Publicerat Januari 12, 201313 yr Är lite stressad(V75 på Åby idag)men kan inte heller låta bli,när jag läste Thomas inlägg,är själv en gammal"stofil"och håller med dig, vart tog jakten vägen,en del(obs.en del)av de yngre jägarna har en från min sida sett skruvad syn på jakten,det är, udda kal.laddningar,kulor,räffelstigningar,specialkolvar,kikare,belysningar å all annan onödig "byring"å sen ska det bara ner i backen,allt som kommer.Jakten är för mig mer att få vara i naturen tillsammans med nån kompis å hund,uppleva tingen på plats.Det kommer med åren,annars kan man ju alltid börja spela badminton tex.Själv sätter jag mig inte i nån koja å vakar,eller står på pass när det är svinkallt,då går jag hem i stugvärmen istället.Har skjutit tillräckligt med vilt genom åren med tämligen ordinära vapen utan några som helst problem,men prylbögarna behövs ,annars går ju vapenhandlarna i KK.med efterföljande arbetslöshet. MEN,jag håller faktiskt med W. också,vad är det för skillnad att sitta i en uppvärmd bil kontra en uppvärmd koja?om man nu ska utöva jakten under dom formerna. Blir kallt idag,så jag håller mig nog innanför Åbys glasrutor
Publicerat Januari 12, 201313 yr Ett hederligt bilpass har väl aldrig skadat Men då blir det ett penisonärspass när dom har 10 m till tornet och dom sitter i tornet hela tiden utan att gnälla.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Vi har lagar och regler i samhället. Vidare har vi principer byggda på moral som tar vid där lagar inte riktigt når hela vägen. På detta har vi alla en fri vilja att göra som vi själva vill och utifrån ovan nämnda "pelare" så får vi skörda konsekvenser utifrån vårt handlande - ibland positivt och ibland negativt. Ingen aning om varför jag lägger mig i, , men om man bestämt sig för att något är okej så tror jag inte det tjänar något till att rättfärdiga det via andra.