Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin Astro DC50

Featured Replies

Publicerat

Enligt Racerback och kittad som säljer halsbandet verkar det som om skallindikator finns med. Så här står det på deras sida:

Skallindikatorn meddelar dig när din hund skäller, även om den befinner sig utom hörhåll – en mycket viktig funktion för jakthundar som jagar upp villebråd i träd eller springande jakthundar som täcker av stora områden, även i tät växtlighet

http://www.racerback.se/hundtillbehor/hundgpspejl/nyhet-garmin-dc50-halsband/

jag tolkar det som att skallindikator är med eller söljer de inte svenska halsband?

• Svar 53
  • Visningar 24k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Filip WM Persson
    Filip WM Persson

Värdelöst, jag som såg fram emot skallindikator!

• Nu har jag ju fler halsband än hundar, en liten fördel är att DC50 inte är kompatibel med 220 så de som tittar på pass TV och missar djuren i pass kan ju använda sinnena till jakt. Men går något sönde

• Hade kört på ett T5 om jag köpt nu + en 320, marginell prisskillnad och har ju några nya funktioner + att den "ska" ha lite bättre räckvid. 

Publicerat

Racerback har väl kanske kopierat Garmin's egna text som säger precis likadant?

Publicerat

Racerback har väl kanske kopierat Garmin's egna text som säger precis likadant?

ja det var det jag tycket verkade konstigt när det står att det inte var med på den svenskahalsbandet, lite högre upp i tråden

Publicerat

Garmin har bekräftat detta också att det inte skall komma på Nordic så ingen ide att älta.

Publicerat

då får det väll bli att man köper us så man får skallindikatorn?

• 2 weeks later...
Publicerat

Någon som har koll på hur bra skallindikatorn egentligen fungerar?

Publicerat

Någon som har koll på hur bra skallindikatorn egentligen fungerar?

Den finns inte på det nordiska halsbandet

Publicerat

med tanke på att den ska läsa av vibrationerna från skallen så tvivlar jag att den är speciellt pålitlig lite många variabler som kan strula till det  

min personliga uppfattning bara

Publicerat

Funkar us-modellen av dc-50 på 320 Nordic enheten ? Skulle ju kunna vara skoj att importera ett band om det funkar ihop :yes:

Publicerat

Funkar us-modellen av dc-50 på 320 Nordic enheten ? Skulle ju kunna vara skoj att importera ett band om det funkar ihop :yes:

Nej det funkar inte.

• 2 months later...
Publicerat

Är det någon som har en bra förklaring på varför DC50 inte funkar med Astro 220 handenhet?

Bara för att de skall få sälja nya handenheter eller finns det någon verklig teknisk förklaring?

Publicerat

Är det någon som har en bra förklaring på varför DC50 inte funkar med Astro 220 handenhet?

Bara för att de skall få sälja nya handenheter eller finns det någon verklig teknisk förklaring?

precis sen enligt vad jag förstod så var det pga skallindikatorn också

• 1 year later...
Publicerat

Är det någon som vet vad skillnaden är mellan dc50 och T5?

Publicerat

Kan en Astro 320 spåra olika modeller av halsband samtidigt, dvs en dc40, en dc50 och en t5 samtidigt?

Skiljer 100:- i prisskillnad för en Astro 320 med dc50 eller en med t5, vad ska man välja? Fördelar och nackdelar?

Publicerat

Kan en Astro 320 spåra olika modeller av halsband samtidigt, dvs en dc40, en dc50 och en t5 samtidigt?

Skiljer 100:- i prisskillnad för en Astro 320 med dc50 eller en med t5, vad ska man välja? Fördelar och nackdelar?

Hade kört på ett T5 om jag köpt nu + en 320, marginell prisskillnad och har ju några nya funktioner + att den "ska" ha lite bättre räckvid. 

Publicerat

Efter att ha läst på lite om både dc 50 och T5 så skulle jag nog också köpt T5 halsbandet och kört med 320.

Eller rättare sagt jag kommer köpa T5.

Någon som kör T5 och dc 40 på samma handenhet?

Tack Hoel

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag hoppas att alla vet att skallindikatorn fungerar även på nordic modellen :-)

Publicerat

Jag hoppas att alla vet att skallindikatorn fungerar även på nordic modellen :-)

Absolut, men den funktionen kanske inte riktigt är fulländad :P 

Publicerat

Efter att ha läst på lite om både dc 50 och T5 så skulle jag nog också köpt T5 halsbandet och kört med 320.

Eller rättare sagt jag kommer köpa T5.

Någon som kör T5 och dc 40 på samma handenhet?

Tack Hoel

Det är inte möjligt att köra både T5 och dc 40 samtidigt. 

Publicerat

Det är inte möjligt att köra både T5 och dc 40 samtidigt. 

Menar du att det inte går att få in både t5 o dc 40 samtidigt med 320?

mvh christer

Publicerat

Menar du att det inte går att få in både t5 o dc 40 samtidigt med 320?

mvh christer

Fel av mig, Det är alpha som inte kan se både t5 och dc40 samtigt. 

Publicerat

Fel av mig, Det är alpha som inte kan se både t5 och dc40 samtigt. 

Japp den slutsatsen fick jag efter att kompisen la in sitt halsband(t5) på sin alpha och jag på min 320 varvid

min 320 puttade ut hans alpha så att han inte kunde följa sin hund men jag kunde följa min med dc 40 och hans 

hund med t5.

Jag har lite funderingar på att själv köpa ett t5...en del säger att det "går" längre.

mvh christer

Publicerat

Gjorde ett litet ovetenskapligt test nu i eftermiddag. På kompisens gräsmatta la vi tre halsband ett t5, ett dc40, ett dc50.

Sen for vi iväg med bilen, det halsbandet som vi tappade kontakten med först va dc 40 vid ca:1.2km sen så

tappade vi kontakten med dc 50 och strax där efter t5 vid ca:2.3km.

Vi testade först med 2st 320 sen med ett alpha, med alpha så blev inte räckvidden bättre.

mvh christer