Publicerat Maj 22, 201312 yr så vitt jag vet så räknas även när en person följer efter spåren utan hund dock är dom bilderna lite för dåliga som bevis skulle behöva film och helst ett eller flera trovärdiga vittnen som kan intyga att dom spårar i färdrickning av relativt färska spår Jo jag ve att det är dåliga bilder och bevisar inget. Dessa bilder är bara några som finns på deras hemsida. kanske finns mer info och bilder som kan vara till hjälp. men uppenbarligen så är ju hund med när det letar vargspår.
Publicerat Maj 22, 201312 yr Jag funderar på vad de får sina resurser ifrån. Vem står för kulorna som gör att APU kan hålla sig med den utrustning de uppenbarligen gillar att visa upp?
Publicerat Maj 22, 201312 yr Förutom att det vore synd om hunden hade det ju varit hysteriskt roligt om någon av hundarna blev uppäten. /M
Publicerat Maj 22, 201312 yr Förutom att det vore synd om hunden hade det ju varit hysteriskt roligt om någon av hundarna blev uppäten. /M +1
Publicerat Maj 22, 201312 yr Nej det hade det inte, hundarna väljer inte husse/matte och eftersom jag inte önskar att det ska ske med de hundar jag har runt mig så önskar jag det inte för någon hund.Det är inte hundens fel att ägarna hittar på diverse stolleprov.
Publicerat Maj 22, 201312 yr Spåra varg med eller utan hund är inte olagligt, däremot att förfölja varg är olagligt, spårar du i färdriktning så förföljer du ju vargen. Att söka efter spår med eller utan hund är tveksamt med lagen om förberedelse för grovt jaktbrott, där är det syftet med att söka efter spåren som måste klargöras och är syftet att skjuta dom illegalt så blir det heller inte lagligt att söka efter spåren.
Publicerat Maj 22, 201312 yr Var in och tittade på våga värna varg, gruppen på FB. Har dragit mig för att gå in och läsa där. Hade en känsla av att kunna bli upprörd över tokskallarna. Men, nu när jag varit in där och läst, då kan jag bara säga att det är svårt att bli upprörd över okunniga människors villfarelser. Maken till kunskaps förakt och nonchalans inför fakta finns inte att skåda. Möjligt att kramarna har haft lite medvind i några domslut på sistone, men med den galenskap och tjurighet inför andra människors "olycka". Lär de framtida framgångarna utebli. Bla fanns en bild på ett skoterspår där det senare löpt en varg i spåret. Med rubriken att här har en varg jagats med skoter.... Förutom dvs APU folk som försöker att få jägarna att se ut att vara tom sämre folk än sig själva.
Publicerat Maj 22, 201312 yr haha, ja Hoffas bevis på att det visst tjuvjagas varg med skoter i Riala. Gå in på Ja till varg så får du se något som är ännu värre.
Publicerat Maj 22, 201312 yr haha, ja Hoffas bevis på att det visst tjuvjagas varg med skoter i Riala. Gå in på Ja till varg så får du se något som är ännu värre. Vet inte om jag vill.....! Jag vill behålla tron att merparten av människorna i världen, är hyfsat logisk tänkande. Jag har sett nog av halvkorkade "white trash" indianer för den här veckan.
Publicerat Maj 23, 201312 yr Vet inte om jag vill.....! Jag vill behålla tron att merparten av människorna i världen, är hyfsat logisk tänkande. Jag har sett nog av halvkorkade "white trash" indianer för den här veckan. Men VAR har du fått DEN idén ifrån!? /M
Publicerat Maj 23, 201312 yr Vet inte om jag vill.....! Jag vill behålla tron att merparten av människorna i världen, är hyfsat logisk tänkande. Jag har sett nog av halvkorkade "white trash" indianer för den här veckan. Ja behåll den tron du, jag har gett upp den för länge sedan. På Ja till varg sitter APU och den allra värsta värnaren genom tiderna.