Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fördelar/nackdelar tikka och browning

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ja precis om det skulle behövas.

  • Svar 83
  • Visningar 11,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Det är den inte. Det är amerikansk: krokig, glapp och jävlig, snedborrad överallt. Redan till sin konstruktion är den usel, den är framtagen för att vara billig att tillverka - inte bra. I princip bör

  • Ok, då ser vi det så här: Trabanten har en tvåtaktsmotor, det hade en massa gräsklippare med. Har man fyrtakt i gräsklipparen för att RollsRoyce har fyrtaktsmotorer? 700:an som konstruktion betrakta

  • O ändå så är det sämre precision jämfört med en tikka,,,

Publicerat

Är också inne på en ny bössa. Antingen tikka t3 eller browning a/x-bolt. Är det stor skillnad på de 2 olika browning gevären? A bolten är vell en äldre modell eller?

Publicerat

Ja A-bolt är en äldre modell. Det är en mycket sund bössa! För de priser de kan hittas för nya här och där idag, är det en av de mest prisvärda bössor som finns. Jag som gillar metall före plast...skulle hellre välja en A-bolt före en X-bolt :)

Skickat från surfplatta

Publicerat

Gör den verkligen det? Kritiken mot plastdelarna har funnits sen Tikka och Sako började använda det (loooong time ago) men jag har aldrig stött på nån trasig bussning, nåt trasigt magasin eller ens träffat nån som med egna ögon sett nåt sådant - men jag måste hört tusen historier om "Kompisens farsas kusins dotterdotters pojkvän" som haft alla möjliga problem...

Min Finnfire har ett plastmagasin som enligt förståsigpåarna går sönder ifall man tittar för bestämt på det - om man inte nöter ut det först, för plast tål ju ingenting. Det har jag sedan 1996 laddat och skjutet tiotusentals gånger, rengjort två (2) gånger genom att dra en tops i det och en (1) gång i ultraljudstvätten, tappat hundratals gånger på betong, stenar, i grus m.m. vid temperaturer från +35 ned till -35 och det fungerar klanderfritt.

-- Mats

 

Styrhylsan på min T3 sprack i höstas. Jag har köpt en eftermarknadsvariant i alu från alutek som ersättare.

Magasinet visar tydliga tecken på nötning i framkanten.  Kanske den nedre delen av patronens hylskant skrapar mot magasinkanten när den trycks ur magasinet?

Bortsett från detta är det en härlig bössa med fin precision.

Publicerat

Styrhylsan på min T3 sprack i höstas. Jag har köpt en eftermarknadsvariant i alu från alutek som ersättare.

Magasinet visar tydliga tecken på nötning i framkanten.  Kanske den nedre delen av patronens hylskant skrapar mot magasinkanten när den trycks ur magasinet?

Bortsett från detta är det en härlig bössa med fin precision.

Sprack den vid vapenvård eller när öppnade/stängde slutstycket?

  • 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag fått licensen och bössan är hemma:) tack för alla svar.

  • 1 year later...
Publicerat

Intressant tråd. Har också kollat på (om det blir en ny bössa) på antingen T3 eller X-bolt.

Fick nys om den här kombinationen: BrowningXbolt Jaktia Edition, STD, Inkl Zeiss 3-12x50 & Stalon whisper dämpare för 14.950:-

Hur är prisläget för det? 

Publicerat

Intressant tråd. Har också kollat på (om det blir en ny bössa) på antingen T3 eller X-bolt.

Fick nys om den här kombinationen: Browning, Xbolt Jaktia Edition, STD, Inkl Zeiss 3-12x50 & Stalon whisper dämpare för 14.950:-

Hur är prisläget för det?

Var hittade du denna kombination och pris?

Sent from my One using Tapatalk

Publicerat

Var hittade du denna kombination och pris?

Sent from my One using Tapatalk

Jaktia i Åkersberga. Fick det på mail från dom

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.