Publicerat Juli 23, 201312 yr Detta är en populär post. Hejsan allihopa! kommer att släppa en jaktfilms serie på youtube här har ni trailern!www.aseletrappern.se min hemsida om jag och jakten. Välkommen och mycket nöje!!
Publicerat Juli 24, 201312 yr Otroligt bra trailer, ser framemot fortsättningen, var även in på sidan din å kan bara säga samma sak, riktigt bra gjord!
Publicerat December 17, 201312 yr Författare Detta är en populär post. Nu har första jaktklippet anlänt . Kommer att komma flera klipp eftersom hoppas ni tycker om det.väldigt speciell jaktscen.mvh Åsele Trappern
Publicerat December 17, 201312 yr Det är bara att gratta till en bra jaktfilm. Skönt att du kunde sätta P på bäverns lidande.
Publicerat December 17, 201312 yr Åt bäverkött för första gången för ett par veckor sen. Rökt var det, riktigt gott.. Bra skinn ska det ju också vara och bävergället är väl lite av ett mirakelmedel. Mycket av djuret går således att använda till många många ändamål vilket är kul. Håller inte med om att dom förstör dock, tillför skulle jag vilja säga. Men tur för stackarn att du sköt den på rätt ställe när den förra missa, bevisligen utan att försöka rätta till misstaget ? Mvh / Johannes
Publicerat December 17, 201312 yr Åt bäverkött för första gången för ett par veckor sen. Rökt var det, riktigt gott.. Bra skinn ska det ju också vara och bävergället är väl lite av ett mirakelmedel. Mycket av djuret går således att använda till många många ändamål vilket är kul. Håller inte med om att dom förstör dock, tillför skulle jag vilja säga. Men tur för stackarn att du sköt den på rätt ställe när den förra missa, bevisligen utan att försöka rätta till misstaget ? Mvh / Johannes Det går tydligen att göra god köttgryta av bäverkött. Själv har jag inte provat, men däremot å har jag torkat ett bäverlår en vårvinter för några år sedan o det blev bra. Ingen träsmak av något slag. Kika i länken en bit ner på sidan. Där ett foto på låret färdig torkat. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/3202-saltlag-foer-torkning-av-aelgkoett-med-bilder-nu-ocksaa/page-5
Publicerat December 18, 201312 yr Författare Bäverkött är underskattat går att röka sedan att marinera och lägga i in ugnen. Då kan man ha potatisgratäng och brunsås till blir kanon.
Publicerat December 18, 201312 yr Bäverkött är underskattat går att röka sedan att marinera och lägga i in ugnen. Då kan man ha potatisgratäng och brunsås till blir kanon. Ja visst är det det! Folk tror att det bara smakar trä om det. Helt fel. Med rätt kryddning o marinad så blir det gott.
Publicerat December 18, 201312 yr Författare Ja visst är det det! Folk tror att det bara smakar trä om det. Helt fel. Med rätt kryddning o marinad så blir det gott. japp håller med! riktigt gott!=) sedan får man ett fint skinn och krainet är en grymt snygg trofe monterad på rådjursköld.
Publicerat December 18, 201312 yr japp håller med! riktigt gott!=) sedan får man ett fint skinn och krainet är en grymt snygg trofe monterad på rådjursköld. Visst är det så. Ja, det får man om man tar hand om skinnet´. Jag tog lös tänderna o satte dom på en vildsvinsköld bara för att gå frun till mötes som inte ville ha skallen monterad.
Publicerat December 24, 201312 yr Hur monterar ni kraniet på skölden? Jag blekte min första skalle i somras, har den stående i bokhyllan (efter en intensiv debatt med frugan!). Kan tänka mig att det ser "ordentligare" ut med någon typ av montage där man får upp den på väggen... Och tack för en fin film, ser fram emot fler! /Daniel
Publicerat Mars 25, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Äntligen så är jaktklipp nr 2 här älgjakt blir det! hoppas ni tycker om det! mera kommer så småningom!Mvh Åsele Trappern