Publicerat Januari 20, 201313 yr Ja sa inget om den. Bara att du borde köpt en beggad Winchster eller typ vad som helst istället...... Totalt missuppfattat av mig.. Men jag känner mig ändå nöjd med mitt val
Publicerat Januari 20, 201313 yr Ska du byta ut hela garderoben? Allt verkar vara till salu Yes, lär fördela lite jämnare
Publicerat Januari 26, 201313 yr Författare Howa 1500 Hogue i .308W med Meopta meostar r1 3-12x56 belyst, och en genzo bipod 9-13". Vad tror ni om det?
Publicerat Februari 5, 201313 yr Författare Det låter riktigt bra! Är det värt att lägga till och köpa en Howa med rostfri pipa? Fördelar/nackdelar?
Publicerat Februari 5, 201313 yr Är det värt att lägga till och köpa en Howa med rostfri pipa? Fördelar/nackdelar? Jag hade gjort det eftersom att det är inte kul att få rost på en ny bössa, har man vart ute när det är fuktigt/våt och missat att låta bössan torka riktigt innan den ställs in i skåpet så blir det rost nästan på en gång! Så fördelen är väl att det är bekvämt och nackdelen är att det syns bra i skogen
Publicerat Februari 5, 201313 yr Har provat en howa 1500 med träkolv och rostfri pipa toppat med ett meopta 3-12x50 och det var då en riktigt fin kombination!
Publicerat Februari 12, 201313 yr Författare Har hört att det finns risk att stocken flexar så att den ligger emot pipan när man använder bipod. Nån som har erfarenhet av detta?
Publicerat Mars 20, 201313 yr Författare Har idag köpt min första studsare. Det blev ingen av de jag hade tänkt mig. Hade nästan bestämt mig innan jag åkte till affären att det skulle bli en Tikka T3 Hunter och en meopta meostar 3-12x56. Men när jag fick känna på en Sako A7, så föll jag pladask för den! Underbar bössa! Sen blev den en Burris Fourx 3-12x56 istället för meoptan.... Hoppas att jag gjort ett bra val angående siktet. Bössan är jag övertygad om!
Publicerat Mars 20, 201313 yr Författare Någon som har någon åsikt om mitt köp? Har jag gjort ett bra val?
Publicerat Mars 20, 201313 yr Har inte själv kännt på någon A7:a än men jag tycker att du har gjort ett utmärkt val. Och kikarsiktet har jag bara hört bra saker om så det kommer nog gå väl ute i skogarna
Publicerat Mars 21, 201313 yr Författare Har inte själv kännt på någon A7:a än men jag tycker att du har gjort ett utmärkt val. Och kikarsiktet har jag bara hört bra saker om så det kommer nog gå väl ute i skogarna Låter bra det! Jag kan rekommendera dig att åka och klämma på en A7. Tycker att det är en riktigt härlig bössa!
Publicerat Mars 21, 201313 yr Någon som har någon åsikt om mitt köp? Har jag gjort ett bra val? Du kan nog vara helt lugn. Sako är bra grejer och Burris med. Grattis till ett utmärkt val. iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 28, 201313 yr Köp en begagnad studsare av erkänt god kvalité, Tikka, HVA, CG, Valmet mfl. Om du skall vaka på gris i mörker och skymning, ska du absolut välja ett kvalitetssikte. Absolut inte de billiga asiatiska uddamärkena. Om du är under 50 år, skall du välja ett med så stort ljusinsläpp som möjligt minst 56mm. Vid den typ av jakt som du skall utöva, är du heller inte så värst beroende av jätteförstoringar heller. 4 - 8ggr.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Någon som har någon åsikt om mitt köp? Har jag gjort ett bra val? Det avgör du, vi andra kan bara ha en åsikt
Publicerat Mars 28, 201313 yr Författare Det avgör du, vi andra kan bara ha en åsikt Frågade ju faktiskt efter era åsikter Ville veta om ni ansåg att jag hade gjort ett bra val
Publicerat Mars 28, 201313 yr Att köpa en saka som är tillverkad i modern tid, sako 75 och framåt är sällan någonting man behöver ångra! Har både en 75:a och en 85:a och båda är klockrena vapen enligt mej. Kanske lite smådetaljer på 75:an som kan anses som brister men det är väldigt små brister och den fungerar alltid och skjuter ruggigt tätt. Saka A:7 har jag inte skjutit med men jag kan aldrig tänka mej att Sako skulle göra ett dåligt vapen bara för att tjäna snabba penger som dom förlorar på i längden!
Publicerat Mars 28, 201313 yr Burris är väl inget superoptik-sikte men fullt dugligt som ett "förstavapensikte". Och med det hyfsat låga nypriset så kommer du inte att förlora speciellt mkt pengar om du känner att du vill byta upp dej till något bättre efter några år! Så svaret från mitt håll är helt enkelt att du har gjort ett mycket bra val!