bara att du borde köpt en beggad Winchster eller typ vad som helst istället......

Jag har min i soffan intill mig, ska plocka isär den och putsa av kanten vid pipan där man håller fingrarna..heter det framstock på kulgevär också månne? :)

Ja, det heter framstock på en studsare med hel kolv, på hagelgevär eller studsare med delad kolv heter det förstock.

/T