Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

APU

Featured Replies

Publicerat

För den som är intresserad av att fördjupa sig i hur våra mest kända "jaktpoliser" är funtade finns en djupintervju i senaste numret av magasin Filter med en av grundarna. En rätt udda snubbe

• Svar 61
  • Visningar 9,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Älgflugornas Herre
    Älgflugornas Herre

Jag vet inte om ni läst senaste numret av Filter (april/maj). På sidan 29-30 under rubriken läsarreaktioner så återger de i princip hela mitt kritiska blogginlägg vilket man väl får ge magasinet filte

• Markus Almroth
    Markus Almroth

Förutom att det vore synd om hunden hade det ju varit hysteriskt roligt om någon av hundarna blev uppäten.   /M

• Ja fick höra av en kamrat att det var så vi gjorde nuförtiden, jag frågade om vi fortfarande fångade dom i värmländska tunnelfällor eller om vi låg på lur utanför lyorna och brottade ikull dom.   Me

Posted Images

Publicerat

Ni som trodde att vargarna rörde sig av egen fri vilja runt om i landet, bör tänka om :)

Enligt experten Conny Andersson, känd från APU, Tracker School samt som misshandlande fd polis, så är det tjuvjägare som fångat in vargarna och kört iväg med dem.

Detta ska tydligen finnas på hans egen Facebook:

post-1931-0-40970800-1359331768_thumb.jp

Publicerat

Såg det där på fejjan häromdagen, skrämmande..

Publicerat

Ja fick höra av en kamrat att det var så vi gjorde nuförtiden, jag frågade om vi fortfarande fångade dom i värmländska tunnelfällor eller om vi låg på lur utanför lyorna och brottade ikull dom.

Men jag gillar nästan APU, dom har gett mig många goda skratt.

Publicerat

Jägare som fångar och kör runt varg i olika delar av Sverige?

Verkar som vi kan det bättre än forskarna i så fall den är ju inte tillbaka på hemmamarken ännu i så fall  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Kan det vara värt några miljoner ur viltvårdskassan kanske :wink:

Misstänker att en fångad varg hade klarat sig bättre som flyttad än som återutsläppt på hemmamarken!! :cool:

Men visst låt APU låta lite de är ju riktigt underhållande med sina teorier!

Publicerat

Ja djävlar vilka påhitt dom kommer med :wallbash:  :wallbash:

Om man vore rädd för att skjuta vargen på plats och i stället fraktar den långt så vore det mycket enklare och lättare att släppa den fri någonstans mitt på Ålandshav :tongue:

Är den genomsnittlige svensken så dum att den tror på detta?

Eller är detta väldigt dum publicitets för APU.

Jag är inte så säker på svenska folket, skulle inte förvåna mig om det kommer ett EXTRA i aftonhoran :yucky:  :yucky:  :yucky:

Publicerat

Vi kör väl med soft reles, dom hålls väl i någon hönsgård en månad innan vi släpper ut dom förstår ni väl.

Publicerat

Vi kör väl med soft reles, dom hålls väl i någon hönsgård en månad innan vi släpper ut dom förstår ni väl.

Inte hönsgårdar det har varit Fårhagarna som har varit delaktiga i dessa program om jag inte missminner mig. :cool:

Publicerat

Skönt att vi på "jägarsidan" aldrig kommer med samma trams, jag menar man tappar ju helt i trovärdighet! Eller hur?;-)

Publicerat

Dumdristigt :)

Publicerat

Låt oss vara tacksamma för idioterna. Om vi inte hade dem skulle vi andra inte ta oss ut för välden (Mark Twian)

Publicerat

Inte hönsgårdar det har varit Fårhagarna som har varit delaktiga i dessa program om jag inte missminner mig. :cool:

Aha, är det kanske t om så att vi håller vargarna i fårhagar och matar dom med får som vi sedan får bidrag för innan vi släpper dom?

Publicerat

Aha, är det kanske t om så att vi håller vargarna i fårhagar och matar dom med får som vi sedan får bidrag för innan vi släpper dom?

Såklart, för hur skulle fårbönderna annars klara konkurrensen från new zeeländskt lågbudget lammkött? Betänk att man får 3000 för en vargtagen tacka och jämför det med den tiondel man får om man t.ex. skickar en äldre gutetacka på slakt så är ju prioriteringen given. För får håller man ju bara för ekonomins skull.... Eller?

Publicerat

För den som är intresserad av att fördjupa sig i hur våra mest kända "jaktpoliser" är funtade finns en djupintervju i senaste numret av magasin Filter med en av grundarna. En rätt udda snubbe

Läste precis intervjun. Ibland har de riktigt bra udd i Filter men denna intervju var ju bara nonsens. Reagerade även på sista frågan Varför sa du upp dig som polis? Frågan besvarades inte utan istället beskrev han sitt nuvarande jobb. En påläst reporter hade givetvis kommit med följdfrågor kring t.ex. misshandel etc. Näe, den intervjun lämnade en del övrigt att önska.

Publicerat

Entledigad vart han, är väl inte det samma som att säga upp sig eller?

Kunde visst vara..

"Entledigande är en term som används när någon statsanställd blir avsatt från sin tjänst. Personen i fråga kan själv ha begärt att bli entledigad, med det kan också vara ett beslut från arbetsgivaren"

Mvh!

Publicerat

Läste precis intervjun. Ibland har de riktigt bra udd i Filter men denna intervju var ju bara nonsens. Reagerade även på sista frågan Varför sa du upp dig som polis? Frågan besvarades inte utan istället beskrev han sitt nuvarande jobb. En påläst reporter hade givetvis kommit med följdfrågor kring t.ex. misshandel etc. Näe, den intervjun lämnade en del övrigt att önska.

Finns den på nätet eller måste man ha tidningen?

Mvh!

Edit.. Hittade...

Edit igen.. var inte hela intervjun. Känns dock inte såå spännande, killen är inte frisk.

Publicerat

. Känns dock inte såå spännande, killen är inte frisk.

Nej svenska folket ska nog vara tacksamma att han inte är polis längre.

Publicerat

Den killen var med på morgonpasset för några år sedan och förvånade alla vid radion med sina spårarkonster, han kunde ta sig an spår äldre än hundarna klarade av...och han kände hur långt ett ev. djur var framför honom..etc......SockerConny kan han !

Publicerat

Jo det är allt för uppenbart :wink:

Publicerat

Någon som har ett nummer och kan fota reportaget och lägga upp?

Publicerat

Kan inte kolmården bjuda in honom till ett obevakat besök i varghägnet så att han får umgås ostört med vargarna i en dag eller två?

Publicerat

Någon som har ett nummer och kan fota reportaget och lägga upp?

Skall se vad jag kan göra åt saken i kväll.

Publicerat

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/aktivister-som-manskliga-skoldar-i-vargjakten

Inte APU men endå relaterat folk. Inge tycks ha informerat dom om att en klass1 kula går igenom en människa och in i en varg utan större problem. I övrigt så är ju hela iden om att dom skulle smyga runt bakom vargarna för att i sista sekund kasta sig fram och ta kulan ganska roande.

Vad som blir mindre roande är ju det faktum att om dom smyger runt i cammoklädsel så kan dom ju faktiskt lyckas bli skjutna. Vi har haft sådana på jaktområdet innan jakten, nu under vargjakten har vi tack och lov bara haft AFA wannabes från borlänge.

Publicerat

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/aktivister-som-manskliga-skoldar-i-vargjakten

Inte APU men endå relaterat folk. Inge tycks ha informerat dom om att en klass1 kula går igenom en människa och in i en varg utan större problem. I övrigt så är ju hela iden om att dom skulle smyga runt bakom vargarna för att i sista sekund kasta sig fram och ta kulan ganska roande.

Vad som blir mindre roande är ju det faktum att om dom smyger runt i cammoklädsel så kan dom ju faktiskt lyckas bli skjutna. Vi har haft sådana på jaktområdet innan jakten, nu under vargjakten har vi tack och lov bara haft AFA wannabes från borlänge.

Stollar.....