Publicerat Januari 21, 201313 yr Är också inne på en ny bössa. Antingen tikka t3 eller browning a/x-bolt. Är det stor skillnad på de 2 olika browning gevären? A bolten är vell en äldre modell eller?
Publicerat Januari 23, 201313 yr Ja A-bolt är en äldre modell. Det är en mycket sund bössa! För de priser de kan hittas för nya här och där idag, är det en av de mest prisvärda bössor som finns. Jag som gillar metall före plast...skulle hellre välja en A-bolt före en X-bolt Skickat från surfplatta
Publicerat Januari 24, 201313 yr Gör den verkligen det? Kritiken mot plastdelarna har funnits sen Tikka och Sako började använda det (loooong time ago) men jag har aldrig stött på nån trasig bussning, nåt trasigt magasin eller ens träffat nån som med egna ögon sett nåt sådant - men jag måste hört tusen historier om "Kompisens farsas kusins dotterdotters pojkvän" som haft alla möjliga problem... Min Finnfire har ett plastmagasin som enligt förståsigpåarna går sönder ifall man tittar för bestämt på det - om man inte nöter ut det först, för plast tål ju ingenting. Det har jag sedan 1996 laddat och skjutet tiotusentals gånger, rengjort två (2) gånger genom att dra en tops i det och en (1) gång i ultraljudstvätten, tappat hundratals gånger på betong, stenar, i grus m.m. vid temperaturer från +35 ned till -35 och det fungerar klanderfritt. -- Mats Styrhylsan på min T3 sprack i höstas. Jag har köpt en eftermarknadsvariant i alu från alutek som ersättare. Magasinet visar tydliga tecken på nötning i framkanten. Kanske den nedre delen av patronens hylskant skrapar mot magasinkanten när den trycks ur magasinet? Bortsett från detta är det en härlig bössa med fin precision.
Publicerat Januari 24, 201313 yr Styrhylsan på min T3 sprack i höstas. Jag har köpt en eftermarknadsvariant i alu från alutek som ersättare. Magasinet visar tydliga tecken på nötning i framkanten. Kanske den nedre delen av patronens hylskant skrapar mot magasinkanten när den trycks ur magasinet? Bortsett från detta är det en härlig bössa med fin precision. Sprack den vid vapenvård eller när öppnade/stängde slutstycket?
Publicerat Februari 17, 201313 yr Författare Nu har jag fått licensen och bössan är hemma:) tack för alla svar.
Publicerat September 20, 201411 yr Intressant tråd. Har också kollat på (om det blir en ny bössa) på antingen T3 eller X-bolt. Fick nys om den här kombinationen: Browning, Xbolt Jaktia Edition, STD, Inkl Zeiss 3-12x50 & Stalon whisper dämpare för 14.950:- Hur är prisläget för det?
Publicerat September 27, 201411 yr Intressant tråd. Har också kollat på (om det blir en ny bössa) på antingen T3 eller X-bolt. Fick nys om den här kombinationen: Browning, Xbolt Jaktia Edition, STD, Inkl Zeiss 3-12x50 & Stalon whisper dämpare för 14.950:- Hur är prisläget för det? Var hittade du denna kombination och pris? Sent from my One using Tapatalk
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Var hittade du denna kombination och pris? Sent from my One using Tapatalk Jaktia i Åkersberga. Fick det på mail från dom
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.