Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

APU

Featured Replies

Publicerat

Ja intressanta människor. Väldigt pratsamma är dom också men dom vill absolut inte erkänna att dom är vargvärnare. Dock gör dom ju bort sig då dom sitter med ansiktsbilder på FB och "disskuterar" varg så man känner igen dom då man ser dom i skogen.

• 4 weeks later...
  • Svar 61
  • Visningar 9,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Älgflugornas Herre
    Älgflugornas Herre

Jag vet inte om ni läst senaste numret av Filter (april/maj). På sidan 29-30 under rubriken läsarreaktioner så återger de i princip hela mitt kritiska blogginlägg vilket man väl får ge magasinet filte

• Markus Almroth
    Markus Almroth

Förutom att det vore synd om hunden hade det ju varit hysteriskt roligt om någon av hundarna blev uppäten.   /M

• Ja fick höra av en kamrat att det var så vi gjorde nuförtiden, jag frågade om vi fortfarande fångade dom i värmländska tunnelfällor eller om vi låg på lur utanför lyorna och brottade ikull dom.   Me

Posted Images

Publicerat

Har för mig att amatörspåraren blev uppsagd efter att han spöade en man som fått stroke samt att han hotade en poliskolega.

Publicerat

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-ledare-domd-for-misshandel

Lite om Connys förflutna. Hade en diskussion med honom efter att han körde över ungen med moped och då tyckte han bara att flyr man från polisen får man skylla sig själv.

Publicerat

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-ledare-domd-for-misshandel

Lite om Connys förflutna. Hade en diskussion med honom efter att han körde över ungen med moped och då tyckte han bara att flyr man från polisen får man skylla sig själv.

Vart har du diskuterat med honom?

Publicerat

Ett annat forum där det hängde mycket poliser på den tiden. 

Publicerat

Kan inte kolmården bjuda in honom till ett obevakat besök i varghägnet så att han får umgås ostört med vargarna i en dag eller två?

Va tusan har vargkrakarna på Kolmården gjort för illa eftersom du vill mata dem med denna....... :wacko:

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag vet inte om ni läst senaste numret av Filter (april/maj). På sidan 29-30 under rubriken läsarreaktioner så återger de i princip hela mitt kritiska blogginlägg vilket man väl får ge magasinet filter en eloge för:

http://lipoptena.blogspot.se/2013/01/en-vigilant-som-sparar-battre-en-hund.html

Det de saxade bort var stycket om varför han slutade som polis......

Publicerat

Jag vet inte om ni läst senaste numret av Filter (april/maj). På sidan 29-30 under rubriken läsarreaktioner så återger de i princip hela mitt kritiska blogginlägg vilket man väl får ge magasinet filter en eloge för:

http://lipoptena.blogspot.se/2013/01/en-vigilant-som-sparar-battre-en-hund.html

Det de saxade bort var stycket om varför han slutade som polis......

Helt enkelt ett stort Bravo !!
  • 1 month later...
Publicerat

Finns det ingen paintballbana i närheten de där gamla actionfigurerna kan blow some steam ?!

Publicerat

Finns det ingen paintballbana i närheten de där gamla actionfigurerna kan blow some steam ?!

Jo dom har någon gammal bana i vallentuna :yes:

Publicerat

Oj! Undrar hur de tar sig runt detta? Konstaplarna i APU har rapporteringsskyldighet om de fått informationer som pekar på att det finns skäl att anta att ett brott begåtts. Kan nästan sätta min keps på att denna "information" som de fått inte har nått myndigheten..

Men det är väl som vanligt, massa hittepå grejjer som låter coolt men inga konkreta uppgifter.

Blir som skämmigt när de ringer in och ska anmäla och uppgifterna är såå långsökta och ostyrkta så man får svårt att upprätta anmälan. Skriva är inga problem men det ska granskas även...  :biggrin:

Mvh!

Publicerat

"Det har aldrig varit våran mening att vara konfliktdrivande. Jag kan däremot förstå att folk som placerat ut olagliga fällor blir förbannade när vi hittar dem, svarar Christer Hofström till ABC."

Mig veterligen så har inte en enda av deras anmälningar om "olagliga fällor" visat sig stämma med verkligheten, och det är nog så att inte någon annan av deras anmälningar har visat sig stämma heller, allt de gör är rent hittepå, rätt sjuka och skeva människor med i den sekten tydligen.

Publicerat

Medborgargarde med viss polisiär bakgrund. Skulle bli förvånad om det inte slutar i skandaler...

Publicerat

Är det det som gick i fredags på ABC, satte kaffet i halsen värsta jag sett på länge, ur journalistisk synpunkt så var det dessutom inget annat än en reklamfilm för fd våldsbrottslingar som är förd bakom ljuset och tror på lögnerna, gör en anmälan till MRT om ni tycker att inslaget var osmakligt, ju fler som anmäler desto större effekt.

Publicerat

Hur är det nu med att spåra rovdjur med hund på annans mark som CH gör. Kanske inte i detta inslag, men de använder hund att spåra sina vargar med och när de har sina patrulleringar.

man får väl inte annat än bakspåra rovdjur va? eller hur är det? Någon som har bättre koll på detta?

Publicerat

du får endast bakspåra djur som inte är jakt på så vitt jag vet annars räknas det som tjuvjakt

så får jag bevis för att dom framspårar varg så blir det direkt en anmälan om olaga jakt tyvärr så tror jag inte att det skulle bli nåt med den nya lagen om "förberedelse till jaktbrott" hade varit jäkligt kul om dom blivit dömda för olaga jakt iom den utsträckning dom gör det i är verkligen organiserad

Publicerat

du får endast bakspåra djur som inte är jakt på så vitt jag vet annars räknas det som tjuvjakt

så får jag bevis för att dom framspårar varg så blir det direkt en anmälan om olaga jakt tyvärr så tror jag inte att det skulle bli nåt med den nya lagen om "förberedelse till jaktbrott" hade varit jäkligt kul om dom blivit dömda för olaga jakt iom den utsträckning dom gör det i är verkligen organiserad

Med tanke på att de har hund med sig på sina spårningar och kurser, och som nu i inslaget med ABC, räknas det som spåra?

DSC_0220.JPG

DSC_0223-001.JPG

Foto: APU hundpatrull

.

Publicerat

Jag såg en sådan där APU:are på Sverige idag innan sportnytt skulle vid 17:55 idag.

Jag såg inte hela inslaget men en liten skymt av han.

Publicerat

Va tusan har de hundar att spåra med nu för tiden :dry: Kan man misstänka att ledaren har fått noskvalster  :rolleyes: :rolleyes:

Publicerat

Va tusan har de hundar att spåra med nu för tiden :dry: Kan man misstänka att ledaren har fått noskvalster :rolleyes: :rolleyes:

Haha..klockrent !
Publicerat

Va tusan har de hundar att spåra med nu för tiden :dry: Kan man misstänka att ledaren har fått noskvalster  :rolleyes: :rolleyes:

+1

Publicerat

Med tanke på att de har hund med sig på sina spårningar och kurser, och som nu i inslaget med ABC, räknas det som spåra?

DSC_0220.JPG

DSC_0223-001.JPG

Foto: APU hundpatrull

.

så vitt jag vet så räknas även när en person följer efter spåren utan hund

dock är dom bilderna lite för dåliga som bevis skulle behöva film och helst ett eller flera trovärdiga vittnen som kan intyga att dom spårar i färdrickning av relativt färska spår  

Publicerat

Jag håller verkligen tummarna för att någon lyckas bevisa att de spårar varg " åt fel håll". Inte för att jag tror att de bli fällda. Det lär falla på att det inte går att visa att de hade avsikt att störa vargen. Men det blir i så fall ett trevligt prejudikat inför framtida mål...

Publicerat

Jag håller verkligen tummarna för att någon lyckas bevisa att de spårar varg " åt fel håll". Inte för att jag tror att de bli fällda. Det lär falla på att det inte går att visa att de hade avsikt att störa vargen. Men det blir i så fall ett trevligt prejudikat inför framtida mål...

jo det lär bli nerlagt men är bevisen starka så kan dom inte skyddas av "sina" kollegor  

en nackdel är väl att anmälaren/vittnen kommer antagligen bli hotad av den sidan

men som jag skrev tidigare så har nån bra bevis så kan jag ta smällen