Publicerat Augusti 12, 200619 yr Jag ser mig som ganska hårdhudad men jag fixar inte riktigt att se sånt här. Jag tittade en liten stund men bestämde mig för att rädda välmåendet resten av min dag så jag slutade. Vad det gäller det här med att flå levande djur så har jag förstått man ibland gör på detta sätt för att få en bättre pälskvalitet. Det har nått med att pälsen reser sig och "stannar" i rest läge om djuret flås levande, riktigt sjukt men faktum kvarstår, människor gör vad som helst för pengar!
Publicerat Augusti 12, 200619 yr För några år sedan såg jag en liknade filmsnutt med liknande uniformer, skillnaden var då att det var en männinska de skar halsen av....Samma illamående nu som då.....bilderna förföljer en. Jag har aldrig tidigare varit vidare blödig men efter att man fått barn så undrar man vad det är för välrd vi lever i..... MVH Roger Svärd
Publicerat Augusti 12, 200619 yr Jag har aldrig tidigare varit vidare blödig men efter att man fått barn så undrar man vad det är för välrd vi lever i..... Så sant. Sedan man fick barn så blir man blödigare eller rättare sagt känsligare.
Publicerat Augusti 12, 200619 yr Hade man varit på plats vete katten om man inte kunnat hejda sig utan lagt på vederbörande en rallarsving.. > Det kliade i fingrarna då jag såg eländet..Djurhanteringen i Kina är anskrämligt usel (så även inom EU med bidrag till export av levande boskap ut ur EU-området tex.) men som redan nämnts så skall man nog hålla sig lite kall till organisationer som PETA och även Greenpeace för den delen..Greenpeace kampanj mot sälskinn för tiotalet år sedan ledde till exempel inte till att norrmännen eller kanadensarna slutade klubba kutar men kampanjen lyckades fint med att föröda inuiternas ekonomi.. I processen blev Greenpeace ett antal miljoner rikare pga ökade bidrag..>
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Jag är inte så säker på det......i Kina finns det ingen lagstiftning som handlar om djurskydd överhuvudtaget.Kineser är ökända för att ha en mycket dålig djursyn generellt,man kan med största sannolikhet anta att dom som hyrs in för att flå kropparna jobbar på ackord samtidigt som utbildningen helt saknas. Va fan glöm inte att Kina är det landet i världen som avrättar flest människor varje år..........hur mycket är en mårdhunds liv värt då tro? /Micke Allt detdär har du säkert rätt i. Men det finns inget i filmsnutten som sker rationellt... Gällande synen på djur så är den ju lite annorlunda än i våra trakter. T.ex. så kan man ju köpa sin middagsmat som levande från torget, helt enkelt för att det är det enklaste sättet uppbevara livsmedlet ifråga. Sen när du köper din anka, höna eller hund för den delen, så knäcker man helt enkelt vingar och ben, spänner fast den på pakethållaren å cyklar hem...
Publicerat Augusti 14, 200619 yr jag håller med er. klarade inte av att se hela filmen. det är så sjukt så man inte kan beskriva med ord. > > >
Publicerat September 3, 200619 yr Undrar hur man skulle reagera om man mööte gärningsmännen ute i skogen, när man var ute och gick med sin studsare > Som många sagt tidigare, de finns inte ord för de.. > > > > > > > > > >
Publicerat September 3, 200619 yr Jag såg bara del av filmen,den gav mej dålig smak i munnen :- Asså,jag fattar inte? Att små gulliga bäbisar i ung ålder kan bli så hänslyslösa som vuxna? Var går det fel,varför känner vissa inte empati för andra varelser. Ordet tragiskt räcker inte :-[
Publicerat September 3, 200619 yr jadu,, ordet tragiskt räcker inte på långa vägar. Asså, jag dödar knappt grodor, hur fan kan man flå en söt mårdhund, hur oskyldig som helst levande.. Nog för att jag inte är smart, men de finns inte ens i mitt huvud hur man kan göra de. Dom måste ha nå mysko tankesätt. eller så lever dom kvar som apmänniksor..
Publicerat September 5, 200619 yr Bland det mest motbjudande jag sett faktiskt, kom bara halvvägs. OCH varför bjuda djurens rätt på sådan bensin???? Antar att det var från amerika med tanke på djuren ifråga. FY FAN
Publicerat September 7, 200619 yr Inte helt otroligt att den amerikanska djurrättsrörelsen riggat denna film.. PETA är fenomenala på sånt här. Själv kollar jag inte ens på filmen, vet redan hur illa jag mår av sånt. Om man försiktigt bär ut spindlar och fjärillar som kommit in i kåken samt petar undan grodor mm när man klipper gräset så är man inte sammansatt på ett sånt sätt att man kan titta på detta. Mvh!
Publicerat September 7, 200619 yr hur fan kan ngn "rigga" en sådan film? De går ju bara inte, helt osannolikt. Och om dom har gjort de så kämpar dom inte för djurens rätt direkt :'( :- vart är världen på väg. Jag är verkligen övertygad om att människan är de grymmaste djuret.. Många klagar på varg,lo och björn, men dom ligger i lä kan jag seja.!!
Publicerat September 7, 200619 yr Om man försiktigt bär ut spindlar och fjärillar som kommit in i kåken samt petar undan grodor mm när man klipper gräsetMvh! Du med..jag visste att vi hade något gemensamt ;D för att inte tala om hur hopplöst det är att köra bil på kvällen nu med alla trötta,sega grodor/paddor som sitter överallt....blir nog stoppad för misstänkt rattfylla snart ;D /Micke
Publicerat September 7, 200619 yr Japp! Har ståndskall titt som tätt på tomten då jyckarna lyckats snoka reda på någon stackars igelkotte som trasslat sig in här.. Så är man snabb att plocka in odjuren. Satt på en sån här minigrävare härom dagen och planerade en tomt.. lyckades väcka en padda mitt i dagvilan så då fick man ta det lite försiktigt. Skaffat en sån här smidig liten sump med till fisket med! Skitsmart, vill inte vrida nacken av två tre abborrar som man fått på en kväll så då får de gå i sumpen så släpper man dem då man fiskat färdigt. När kvällen är över och man gett upp, har man då tillräckligt många bra matabborrar för att det ska bli en bra måltid DÅ och först då tar jag livet av dem. Hustrun tycker tidvis att är lite överdrivet och jag kan inte riktigt redogöra för sakskälen till detta sätt speciellt inte om man tänker sig att man gladeligen knackar ned tresiffrigt antal fågel per år eller nåt men skit samma, jag mår bra och det känns ffa bra att vara försiktig med dessa djur och då får det vara så. Dottern här hade ngr kompisar på besök i förrgår. Dessa ligistungar hade fått tag på en kopparödla som de drog omkring på.. Den kopparödlan hamnade i syrenhäcken här hemma såfort jag upptäckte den, var rätt säker på att den hade dött om ligisterna fått "leka" färdigt med den. Tror det har med åldrandet att göra, när man var yngre var man inte riktigt lika sentimental eller vad jag ska kalla det utan det har kommit på senare år.. Mvh!
Publicerat December 11, 200619 yr Fyyyy faaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-X Det var något av det jävligaste jag någonsin sett!! Kunde inte titta klart. Omöjligt att förklara hur man känner inför sådana hänsynslösa psykopater. Jag önskar över allt att jag varit där med hagelbrakarn. (Eller en slö kniv för den delen.) :'(
Publicerat December 14, 200619 yr Detta är svineri på hög nivå. En liten stund med vederbörande så skulle han aldrig flå ett levande djur mer. Jag lovar er.
Publicerat December 14, 200619 yr Fyyfan så vidrigt.. jag såg bara början. som sagt så börjar man må illa.. :-X :'(
Publicerat December 14, 200619 yr Såg klart hela.. var med hinken i handen, var tvungen!! Det är ju helt j*vla ofartbart vilken nivå skillnad det finns,ELLER???? detta sker ju i något land i öster å man ser ju va f*n folk gör för att överleva... Kan låta lite väl mycket MISANTROP men tycker nog att vi är lite för mycket folk på denna kära jord..
Publicerat December 18, 200619 yr Man mår illa av att se hur djur blir behandlade i filmen. Det där var tortyr. > /Svinhagen