Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Frontera, freelander eller kia sportage?

Featured Replies

Publicerat

Men alltså... Ni som förespråkar RAV 4, har ni kört en sån över ett gupp?!? Det är tur att hunden inte ryms, för den skulle dö vid första farthindret.

Vad gäller de övriga så vill jag inte ha en åsikt utan att ha sett bilarna live, begagnat är begagnat...

-- Mats

• Svar 114
  • Visningar 12,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• lsjonsson
    lsjonsson

4 cyl. startmotor, 6 cyl hjälpmotor o V8-V12 motorer.      

• I den prisklassen ska du nog glömma Freelandern, du kommer att grina varje gång du måste till verkstaden.   Mazda Tribute är samma bil som Ford Maverick, kan vara värda att kolla upp.

• Jag mötte en gång en man i Sveg som hade en rätt skön syn på bränsleekonomi. Räkna på antal hästkrafter/förbrukad liter/mil. Behöver jag tillägga att han tyckte om stora V8or?

Posted Images

Publicerat

Gustav , överväger du inte ens Freelandern ?

tycker absolut att du ska prova en iaf. jag tror inte de är värre än någona av de andra i din prisklass ,är ju faktiskt en bra jakt och hundbil med bra 4x4 .

Publicerat

Jag har åkt nya RAV4 på riktigt dåliga vägar och inte har märkt något dåligt i dom att dom ska vara speciellt stötiga. Det enda som jag tycker är lite dåligt med är bagageutrymmet.

Publicerat
  • Författare

Gustav , överväger du inte ens Freelandern ?

tycker absolut att du ska prova en iaf. jag tror inte de är värre än någona av de andra i din prisklass ,är ju faktiskt en bra jakt och hundbil med bra 4x4 .

Klart jag har övervägt den, men alla säger att det är ett dåligt köp iom väldigt höga verkstadskostnader och att motorn är felkonstruerad..

Publicerat

"alla" är förmodligen insatta i LR , eller kan det vara att man spär på ett rykte/legend??

En tes, är det rimligt att en bil som är mer än ti år och fortfarande rullar ,är behäftad med så många problem som "alla" säger ?

Jag säger , provkör en Lr , läs på slrk.org och bilda en egen uppfattning , inte för att jag är färgad av nåt märke men .... :sleep:

Publicerat
  • Författare

Hur är freelandern i bagagutrymmet då? Ska få in hundbur för en str. Hårig vorsteh + packning :)

Publicerat

ingen stor skuff , men förmodligen inte mindre än tåjttan , tror jag , kör discovery och pick up själv.

dufår väl fälla ena baksätet 

Publicerat
  • Författare

Tänker inte åka runt med fällt säte hela tiden. Ska ju få plats med folk också ;)

Publicerat
  • Författare

Isåfall går både toyotan och freelandern bort. Och då är jag återigen tillbaka på frontera och cr-v.

Publicerat

Lika illa bägge. Crv'n vi hade höll en säsong. Pissig "4" hjulsdrift fastnade överallt. De fick bli en LC så man kom fram. Nu är den största nackdelen att om man kör fast är det ingen som kan hjälpa å bärga en :)

Freelander- ingen plats över då allt ledigt utrymme upptars av reserdelar och verktyg. Tro mig-har meckat möget

Anywhere jeep can go Toyota can go further

Publicerat
  • Författare

Kom ut en LC för nån vecka sedan i bra pris men den vart borta efter 2 timmar:(

Publicerat

En som jag har kikat på är Toyotas Landcruiser som jag tycker se fina ut med ok lastutrymme. Någon som har erfarenhet och kan ge en kommentar om den?

http://www.blocket.se/kalix?q=Toyota+Landcruiser&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=1_7&is=1&l=0&md=th

Kör LC HDJ 80 och är mer än nöjd. Hade en LJ 70 innan och den va med kanon. En kompis kör 90 modellen och är även riktigt nöjd. Lätta å skruva med går sällan sönder. Vill man ha en bättre terrängbil så köp en lada niva men då gör man ett rejält avkall på komforten.
Publicerat

Ok! Jag har aldrig provåkt el. provkört någon LC så det är kanske på tiden att man gör de.

Haha! Ja, det gör man verkligen! Det är väl nästan en förkrigsbil i komforten jämfört med dagens bilar. :thumbsup:

Publicerat

Åker LC 90 -01'a och kan inte klaga på nåt direkt. Inte ens kärringen som var emot att köpa den har klagat.<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br /><br />

Publicerat

Om jag någon gång byter min engelska "vagn"  så skulle jag alla dagar i v. letat efter en hj70 , finns egentligen två märken när det gäller , tåjjta av ovan nämnda modeller alt. geländewagen , ett litet aber bara , brukar inte finnas många til salg och det brukar ju innebära en "tråkig" prislapp.

Publicerat
  • Författare

Provkörde Fronteran för 12000:- idag. lite väl mycket rost att laga enl mig, men älskar bilen så det lutar åt att det blir en sådan fast med mindre rost ;):)

Publicerat

Provkörde Fronteran för 12000:- idag. lite väl mycket rost att laga enl mig, men älskar bilen så det lutar åt att det blir en sådan fast med mindre rost ;):)

Nää de ä Inge bra val. Opel är alltid Opel. Men tycker man om den europeiska rostmasken och nöjer sig med en medelmåttig drivlina så

Publicerat

Som Toarparn sa,Opel är Opel!!Skit,skit,skit, skit,skit,ja tydligare går det väl inte att uttrycka sig!!!

Publicerat

Gustav , om du känner en bra svetsare som kan laga en ram , tar en dåll` lördag,

så kan du köpa min disco för 15000 ,förutom rosten i bakre ramen är det faktiskt en kanonbil , stor inne i , diesel automat bra däck osv. en riktig jaktbil , eller civil för den delen 

Publicerat
  • Författare

Har absolut inte råd med en diesel.

Har även en känsla av att många hatar opel som princip. Har hört många som är jättenöjda med opel. Men, sen är vi ju svenskar, och inget duger mer än det vi själva har :D;)

Får väl se hur många problem jag haft om 10 år ifall det nu blir en opel:)

Publicerat
  • Författare

Finns även en isuzu rodeo som är intressant. Men antar att det också är skit eftersom det är deras drivlina i fronteran?

Publicerat

Att generalisera Landcruiser är svårt. Modellerna är många och skiljer mycket. Min erfarenhet ligger i Landcruiser 70. Tog aldrig stopp vare sig i blockterräng eller vatten. Men det går ju inte att jämföra ett sådant fordon med en Landcruiser 200. Även om de båda heter Landcruiser.

Även jag säger nej till Opel utan att egentligen ha någon egen erfarenhet av märket. Då hade jag hellre kört med fällda säten i en bättre men mindre bil :) 

Mvh // Johannes

Publicerat
  • Författare

Och varför har alla så mycket fördomar mot opel utan att ha testat själva? det är som att jag skulle säga att norma gör värdelös ammo utan att någonsin ha provskjutit ;)